کد خبر: ۶۱۹۳۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۳۰ خرداد ۱۳۹۱
"مهدی عاکف"، رهبر سابق جماعت اخوان المسلمون با اطمینان از پیروزی "محمد مرسی" نامزد اسلام‌گرایان در انتخابات ریاست جمهوری از وجود تلاش‌هایی برای تقلب در انتخابات و یا ابطال برخی صندوق‌های رای به سود شفیق سخن گفت.

"مهدی عاکف"، رهبر سابق جماعت اخوان المسلمون پس از انداختن رای خود در صندوق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره با اشاره به اینکه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر در محیطی آرام برگزار شد گفت: اگرچه شایعاتی درباره نبود آرامش از اینجا و آنجا به گوش می‌رسد و تخلف‌هایی دیده شده اما این تخلفات موجب ابطال انتخابات یا تاثیر بر روند و نتایج آن نشده‌اند.   

عاکف با اشاره به اینکه مردم مصر تمایل داشتند با شادی و سرور بسیار در این جشن ملی شرکت کنند، افزود: متاسفانه حکم دادگاه عالی قانون اساسی مصر در عدم اجرای قانون برکناری سیاسی و انحلال پارلمان شادی ملت را به غم اندوه تبدیل کرد با این حال آنها برای حمایت از انقلاب خود پای صندوق‌های رای حضور یافتند.

رهبر سابق جماعت اخوان المسلمون مصر درباره امنیت انتخابات نیز گفت که خوشبختانه نیروهای نظامی و ارتش همکاری بسیار خوبی با یکدیگر برای تامین امنیت انتخابات داشتند.

وی درباره باقی ماندن احمد شفیق در کورس رقابت‌های انتخاباتی و حضور وی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر افزود: این بازی بزرگ و سازمان یافته توسط شورای عالی نظامی مصر است، این ترفند در واقع تاکید می‌کند که شورای عالی نظامی حاکم بر مصر حامی و پشتیبان احمد شفیق، نخست وزیر حسنی مبارک است و به این ترتیب این شورا تلاش می‌کند به هر طریق ممکن موجبات پیروزی وی در انتخابات را فراهم کند.

اما درباره دادن مجوز بازداشت شهروندان به پلیس نظامی و نیروهای امنیتی عاکف توضیح داد که این حکم تفاوتی با قانون حالت فوق العاده ندارد و تمام این قوانین به سود شورای عالی نظامی مصر است.

وی با ابراز اطمینان از پیروزی "محمد مرسی"، نامزد جماعت اخوان المسلمون در انتخابات ریاست جمهوری با این حال از امکان وجود تلاش‌هایی برای تقلب در انتخابات و یا ابطال برخی صندوق‌های رای به سود شفیق سخن گفت.

عاکف در ادامه تاکید کرد که مصر هم اکنون در شرایط بسیار بد و مصیبتی واقعی بسرمی‌برد و تنها پیروزی احمد شفیق است که می‌تواند مصر را از شرایطی که در آن بسرمی‌برد، خارج کند و در غیر این صورت کشور به همان وضعیتی باز خواهد گشت که پیش از انقلاب 25 ژانویه در آن بسرمی‌برد و این چیزی نیست که مردم مصر خواهان آن باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها