کد خبر: ۶۱۸۸
زمان انتشار: ۱۵:۱۷     ۰۵ آبان ۱۳۸۹
معاون اول رئیس جمهور از تصویب بیش از 170 مصوبه در جلسه صبح امروز هیئت دولت برای عمران و آبادانی استان قم خبر داد و افزود مشروح این مصوبات در زمان‌های بعدی برای مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.
به گزارش 598 به نقل از فارس، محمدرضا رحیمی ظهر امروز در دیدار هیئت دولت، مسئولان و مدیران اجرایی استان قم با رهبر معظم انقلاب اسلامی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در سخنانی اظهار داشت: مردم فهیم و ولایتمدار استان قم در استقبال از ولی امر مسلمین در 27 مهرماه حماسه‌ای وصف‌ناپذیر آفریدند.
وی افزود: بی‌تردید این حماسه در تاریخ کشور و انقلاب جاودان باقی خواهد ماند و وضعیت جدیدی را به وجود می‌آورد.
معاون اول رئیس‌جمهور توجه به شهر مقدس قم را به عنوان پایگاه علم و فقاهت ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: سفر مقام معظم رهبری به استان قم و استقبال باشکوه مردم از ایشان، آشفتگی در بازار معاندان انقلاب به راه انداخته و به همان اندازه موجب افتخار و سربلندی دوستان انقلاب شد.
وی با اشاره به تشکیل هیئت وزیران در شهر قم خاطرنشان کرد: امروز هیئت دولت با تأییدات رئیس‌جمهور به دنبال تصویب مصوبات درخور و شایسته برای استان قم بود.
رحیمی در ادامه سفرهای پیشین رئیس‌جمهور به استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: در سفر اول هیئت وزیران به قم 100 مصوبه در قالب 156 پروژه و 87 بند در قالب 32 پروژه با اعتباری بالغ بر 172 میلیارد تومان به تصویب رسید.
وی همچنین تصریح کرد: از میان پروژه‌های اول سفر ریاست جمهوری بیش از 84 درصد با تلاش مسئولان اجرایی شده است.
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در سفر دوم هیئت دولت به قم نیز 134 مصوبه در قالب 168 پروژه و 116 بند در قالب 140 پروژه با بیش از 594 میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسیده بود.
وی اظهار داشت: بیش از 74 درصد از پروژه‌های سفر دوم نیز در راستای عمران و آبادانی استان قم اجرایی شده است.
رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در مصوبات امروز هیئت دولت در شهر قم بیش از 5 برابر اعتبارات سفر اول و بیش از 1.5 اعتبارات برابر سفر دوم به تصویب رسید.
وی در ادامه افزود: از موارد مورد تأکید در این جلسه راه‌آهن پرسرعت قم‌ ـ تهران بود که پیش از این 200 میلیارد تومان به آن اعتبار اختصاص داده شده بود و در جلسه صبح امروز 150 میلیارد تومان اعتبار دیگر برای آن تخصیص یافت.
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: این پروژه تا پایان سال 91 به بهره‌برداری خواهد رسید و در کنار پروژه راه جدید حرم تا حرم که 3 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار دارد، می‌تواند تحول مناسبی در این بخش ایجاد کرده و موجب رفاه حال مسافران و زائران باشد.
وی همچنین تصریح کرد: برای مناطق محروم شهر قم همانند منطقه نیروگاه نیز بیش از 120 میلیارد تومان اعتبار تصویب شده است که امیدواریم طی دو سال موجب رشد و شکوفایی و آبادانی این مناطق شود.
رحیمی از آمادگی وزارت مسکن برای ایجاد 31 هزار و 800 واحد مسکونی در استان قم خبر داد و گفت: در شهریورماه سال آینده جشن خانه‌دار شدن همه کسانی که امروز بدون مسکن و سرپناه هستند در شهر و روستاهای قم برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: امروز هم به برکت یمن وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی 2 هزار و 300 واحد مسکونی افتتاح می‌شود.
معاون اول رئیس‌جمهور اظهار داشت: با تخصیص بیش از 110 میلیارد تومان اعتبار آب گوارا از سد کوچری فروردین ماه امسال به شهر قم رسیده و شهروندان قمی از این نعمت الهی بهره‌مند می‌شوند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه صبح امروز هیئت دولت 170 مصوبه به تصویب رسیده است که مشروح آن در زمان‌های بعدی برای مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها