کد خبر: ۶۱۸۴۴
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۳۰ خرداد ۱۳۹۱
اعتراف صهیونیست‌ها
اظهارات اخیر موشه یعالون وزیر امور استراتژِیک رژیم صهیونیستی مبنی بر ضرورت بمباران ایران در حالی است که جمعی از تحلیلگران اسراییلی در تازه‌ترین اظهارنظر خود در رسانه‌های این رژیم اعتراف کرده اند که قادر به هیچ‌گونه ماجراجویی علیه تهران و ایران نخواهد بود.

همراهان نیوز، تحلیلگران و کارشناسان مسائل سیاسی اسرائیل با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در حمله به کشتی های حامل کمک های انسان دوستانه برای مردم غزه این اقدام را عکس العملی از سر ضعف دانستند و مهمترین سبب اینگونه خطاها را عدم مشورت نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می‌دانند.

در همین راستا میشا لیندن اشتراوس حسابرس حکومتی رژیم صهیونیستی با صراحت تمام اقدام نتانیاهو را در حمله به کشتی ماوی مرمره مورد انتقاد قرار داد و گفت: حمله به کشتی ماوی مرمره که منجر به کشته شدن 9 نفر شد سرانجام بسیار بدی برای اسرائیل باقی گذاشت.

لیندن اشتراوس دلیل تمام نتایج وخیم این اقدام نظامیان اسرائیلی را ناشی از خود سری های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و  ایهود باراک وزیر جنگ وی دانسته و گفت: نتانیاهو برای انجام این حمله با هیچ کس و گروهی به جز ایهود باراک مشورت نکرد که به همین امر باعث ایجاد نگرانی های فراوانی برای ما شد.

سیما کدمون تحلیلگر روزنامه یدیعوت آحارنوت برای به تصویر کشیدن دستان خالی کابینه نتانیاهو در حمله به ایران از یک ضرب المثل عبری استفاده می کند و می گوید : پادشاه برهنه است. معنی این ضرب المثل این است که شخص مورد نظر چیزی در چنته برای عرضه ندارد.

کدمون نیز این اقدام را زیر سوال می برد و سپس با استفاده از نتایج این حمله نتیجه گیری می کند که در صورت حمله به ایران چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

وی در ادامه نوشت: تصمیم دولت "اسرائیل" و حمله به مرمره که تنها چند صلح طلب در آن حضور داشتند باعث اینچنین عواقبی برای ما شد حال اگر به ایران حمله کنیم چه عواقبی برایمان پیش خواهد آمد ؟

همچنین یکی از نویسندگان تحلیل های روزنامه صهیونیستی معاریو ضمن اشاره به شکست های اسرائیل در لبنان و حمله به کشتی حامل کمک های انسان دوستانه نوشت: خطای نتانیاهو و باراک در حمله به کشتی ماوی مرمره بسیار بالاتر از خطای ایهود اولمرت و عامیر پرتز بود که به لبنان در سال 2006 حمله کردند.

یوآو لیمور در مقابل اینگونه تحلیل های انتقادی از نتانیاهو و کابینه اش موضع گرفته و در روزنامه "هیوم" که از حامیان دولت صهیونیستی می باشد مطلبی نوشته و گفته است: برخی ها سعی دارند میان قضیه کشتی ترکیه ای و حمله به ایران ارتباطاتی برقرار کنند ولی نتانیاهو خود می داند که حمله به ایران سرآغاز یک جنگ است و یک جنگ باعث به خطر افتادن موقعیت نخست وزیر می شود به همین دلیل نتانیاهو تمایلی برای به راه انداختن جنگ ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها