کد خبر: ۶۱۸۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۰۵ آبان ۱۳۸۹

در حالی که رهبر انقلاب در جمع طلاب، محکوم کردن نیروهای انقلابی با برچسب افراطی گری را انحرافی دانستند که به دست دشمن صورت می پذیرد، آقاي سيد ابوالحسن نواب در مصاحبه ای از کفن پوشان و سوپرحزب اللهی هایی ابراز نگرانی کرد که سال های اصلاحات در خیابان ها بودند و اکنون جزو طرفداران دولت به حساب می آیند!

به گزارش رجانيوز، حجت‌الاسلام سيد ابوالحسن نواب در مصاحبه‌اي گفت: «اغلب آن دسته‌ای كه كارهایی از جمله كفن‌پوشی و... را انجام می‌دادند، همان طلاب تندرو و سوپرانقلابی امروز هستند كه به آنها اشاره كردم و همان‌ها حالا جزو طرفداران دولت به حساب می‌آیند كه ما در حوزه علمیه قم، از همین طلاب تندرو و فعالیت‌های‌شان نگرانیم. توصیه ما نسبت به این افراد این است كه فعالیت‌های خود را در چارچوب قانون و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری دنبال كنند و از هرگونه تندروی بشدت بپرهیزند.»

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در این زمينه به خبرنگار ما گفت: «یک جواب اجمالی که به این حرف‌ها می شود داد، این است که مقام معظم رهبری فرمودند کسانی نیایند در این شرایط به نیروهای انقلاب تهمت افراطی گری بزنند. این کار دشمن است. خواست دشمن است که کسی بخواهد به فرزندان انقلابی تهمت افراطی گری بزند. البته خطاب به طلاب هم گفتند تلاش کنید عملکردتان طوری باشد که به شما تهمت افراطی گری نخورد. اما از طرف مقابل فرمودند اگر کسی چنین نسبتی به انقلابیون بدهد، این کار، کار دشمن است.»

دبير سياسي هفته‌نامه پرتو سخن در مورد اظهارات آقاي نواب گفت: «خوب بود آقای نواب با این عکس العملی که بعد سخنان رهبری نشان دادند به سخنان ایشان نگاه می کردند ببینند مصداق آن جمله نباشند که اگر مصداق آن جمله هستند در اظهارنظرهایشان یک مقدار بیشتري دقت بکنند.»

روانبخش افزود: «ما البته از این خوشحالیم که کسی علیه جریان انقلابی حوزه موضع می گیرد که ضمن تاسیس مرکز ادیان در حوزه علمیه قم، پایگاهی برای جریان روشنقکری منفعل غربی ایجاد کرده است. این افتخار دارد کسی که در رأس مرکز ادیان است، نسبت به طلاب و فضلای انقلابی چنین موضعی بگیرد.»

روانبخش گفت: «فراموش نمی کنیم که مدیر مرکز ادیان با روزنامه شرق مصاحبه کرد و مسائلي را مطرح كرد که این حرف اعتراض بسیاری از فضلا، علما و طلاب حوزه را به دنبال داشت.»

دبیر هفته نامه پرتو افزود:«باز افتخار می کنیم که آقای نواب که الان با جمع طلاب و علمای انقلابی مخالفت می کند، کسی است که در هشت سال اصلاحات به آقاي خاتمی نزديك بود و در سال 84 هم در ستاد آقای هاشمی کار می کرد و در سال 88 هم از هواداران موسوی بود. برخی از اساتید و اعضای هیئت علمی مرکز ادیان در روز 30 خرداد در خیابان انقلاب با لباس روحانیت در صف اول فتنه گران در مقابل نظام و انقلاب ایستادند و جریان فتنه را رهبری می کردند که عکس ها و تصاویرشان در سایت ها هم آمد. البته چنین شخصیتی اگر به طلاب و فضلای حوزه چنین اتهاماتی را بزند، این جای شکر دارد نه جای ناراحتی!»

روانبخش همچنین در پاسخ به این سوال که مقصود از کفن پوشان چه کسانی هستند، گفت: «طلاب و فضلای انقلابی در هشت سال دولت مدعی اصلاحات در صحنه بودند. اخیرا مقام معظم رهبری هم اشاره کردند كه دوره این مسائل گذشت، مقصود همین برهه بود که به خدا و پیغمبر و قرآن و شهید و شهادت و همه چیز اهانت می کردند. در چنین شرایطی طلاب و فضلای حوزه وقتی فریاد می زدند و کسی به فریاد آنها اعتنا نمی کردند، حتی کفن پوش هم در عرصه خیابان ها حضور پیدا می کردند و در تحصن سه روزه ای شرکت کردند که علما و مراجع نیز در آن تحصن شرکت داشتند كه این یک افتخار است.»

وي با يادآوري سوابق فعالیت های آقاي نواب افزود: «البته آقای نواب در اين دوره هشت ساله، سابقه چنین اعتراض‌هايي را در پرونده خود ندارد. نه اعتراض به عملکرد دولت اصلاحات، نه کفن پوشی و نه در حضور در تحصن حتی هنگامی که به دین خدا و ارزش ها اهانت می شد. ما به این افتخار می کنیم که چنین شخصیتی الان به ما انتقاد می کند.»

روانبخش در پاسخ به اینکه نسبت منتقدان دولت اصلاحات با شرایط کنونی چیست، تصریح کرد: «در جمع بسیجیان قم، مقام معظم رهبری از این دولت انقلابی حمایت کردند. خوب است آقای نواب که خودش را مدعی ولایت می داند به بيانات رهبری توجه کند. ایشان فرمودند که دشمن می خواهد این دولت را تضعیف کند و می خواهد اوضاع را تیره و تار نشان بدهد. از سفر آقای احمدی نژاد چقدر مقام معظم رهبری تجلیل کردند؟ ایشان فرمودند این دولت شعارهای اسلام و امام و انقلاب را زنده کرده. بنابراین علیه چنین دولتی نباید کفن پوشید؛ بلکه در برابر کسانی که قصد تضعیف دولت را دارند، بايد کفن پوشید.»

وي افزود: «البته ما هم در هیچ زمانی در مقابل انحراف و اشتباه کوتاه نیامده ایم. از همین دولت انقلابی آقای احمدی نژاد در مواردی که اشتباهی و خطایی ببینیم، اصلی و فرعی می کنیم، در حد خودش انتقاد می کنیم و اتفاقا اگر آقای نواب و دوستانش گذشته را مرور کنند متوجه خواهند شد که اولین انتقادات واشکالات که مطرح شده از سوی ما انجام شده. نقدهای جدی ما به مشایی و مواضعی که گرفته است، بهترین سند برای این حرکت ماست. شاخص ما اسلام است؛ نه افراد. ما به دنبال آن شاخص اسلام و انقلاب و آن خط امام هستیم و افراد را هم با همان شاخص ها می سنجیم. دولت ها هم برای ما تفاوتی نمی کند. در مقابل دولتی که مقام معظم رهبری فرمودند سکولاریسم را در بدنه نظام تزریق می کرد، اعتراض می کردیم و مقابله می کردیم. حتی کفن هم می پوشیدیم. از کلیت این دولت هم حمایت می کنیم. کما اینکه خود مقام معظم رهبری هم از کلیت این دولت حمایت می کنند. البته این به معنای چشم پوشی در مورد خطاهای دولت نیست. شایسته بود که آقای نواب که در این سفر مقام معظم رهبری شور انقلابی طلاب را دیدند و آن حمایت گسترده ای که مقام معظم رهبری از طلاب انقلابی کردند، اینگونه موضع‌گيري را یک مقداری به تاخیر می انداختند. نه اینکه در حالی که مقام معظم رهبری در قم هستند، ایشان بر خلاف نظر مقام معظم رهبری اظهارنظر کنند.»

روانبخش در پایان در مورد علت این اظهارنظرها در شرایط کنونی و بعد از تاکیدات رهبر انقلاب گفت: «به نظر من بعد از سخنان مقام معظم رهبری در تبیین منشور حوزه علمیه که آن جریان روشنفکری وابسته قبلی را مورد ملامت قرار دادند و مرکز ادیان آقای نواب هم یکی از همان مراکزی است که ضمیر می تواند مرجعش را پیدا کند، آقای نواب برای اینکه ضمیر مرجع خودش را پیدا نکند، آدرس عوضی می دهد!»

رهبر انقلاب در جمع طلاب فرموده بودند:«اين را هم به همه توصيه كنيم كه نيروهاى انقلابى را متهم به افراطى‌گرى نكنند؛ بعضى هم اينجورى دوست ميدارند. عنصر انقلابى، جوان انقلابى، طلبه‌ى انقلابى، فاضل انقلابى، مدرس انقلابى در هر سطحى از سطوح را متهم كنند به افراطى‌گرى؛ نه، اين هم انحرافى است كه به دست دشمن انجام ميگيرد؛ واضح است.»

آقاي سيد ابوالحسن نواب عضو جامعه روحانیت مبارز و مشاور فرهنگی رییس مجلس شورای اسلامی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها