کد خبر: ۶۱۸۳۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۶     ۳۰ خرداد ۱۳۹۱
وقتي رئيس سازمان بازرسي كل كشور مي‌گويد در بحث دلالي كاري از دست ما به تنهايي برنمي‌آيد مشخص است كه دلالان عزيز مي‌توانند با شدت و قدرت بيشتري جولان بدهند و هر كاري دلشان خواست بكنند.

90: وقتي رئيس سازمان بازرسي كل كشور مي‌گويد در بحث دلالي كاري از دست ما به تنهايي برنمي‌آيد مشخص است كه دلالان عزيز مي‌توانند با شدت و قدرت بيشتري جولان بدهند و هر كاري دلشان خواست بكنند. خيلي تكراري است كه بگوييم در ماجراي دلالي فقط دلالان و خبرنگاران مقصر نيستند و خيلي تكراري‌تر است اگر يادآوري كنيم پس نقش مربيان، مديران و معاونان آنها چه مي‌شود؟

آيا يك دلال مي‌تواند بدون نقش و مشاركت مربي و مديرعامل بازيكني را به تيمي ببرد و 50 تا200 ميليون (بستگي به قرارداد بازيكن دارد) كاسب شود؟ بله، ماجرا به همان اندازه كه واضح است تكراري هم هست اما به راستي تا كي بايد شاهد چنين وضعيتي باشيم؟ وقتي حجت‌الاسلام پورمحمدي مي‌گويد در بحث دلالي بازيكن كاري از دست ما (به تنهايي) برنمي‌آيد اظهرمن‌الشمس است كه از دست ستاد منشور اخلاقي و كميته اخلاق و ... هم كاري برنمي‌آيد. آنها فقط ليستي تهيه مي‌كنند و جالب اينكه افراد حاضر در آن ليست با قدرت بيشتري به كارشان ادامه مي‌دهند. اينكه ما فكر كنيم فدراسيون مي‌تواند جلوي دلالي را بگيرد (و حتي اراده‌اش را داشته باشد) خيلي سطحي‌نگري است و در اين ماجرا مسائل تاسف برانگيز ديگري هم وجود دارد كه واقعا نمي‌توان به آنها اشاره كرد.

***
يكي از فعالان بازار نقل و انتقالات مي‌گفت: «فصل نقل و انتقالات كه مي‌شود كار ما از بورس هم بهتر است! به هر حال عرضه داريم و بازيكن جابه‌جا مي‌كنيم. ما فوتباليست‌ها را و استعدادهايشان را كشف مي‌كنيم كه اين خودش هنر بزرگي است. خود من تا حالا چند فوتباليست را به فوتبال اين مملكت معرفي كرده‌ام. بعد هم كه كار خلاف صورت نمي‌دهم مگر ما به زور از بازيكني پول مي‌گيريم؟ خودشان دوست دارند با ما كار كنند و تازه خيلي وقت‌ها كه سرمان شلوغ است تلفن‌هايشان را هم جواب نمي‌دهيم! يعني اين طوري نيست كه ما بيفتيم دنبال بازيكن و التماس كنيم كه تو را به خدا بيا به من درصد بده.»

***
در ماجراي دلالي اگر مدير و مربي بدانند چه خبر است كه صددرصد پاي خودشان هم گير است. اما اگر ندانند هم واقعا بايد به آنها شك كرد. به نظر شما آيا امكان دارد بازيكن 500 ميليون قرارداد ببندد و 100 ميليونش به جيب دلال مربوطه برود و آن وقت روح مديرعامل و سرمربي هم از ماجرا خبر نداشته باشد؟ چند درصد چنين چيزي احتمال دارد؟ شايد يك موردي استثناء باشد اما در بقيه موارد مسلما همه عوامل باشگاه و كادرفني ماجرا را مي‌دانند. در اين دوره و زمانه هيچ گربه‌اي محض رضاي خدا موش نمي‌گيرد و طبعا هيچ مديري هم محض رضاي خدا با فلان دلال و واسطه بازيكن ديده نمي‌شود. مسئله اينجاست كه خانه از پاي بست ويران است و اگر قصد مبارزه وجود داشته باشد (كه حداقل نشانه‌هايش ديده نمي‌شود) پاي خيلي‌ها وسط مي‌آيد. به قول رئيس سازمان بازرسي يك نهاد و دو نهاد هم نمي‌توانند جلوي دلالي را بگيرند و همه بايد دست به دست هم بدهند و مبارزه كنند كه طبعا اين اتفاق رخ نمي‌دهد!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها