با بررسیهای امنیتی که در چند هفته گذشته انجام شده امید می رود که این ماشینها برای زمان آغاز بازیهای المپیک ( 17 ژوئیه – 27 تیر) آماده باشد.
کارگران در واگنها نشسته و این ماشینهای کابلی را از عرض رودخانه تیمز در لندن عبور می کند، آزمایش کرده اند
این واگنها شبه جزیره گرینویچ را به رویال داکس ( اسکله سلطنتی) متصل می کند
تأییدیه نهایی این ماشینهای کابلی از سوی وزارت حمل و نقل بریتانیا مورد نیاز است اما از آنجا که گفته می شود وزیر حمل و نقل با پیمانکار این پروژه همکاری نزدیکی را دارد، راه اندازی این پروژه به زودی با چراغ سبز وی رو به رو می شود.
سازندگان و پیمانکاران این پروژه از این امر واهمه داشتند که مراحل ساخت ماشینهای کابلی به موقع برای بازیهای 2012 لندن آماده نشود.
اگرچه این واگنها که در ارتفاع 50 متری بالای رودخانه حرکت می کند با هدف جلب توجه ساخته شده است، اما گفته می شود که وجود چنین وسائل نقلیه ای برای این مسیر به منظور احیای اقتصاد محلی حیاتی بوده است.
عبور ماشینهای کابلی با پس تصویر آسمان خراش "تبر سنت ماری" که یکی از شاخصه های معروف شهر لندن است
آزمایش کابینها برفراز استادیوم O2
در طی آزمایش، کارگران در واگنها نشستند تا مشخص شود که این سیستم چگونه با وجود پرشدن مسافران پاسخ می دهد
سفر با ماشینهای کابلی در بالای شهر لندن حدود 5 دقیقه به طول می انجامد و ورزشکاران و تماشاگران بازیها به مرکز نمایشگاه اکسسل می رسد که در استادیوم O2 قرار دارد.
در این پروژه 34 واگن تعبیه شده که می تواند 2500 مسافر را در یک ساعت جابه جا کند.
بوریس جانسون شهردار لندن از اعلام تاریخ دقیق راه اندازی پروژه امتناع کرد اما اظهار داشت: این سفر هوایی نوآورانه مولفه حیاتی پروژه احیای شرق لندن بوده است.
براساس گزارش دیلی میل، کنسرسیوم ساخت و اجرای ماشینهای کابلی از سوی شرکتی انجام شده که پیشتر پروژه چشم لندن یا چرخ هزاره را به عنوان بلندترین چرخ و فلک اروپا اجرایی کرده است، این چرخ و فلک با ارتفاع 135متر است که به عنوان یکی از جاذبه های توریستی لندن محسوب می شود.
این کابلها برفراز آسمان خراشها حرکت می کند و منظره جالبی را پیش روی مسافر قرار می دهد
34 واگن توانایی حمل 2500 مسافر را طی یک ساعت دارند