کد خبر: ۶۱۶۹۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۲۹ خرداد ۱۳۹۱
مشاور رئیس یکی از فدراسیون های مشهور در پی تخلفات متعدد مالی در سال های اخیر، سرانجام از سمت خود برکنار شد و از این به بعد نیز حق فعالیت در هیچ بخش ورزش را ندارد.
مشرق، پس از دریافت گزارش های متعدد درباره تخلفات مالی متعدد مشاور رئیس یکی از فدراسیون های پر سر و صدا، نهادهای نظارتی فعالیت گسترده ای را طراحی کردند تا صحت این موارد بررسی شود. پس از بررسی موارد مطروحه از سوی کارشناسان و تایید صحت این گزارش ها، نامه برکناری این مشاور به رئیس داده شد.
البته، پس از دریافت نامه، مقاومت هایی از سوی رئیس برای برکناری رفیقش صورت گرفت که پس از ارائه موارد، مجبور به قبول واقعیت شد. این را نیز نباید از یاد برد که عدم اقدام وی می توانست منجر به اتفاقاتی شود که برایش مطلوب نبود و تبعات نامناسبی داشت. نشان دادن تغییرات مالی گسترده این مشاور در سال های حضور در این فدراسیون که شگفت انگیز بوده، یکی از شواهدی بود که حکایت از جابه جایی مالی گسترده توسط این فرد داشت. از سویی، این رئیس فدراسیون، به قدری در سال های اخیر عملکرد ضعیف داشته که موجب انتقاد گسترده کارشناسان و مردم شده است. بسیاری وی را فاقد صلاحیت برای ادامه این پست می دانند. نباید از یاد برد که به دلیل اهمیت این فدراسیون، با عواطف عمومی نیز سر و کار دارد.
این فرد متخلف که در قامت مشاور رئیس فدراسیون پر حاشیه فعالیت می کرد، در سال های اخیر به ثروت هنگفتی دست یافته بود که منبع آن نامشخص بود. برخی گزارش ها حکایت از رانت اطلاعاتی و خبری وی در این رشته داشت که با تلاش های صورت گرفته، از این فدراسیون دور شده است. برخی عنوان می داشتند که وی در تصمیمات و اجرائیات فدراسیون نیز نظر مستقیم داشته است.
نکته جالب توجه این است که وی تخصصی در فدراسیونی که در آن شاغل شده بود، نداشت. همین نیز بر دامنه شائبه ها می افزود که قرار گرفتنش در کنار ثروت هنگفت اخیر، پرسش هایی را موجب شده بود. در حقیقت، این اشخاص را می توان حلقه مفقوده برخی تصمیمات در این فدراسیون و فدراسیون های مشابه دانست. شناسایی و برخورد با چنین گزینه هایی می تواند در سالم سازی ورزش، اقدامی موثر و مثبت باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها