کد خبر: ۶۱۵۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
روزنامه لبنانی 'الاخبار' با اشاره به روند رو به افزایش فساد در امور اداری و مالی دانشگاه آمریكایی بیروت نوشت: فساد در دانشگاه آمریكایی بیروت بیداد می كند.
ایرنا از بیروت، روزنامه لبنانی 'الاخبار' در این زمینه نوشت: در سالجاری حدود ۲۷۰۰ دانشجو از دانشگاه آمریكایی فارغ التحصیل می شوند كه در مقایسه

با سال تأسیس آن در سال ۱۸۶۶ میلادی رقمی بی سابقه است اما با این حال

شور و شادی در میان این دانشجویان با وجود روند فساد اداری - مالی این دانشگاه چندان به چشم نمی خورد.

'نبیل شرتونی' عضو هیأت امنای دانشگاه آمریكایی بیروت پیشتر در گزارشی، مسئولان دانشگاه را به فساد اداری، مالی، سوء مدیریت، سرقت، اسراف و به هدر دادن امكانات دانشگاه متهم كرده و نسبت به هدر دادن میلیون ها دلار در بخش های روابط عمومی دانشگاه ، خوابگاه، بخش پزشكی و بخش حسابدارای دانشگاه، هشدار داده بود.

شرتوتی امسال نیز در نامه ای جدیدی خطاب به هیأت امنای دانشگاه آمریكایی بیروت، مسئولان این دانشگاه را نسبت به پای بندی به توصیه های كمیته تحقیقات كه در سال گذشته به دنبال ارسال گزارش وی به هیأت امنای دانشگاه، تشكیل شده بود، فراخواند.

وی در گزارش جدید خود به هیأت امنای دانشگاه تأكید كرده است كه فساد و سوء مدیریت و تلاش برای سرپوش گذاشتن بر فساد در بخش های مختلف دانشگاه، همچنان ادامه دارد.

این روزنامه لبنانی به اشاره به گزارش جدید شرتونی نوشت: باید به مسئله فساد در دانشگاه آمریكایی بیروت نه تنها از باب مسئولیت اخلاقی و اجتماعی نگاه كرد بلكه با توجه به هزینه جاری در این دانشگاه كه در سال ۲۰۱۲-۲۰۱۱ میلادی به ۲۳۳،۵ میلیون دلار رسیده است، بعد اقتصادی آن را مد نظر قرار داد.

الاخبار به نقل از گزارش مذكور تأكید كرد: به طور كلی فساد در دانشگاه آمریكایی بیروت در پنج بخش این دانشگاه جریان دارد؛ بخش خوابگاه دانشگاه كه فاقد نظم، رقابت، كنترل و به طور كلی مدیریت است و بخش خدمات این دانشگاه كه در مقابل ارایه خدمات، برخلاف قوانین و مقررات دانشگاه، مبالغ هنگفتی پول از مراجعه كنندگان دریافت می كنند.

در بخش امور مالیاتی و بازنشستگی و نیز بازخرید كارمندان، فساد بیداد می كند به طور مثال بازخرید یكی از كارمندان، ۳ میلیون دلار بوده كه تنها سی و پنج هزار دلار تعریف شده است.

هدر دادن بیش از ۹۰ میلیون دلار در بخش اطلاعات و روابط عمومی دانشگاه در طی ده سال و نیز حیف و میل كردن سالانه ۶ میلیون دلار در بخش خدمات پزشكی این دانشگاه كه فاقد مقرارت و قوانین لازم است، از دیگر موارد فساد مالی در این دانشگاه است.

در این گزارش تأكید شده كه قوانین خرید انواع تجهیزات و وسایل مورد نیاز دانشگاه در معرض انواع دزدی ها قرار گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها