کد خبر: ۶۱۴۶
زمان انتشار: ۲۱:۲۶     ۰۳ آبان ۱۳۸۹
دکتر باقری لنکرانی در گفتگو با ۵۹۸ بیان نمود:
بنده به جرأت می توانم این مطلب را بگویم که بهترین مشوق و کسی که به صورت جدی به دنبال ورود جوانان در سطوح مختلف کشور می باشند شخص رهبر معظم انقلاب هستند. ایشان دین مداری و تقویت اعتقادات دینی و تأکید بر اینکه ارتباط با خدا، که باید زیر بنای اصلی حرکات اجتماعی، سیاسی و... جوانان باشد، را ضروری دانسته و بر آن تأکید مبنایی دارند.

پایگاه 598 - محمد حسین رضایی/، به دنبال سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به استان قم  و دیدار معظم له با اقشار مختلف و دیدار ایشان با جوانان طلبه و دانشجوی استان قم، در گفتگویی با دکتر باقری لنکرانی از مدیران موفق و مکتبی به تبیین فرامین و رهنمود های رهبر معظم انقلاب در این خصوص پرداخته ایم که در ذیل آمده است:             

دیدگاه مقام معظم رهبری درباره میدان دادن به جوانان در عرصه های مختلف را تبیین بفرمایید؟

موضوع جوانان و استفاده از ظرفیت های آنان در کشور همواره مورد تأکید برجسته مقام معظم رهبری می باشد. ایشان با وجود دیدگاه بسیار روشن خود در بهره مندی از جوانان ، همواره بر حضور با کیفیت و دوری جوانان از کارهای سطحی نگرانه در عرصه های پژوهشی، آموزشی و مدیریتی تأکید دارند و از به کار گرفتن جوانان بدون توجه به جوانب مختلف ظرفیت جوانان معترض می باشند. با دقت در دیدگاه ایشان و جمع بین استفاده از ظرفیت جوانان و در نظر گرفتن کیفیت بالا در جذب آنان می بینیم که حاصل تفکر ایشان این می شود که ما کار های فاخری را در زمان های بسیار کوتاه با بهره وری بالا را به علت حضور خالصانه و درصد بالای موفقیت جوانان شاهد هستیم.

بنده به جرأت می توانم این مطلب را بگویم که بهترین مشوق و کسی که به صورت جدی به دنبال ورود جوانان در سطوح مختلف کشور می باشند شخص رهبر معظم انقلاب هستند و ایشان به طرق مختلف این را نشان داده اند و خوشبختانه این طرز نگاه ایشان به جوانان امروز در کشور به لطف پیگیری های ایشان کاملأ جا افتاده است.

رهبر معظم انقلاب در دیدار جوانان بسیجی قم استقبال از رئیس جمهور در لبنان را حاصل حمایت میلیون ها بسیجی در کشور از دولت ارزیابی فرمودند، تحلیل حضرتعالی از این فرمایش ایشان چیست؟

امروزه همزبانی و همگرایی بسیار قابل توجهی در میان جوانان کشور های اسلامی وجود دارد. با اندکی تحقیق و یا برخورد با جوانان کشور های اسلامی به راحتی می توان به وجود دغدغه های مشترک در میان آنان پی برد و این امر در 5 سال گذشته گسترش بیشتری داشته است.

هم اکنون روحیه توجه به ارزش ها و باور های دینی، خودباوری، سخت کوشی در راه آرمان های اسلامی، استکبار ستیزی و تلاش برای افشای جنایات ظالمان علیه امت های اسلامی به یک گفتمان مشترک در میان جوانان مسلمان تبدیل شده است و طراح اصلی ایجاد این همگرایی شخص حضرت امام(ره)بودند که مصداق بارز آن را می توانیم در فرمان ایشان برای تأسیس بسیج و تأکید بر گسترش تفکر بسیج مشاهده کنیم که امروزه این تفکر جا افتاده است. اکنون با نشستن پای صحبت یک جوان اماراتی، لبنانی، اندونزیایی و... عدم تفاوت گرایش را می توان در صحبت آنان دید. امروزه تلاش برای ماندگاری و گسترش این تفکر نیز با همان اصول توسط مقام معظم رهبری پیگیری می شود.

در سفر رئیس جمهور محترم به لبنان نیز بدنه اصلی استقبال کنندگان ایشان را جوانان تشکیل می دادند و درست است که این استقبال تاریخی در لبنان بود، اما ما در دانشگاه "جاکارتا" اندونزی نیز چنین استقبالی از ایشان را دیده بودیم. بنده اطمینان دارم که در هر سفر رئیس جمهور محبوب که اکنون به قهرمان استکبار ستیزی و نماینده تفکر ناب امام(ره) و انقلاب در دنیا تبدیل شده اند، به کشور های اسلامی می توانیم چنین صحنه هایی را به همراه موج آفرینی فوق العاده علیه استکبار مشاهده کنیم.

رهبر معظم انقلاب برای پایداری جوانان بر سر اصول انقلابی خود چه راهکارهایی را مناسب می دانند؟

فرمایشات ایشان امروزه به راحتی در دسترس می باشد و افراد می توانند با مراجعه به آنان راه را پیدا کنند اما بنده طی جلسات عمومی و خصوصی که در محضر ایشان بودم متوجه شدم که ایشان دین مداری و تقویت اعتقادات دینی و تأکید بر اینکه ارتباط با خدا، که باید زیر بنای اصلی حرکات اجتماعی، سیاسی و... باشد، را ضروری دانسته و بر آن تأکید مبنایی دارند و جوانان در کارهای خود باید اولأ نیت خود را تقرب به درگاه الهی و در مناسک و فعالیت های اجتماعی در مسیر حجت الهی حرکت کنند و اعمال آنان خارج از تکلیف نباشد و در این مسیر مراقب باشند که در دام آلوده شدن به هوا های نفسانی نیفتند ضمن اینکه سخت کوشی، واقع بینی و تدبیر همراه با حکمت موجب ارتقای جوانان و به تبع پیشرفت جوانان، ما شاهد پیشرفت کشور عزیزمان خواهیم بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها