کد خبر: ۶۱۴۳۹
زمان انتشار: ۱۰:۱۴     ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
عضو شورای عالی سینما اعتقاد دارد پروانه ساخت و نمایش فیلم‌ها را وزارت ارشاد صادر می‌کند و هیچ نهاد و ارگان دیگری نمی‌تواند در این حوزه ورود پیدا کند.
خبرآنلاین، جمال شورجه یکی از اعضای شورای عالی سینما با اشاره به قانونی بودن مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فیلم‌های سینمایی گفت: «تنها وزارت ارشاد می‌تواند با مجوزهای لازم مشروعیت لازم را به فیلم‍‌ها بدهد و بقیه نهادها مکلف به رعایت مجوز صادره هستند؛ چرا که کارشناسان زبده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه اختیار کامل دارند و همین طور مسئولیت در این خصوص به گردن آنهاست.»

وی ادامه داد: «پروانه ساخت و پروانه نمایش فیلم‌ها را وزارت ارشاد صادر می‌کند. هیچ نهاد و ارگان دیگری نمی‌تواند در این حوزه ورود پیدا کند. اگر قرار باشد تمامی فیلم‌ها با دیدگاه‌های همه مدیران کشور همسو باشد که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. بنابراین همه نهادها باید خودشان را با مرجع قانونی تنظیم کنند. در جلسه روز گذشته هم عدم اکران فیلم‌ها از سوی پاره‌ای نهادها مطرح شد و مسائل آن بررسی شد. نهادهای معترض به اکران بعضی از فیلم‌ها می‌توانند بدون جهت‌گیری سیاسی و بدون حب و بغض در فضای تعاملی مشکلاتشان را با برخی فیلم‌ها حل کنند اما حق ندارند اقدام خودسرانه‌ای کنند.»
 
شورجه به تاکید بر اقدام حوزه هنری مبنی بر اکران نکردن بعضی از فیلم‌های مجوزدار، افزود: «یکی از اعضای شورای محترم عالی سینما رئیس سازمان تبلیغات اسلامی جناب آقای خاموشی است که بخش عمده‌ای از سینماهای کشور تخت اختیار زیر مجموعه‌های ایشان است و ایشان شاید یک یا دو جلسه در جلسات شرکت کردند. چنانچه ایشان به صورت مستمر در جلسات شورای عالی شرکت می‌کردند و اگر اعتراضی به پاره‌ای از فیلم ها داشتند همان جا مطرح می‌کردند و با بحت و گفت‌وگو و تعامل با مدیریت سینمایی می‌توانستیم به نتایج خیلی بهتری که در حال حاضر در موقعیت آن قرار داریم، برسیم.»
 
وی در پایان با اشاره به انتقاد از عزت‌الله ضرغامی، خاطرنشان کرد: «ریاست محترم سازمان صدا و سیما نیز از اعضای شورای عالی سینما است که متاسفانه تاکنون یک بار هم حضور ایشان را در شورای عالی ملاحظه نکردیم.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها