کد خبر: ۶۱۴۲۳
زمان انتشار: ۰۲:۳۱     ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
«عبدالله نوري نتوانست اصلاح طلبان را در انتخابات مجلس نهم منسجم و جريان ها را متقاعد كند اما براي انتخابات رياست جمهوري طيفي از وزرا و استانداران دوره اصلاحات از جمله كرباسچي را دور خود دارد و اميدوارم در اين مسير موفق شود.»
قدرت ا... عليخاني عضو اقليت مجلس هشتم كه موفق به كسب رأي مردم براي حضور در مجلس نهم نشد، ضمن بيان مطلب فوق، از ذكر نام حلقه اطرافيان نوري امتناع كرد. وي در مصاحبه با خبر آن لاين درباره اينكه «روي چه افرادي نظر هست؟» گفت: من اسمي نمي برم! شأن من اجل تر از اين است كه اسمي از افراد ببرم. اصلاح طلبان شخصيت هاي خوبي دارند كه زماني كه وقت آن فرا برسد كانديدا خواهند شد. آقاي عباس آخوندي [ عضو ستاد اصولگرايان! حامي موسوي در سال 88] در مصاحبه خود به اين مسئله اشاره كردند كه حتماً نبايد افرادي كانديدا شوند كه صاحب نام هستند. زيرا اين افراد مي توانند مسئله ساز شوند. آخوندي در مصاحبه خود با صنعت و توسعه به اين مسئله اشاره كرده بودند كه آقايان خاتمي و ناطق بايد انتخابات را حمايت و پشتيباني كنند از سوي ديگر بايد به دنبال افراد جديد رفت و البته عزيزان فوق عزيزان قوم هستند كه بتوانند براي مشكلات امروز جامعه ايران تدابيري بيانديشند و از سوي مردم مورد اقبال قرار گيرند تا بتوانند در رقابت پيروز شوند.
وي در پاسخ اين سؤال كه «اما اين نظر آقاي آخوندي است از كجا معلوم كه آقاي ناطق با نظر ايشان موافق باشند؟» گفت: البته آقاي مهندس آخوندي هم نسبت نزديك با آقاي ناطق دارد (باجناق) و هم زماني معاون سياسي ايشان بودند و به ايشان نزديك هستند و خودشان هم داراي شخصيت متعادل و قابل قبولي هستند.
گفتني است عليخاني پس از ناكامي در انتخابات مجلس به عنوان مشاور هاشمي رفسنجاني منصوب شد. صلاحيت دو پسر وي در انتخابات مجلس تاييد نشد و او مي گويد يكي در شهرداري كار مي كند و ديگري استاد دانشگاه است.
سازمان طراح فتنه سبز در پاييز و زمستان سال 87 (چند ماه پيش از انتخابات رياست جمهوري خرداد 88) سناريوهايي نظير دولت ائتلافي و دولت وحدت ملي را براي انشقاق در ميان اصولگرايان پيش كشيد حالا آن تصميم خود را گرفته بود و برنامه ديگري براي انتخابات داشت. همان زمان مرعشي مدعي شده بود ما يك بدهكاري به آقاي ناطق نوري به خاطر سال 76 داريم.
عليخاني توضيح نداده كه ميان عبدالله نوري تندرو كه از تحريك كنندگان اصلي اغتشاشات در سال هاي 76 تا 79 بود با آقاي ناطق نوري كه در جايگاه رياست مجلس مورد هجمه تندروها و نيروهاي ميداني آنها قرار داشت چگونه مي توان نسبت برقرار كرد؟ نيروهاي ضدانقلاب از عبدالله نوري صرفاً به عنوان پوشش فعاليت هاي خود و انحراف اذهان از بازي اصلي خويش استفاده مي كنند. آنها در محافل داخلي خود از نوري به عنوان مهره اي سوخته ياد كرده اند.

کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها