کد خبر: ۶۱۲۴۲
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
سرپرست سازمان لیگ برتر فوتبال گفت: کی‌روش می‌خواهد تعداد تیم‌ها کاهش پیدا کند، اما امسال نمی‌توانیم.

غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزش خبرگزاری فارس درباره برنامه لیگ در فصل جدید و سقف قراردادها صحبت‌های زیر را مطرح کرد:

فارس: شنیده‌ایم در جلسه‌ای که با کی‌روش برای برنامه‌ریزی لیگ داشتید به دلیل خواسته‌های سرمربی تیم ملی و عدم پذیرش آنها از سوی شما ناراحتی به وجود آمده است.

کی‌روش یک سری انتظارات دارد؛ مثل اینکه هرگاه اردوی تیم ملی بود لیگ تعطیل شود اما هیچ ناراحتی بین ما نیست. من اگر در جلسه حرفی می‌زنم در راستای ایفای وظایم است. کی‌روش هم سرمربی تیم ملی است. او را دوست داریم و برایش احترام قائلیم ولی از سوی دیگر ما باید جوابگوی باشگاه‌ها هم باشیم.

فارس: خواسته کی‌روش دقیقا چیست؟

خواسته کی‌روش این است که تعداد تیم‌ها و بازی‌ها کم شود و ملی‌پوشان زمان بیشتری برای استراحت داشته باشند در حالی که ما نمی‌توانیم امسال تعداد تیم‌ها را کاهش دهیم اما سال آینده طبق مصوبه هیئت رئیسه سازمان لیگ تعداد تیم‌ها 16 می‌شود.

برای فصل جدید هم تنها در صورتی می‌توانیم کاهش تیم را داشته باشیم که باشگاهی نتواند در مسابقات شرکت کند. این موضوع را در هیئت رئیسه سازمان لیگ مصوب کردیم و فقط باید فدراسیون آن را تصویب کند و اجرایی شود. ما طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تیم ملی بتواند برنامه‌هایش را اجرایی کند و با هم به نکات مثبتی هم رسیده‌ایم. ما طوری برنامه لیگ را در نظر گرفته‌ایم که تعطیلی کمتری داشته باشیم.

فارس: شنیده می‌شود که کی‌روش از کفاشیان خواسته برای رسیدن به جام جهانی بهتر است لیگ تعطیل شود.

بهتر است در مورد این مسئله با خود آقای کفاشیان صحبت کنید من در جریان این موضوع نیستم.

فارس: آیا کی‌روش برای برنامه‌ریزی لیگ و برنامه‌های اردوی تیم ملی تعامل‌پذیر است؟

کی‌روش شخصیتی بسیار جدی و پیگیر دارد و می‌خواهد تیم ملی موفق باشد و خیلی دوست دارد که کارها با برنامه پیش رود.

فارس: روند حرفه‌ای شدن باشگاه‌ها به کجا کشید؟

تمامی بازدید‌ها از ورزشگاه‌ها انجام شده و ما گزارشات را به رئیس فدراسیون ارائه می‌کنیم. ورزشگاه‌هایی که ایراد داشته باشد قطعا به باشگاه‌ها اعلام می‌کنیم برخی جاها پیشرفت خوبی در رفع ایرادهای خود داشته‌اند مثلا می‌توانم به صبای قم اشاره کنم که تا حدودی ایراد‌هایش را برطرف کرده اما برخی جاها مثل هرمزگان باید روند بهتری در کار خود داشته باشند. ما چندان به حوزه تیم ورود نمی‌کنیم و بیشتر بحث امکانات را مدنظر قرار می‌دهیم. باشگاه‌ها باید تا فرصت دارند معایب خود را برطرف کنند.

فارس: تا به حال باشگاهی بوده که نتوانسته باشد نمره حرفه‌ای بودن را بگیرد؟

هنوز ما به این جمع‌بندی نرسیده‌ایم ما هر عیب و ایرادی که ببینیم فورا به باشگاه‌ها اعلام می‌کنیم اما در نهایت باشگاه‌ها تا موقع قرعه‌کشی فرصت دارند خود را به حد استاندارد برسانند.

فارس: در مورد رسیدگی به وضعیت قرارداد بازیکنان چه زمانی ورود می‌کنید؟

چرا دروغ بگویم تا زمانی که مدرکی به دست ما نرسد نمی‌توانیم در بررسی مبلغ قرارداد بازیکنان ورود کنیم با این حال هرآنچه را که می‌شنویم پیگیری می‌کنیم.

فارس: اینکه باشگاهی از طریق خرید و فروش ماشین در حال جذب بازیکن است نیاز به مدرک دارد؟

شما می‌توانید ثابت کنید که چنین چیزی وجود دارد؟ آنقدر مسائل پیچیده شده که صادقانه بگویم ثابت کردن آن سخت است با این حال ما کار خودمان را انجام می‌دهیم. آرزو می‌کنم مدیران برابر قانون پیش روند آنها باید بدانند اگر خلاف قانون حرکت کنند اولین جایی که ضرر می‌کند خود همان باشگاه است. مدیران هم باید فراتر از باشگاه فکر کنند و نباید فقط به فکر منافع تیم خود باشند.

فارس: در لیگ دسته اول هم چنین مشکلاتی وجود دارد؟

نقل و انتقالات در لیگ 1 هنوز به صورت گسترده شروع نشده اما در لیگ دسته اول وضعیت مالی خیلی خوب نیست و چنین عدد و رقم‌هایی که در لیگ برتر است وجود ندارد اما باید صادقانه بگویم برخی ایجنت‌های غیررسمی بار دیگر در کنار این تیم‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و ما تذکرات خود را به مدیران باشگاه‌ها می‌گوییم.

فارس: این درست است که فدراسیون تصمیم گرفته از ورود مربی خارجی در لیگ دسته اول جلوگیری کند؟

چنین موضوعی در هیئت رئیسه سازمان لیگ آزادگان پیشنهاد شده ولی باید مصوبه هیئت رئیسه را بگیرد. من خودم معتقدم اگر مربی باکیفیت بیاید منعی نباید باشد اما اگر قرار است مربیان رده پایین به فوتبال ما نفوذ کنند بهتر است از مربیان جوان خودمان استفاده کنیم پس چه زمانی ما باید به این جوانها فرصت دهیم. خودم هم معتقدم هرچه مانع ایجاد کنیم راه دور زدن قانون باز می‌شود. ما باید این باور را در مدیران خود ایجاد کنیم که به جای استفاده از مربیان از رده خارج شده از مربیان جوان خودمان استفاده کنند و آنها را مورد حمایت خود قرار دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها