کد خبر: ۶۱۱۶۵
زمان انتشار: ۰۳:۰۰     ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
مراسم تشييع پيكر شهداي هشت سال دفاع مقدس در شهرهاي مختلف كشور با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد.
مراسم تشييع هفت شهيد هشت سال دفاع مقدس پنجشنبه گذشته در اصفهان برگزار شد. در اين مراسم تشكل هاي مردمي با حضور گسترده خود پيكر مطهر 6 شهيد گمنام و يك شهيد داراي نام و مشخصات در شهر اصفهان را از ميدان امام حسين(ع) به سمت ميدان فيض و گلستان شهداي اين شهر تشييع كردند.
در ادامه مراسم يك شهيد داراي نام در گلستان شهداي اصفهان به خاك سپرده شد و پيكر 3 شهيد گمنام در شهر هرند و 2 پيكر شهدا در قمصر كاشان و يك شهيد نيز در سايت هسته اي نطنز به خاك سپرده شدند.
گزارش خبرنگار كيهان از همدان نيز حاكي است پيكر 30 شهيد عصر پنجشنبه وارد همدان شد و در ميان استقبال پرشكوه مردم اين شهر، از ميدان امامزاده عبدالله تا ميدان آرامگاه بوعلي و سپس به سمت ميدان دانشگاه تشييع شد و از آن محل نيز جهت برگزاري مراسم شب وداع با شهدا به گلزار معطر شهيدان- باغ بهشت- انتقال يافت.
بنابر همين گزارش، 28 تن از شهداي مذكور، از شهيدان گمنام دفاع مقدس هستند كه پيكر آنان امروز مصادف با سالروز شهادت امام موسي كاظم(ع) در شهرهاي همدان، مريانج، قهاوند، ملاير، تويسركان، بهار، اسدآباد، لالجين، كبودرآهنگ تشييع مي شود.
همچنين پيكر مطهر دو تن از شهداي شناسايي شده، به نام شهيد سيدرضا حسيني در همدان و شهيد روح الله عباسي خجسته در كبودرآهنگ، روز گذشته پس از برگزاري نماز جمعه، بر روي دستان نمازگزاران در اين دو شهر تشييع و به خاك سپرده شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، پيكر دو شهيد گمنام پنجشنبه وارد فيروزكوه شد و مردم متدين اين شهر دعاي كميل و زيارت ندبه را در كنار پيكر اين شهيدان قرائت كردند. پس از برگزاري نماز جمعه پيكر شهداي گمنام بر روي دستان نمازگزاران تشييع شد قرار است اين شهيدان در دانشگاه آزاد اسلامي فيروز كوه به خاك سپرده شوند. همچنين پيكر سه تن از شهداي گمنام هشت سال دفاع مقدس پس از برگزاري نماز جمعه بر روي دستان مردم متدين شهر مرزي ماكو تشييع شد. فرماندار ماكو به ايرنا گفت پيكر اين شهيدان صبح امروز در پارك شورا بخاك سپرده مي شود. به گزارش ايرنا پيكر 6 شهيد گمنام پنجشنبه وارد كرمانشاه شد و مردم اين شهر دعاي پرفيض كميل را در كنار پيكر اين شهيدان خواندند. مراسم تشييع پيكر شهداي گمنام در كرمانشاه بعد از نماز جمعه انجام شد و آنها به شهرستان اسلام آباد غرب و هرسين انتقال يافتند. قرار است پيكر اين شهدا با حضور مردم اسلام آباد غرب و هرسين تشييع و به خاك سپرده شوند. گفتني است اين شهدا كه بين 16 تا 24 سال سن دارند، در كاروان «فرزندان روح الله در آغوش روح الله»، در سوم خرداد سال جاري به ميهن اسلامي بازگشتند و مربوط به عمليات هاي قدس 5، والفجر 8 و خيبر هستند كه پيكر آنان در مناطق عملياتي فاو و مجنون كشف شده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها