کد خبر: ۶۰۴۶۷
زمان انتشار: ۱۹:۴۰     ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
رژيم اسرائيل با بهانه قرار دادن آن‎چه که مواد شيميايي سوريه و نگراني از افتادن آن به دست عوامل ديگر ناميده، براي حمله نظامي احتمالي عليه اين کشور زمينه سازي مي‌کند.
پرس تی وی، منابع خبري رژيم اسرائيل مدعي شده‎اند، افتادن مواد شيميايي خطرناک سوريه به دست شورشيان، استفاده دولت سوريه از اين مواد شيميايي عليه اسرائيل و تصميم دولت بشار اسد رئيس جمهوري سوريه براي دادن اين مواد به حزب الله که خط قرمزي براي تل آويو محسوب مي‌شود، از جمله موارد اصلي نگراني تل آويو است.

بر اساس اين گزارش، رژيم اسرائيل براي جلوگيري از اين احتمالات و يا احتمالات مشابه در فکر حمله نظامي به سوريه است حتي اگر اين حمله به جنگي منطقه‌اي بيانجامد.

رژيم اسرائيل با بهانه تراشي براي توجيه حمله نظامي به سوريه حتي به بهاي درگيري وسيع‎تر در منطقه، سخت در تلاش است.

ايوب کارا، از اعضاي ارشد حزب ليکود نيز ۹ ژوئن در مصاحبه با راديو اسرائيل ادعا کرد دولت سوريه در ناآرامي‌هاي چند ماه گذشته در اين کشور از "سلاح‌هاي شيميايي عليه مردان، زنان و کودکان" استفاده کرده است.

با اين وجود گزارش‌هاي اخير نشان مي‌دهد گروه‌هاي مسلحي که بر ضد دولت سوريه مبارزه مي‌کنند از طريق ليبي به سلاح‌هاي شيميايي دست يافته‎اند و در صدد استفاده از اين تسليحات هستند.

بر اساس گزارشي که شبکه خبري راشا تودي ۱۰ ژوئن منتشر کرد، برنامه شورشيان مسلح در اين خصوص بر استفاده از تسليحات شيميايي عليه غيرنظاميان و تلاش براي مسئول نشان دادن دمشق در اين زمينه، متمرکز شده است.

امريکا ۱۹ مارس ۲۰۰۳ ميلادي بر اساس گزارشي دروغ و با ادعاي اين‎که رژيم صدام حسين سلاح‌هاي کشتار جمعي در اختيار دارد، به کشور عراق حمله کرد. با وجود اين، هيچ گونه سلاح کشتار جمعي در عراق پيدا نشد.

امريکا و اسرائيل براي کشتار مردم سوريه با استفاده از مواد شيميايي در تلاش‌اند و قصد دارند آن را به دولت سوريه نسبت دهند.

امريکا و اسرائيل در ماه‌هاي گذشته نيز هرگونه بمب گذاري و کشتار غير نظاميان در دمشق و ديگر شهرهاي سوريه را به دولت اين کشور نسبت دادند.

دولت سوريه بارها تاکيد کرده است که "خراب‌کاران و تروريست‌هاي" تحت حمايت کشورهاي خارجي مسئول ناآرامي‌هاي مرگ‌باري هستند که از مارس ۲۰۱۱ اين کشور را فرا گرفته است.

بشار اسد رئيس جمهور سوريه در تاريخ سوم ژوئن در سخنراني در پارلمان اين کشور که از تلويزيون پخش شد، در همين خصوص تصريح کرد که سوريه با جنگي خارجي روبروست و تاکيد کرد، "مقابله با اين توطئه آسان نيست اما بر موانع فائق خواهيم آمد."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها