کد خبر: ۶۰۴۱۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598 به نقل از روزنامه الدیار لبنان، منابع و پایگاههای خبری رژیم صهیونیستی شایعه مرگ حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر را در حالی پوشش دادند که این خبر بعد از آن منتشر شد که گزارش هایی نیز از بحرانی شدن وضعیت جسمانی این رئیس جمهور مخلوع ارائه شده بود هر چند که بعد از آن منابع امنیتی در مصر خبر مرگ مبارک را تکذیب کردند.

اسلام تایمز در این خصوص نوشت:این در حالی است که شبکه سی ان ان در خبری فوری به نقل از سخنگوی وزارت کشور مصر اعلام کرد که حال "حسنی مبارک" وخیم تر شده و به کما رفته است.

سی ان ان گزارش داد که نیروهای امدادی مصر در حال انتقال مبارک از زندان طره به یک بیمارستان نظامی در جنوب قاهره هستند.

رئیس جمهوری مخلوع مصر پس از گذراندن 10 ماه محاکمه و برگزاری 49 جلسه، از سوی دادگاه فرمایشی مصر به اتهام توطئه برای کشتن تظاهرات کنندگان مصری در اعتراضات و راهپیمایی های ضد دولتی به حبس ابد محکوم و به زندان طره منتقل شد.

تحلیلگران و کارشناسان مسائل خاورمیانه که این روزها حوادث مصر را از آنجایی که قرار است طی روزهای آتی انتخاباتی سرنوشت ساز در این کشور برگزار شود، به شدت دنبال می کنند، در تحلیلی نسبت به انتشار خبر مرگ مبارک تاکید کردند که این، شایعه ای بیش نیست و تنها با هدف گمراه کردن افکار عمومی مصر آن هم چند روزی پیش از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد.

شایان ذکر است که در انتخابات ریاست جمهوری مصر " محمد مرسی" نامزد اخوان المسلمین و " احمد شفیق" یکی از نامزدان هوادار مبارک توانستند، به دور دوم راه یابند.

در حالی "احمد شفیق" به دور دوم انتخابات مصر راه یافت که علاوه بر حمایت مالی فراوان غرب و برخی از کشورهای عربی ، اموال عمومی مصر نیز قربانی تبلیغات انتخاباتی وی شد.

همچنین دیگر کارشناسان بر این باورند که شایعه مرگ مبارک تنها ترفندی است برای انتقال مبارک از زندان طره و سرانجام آزادی اش و در پی آن اعطای پناهندگی به وی در یکی از کشورهای عربی است.

اما نکته مهمی را که می توان به خوبی در شایعه مرگ حسنی مبارک دریافت این است که به نظر می رسد؛ رسانه های صهیونیستی در وحله اول و بعد از آن رسانه های گروهی غربی و همچنین رسانه های عربی وابسته به دیکتاتورهای عرب در ماموریت جدید خود امروز سر خط اخبار خود را به خبر مرگ مبارک و به کما رفتن وی اختصاص دادند تا از این طریق بتوانند به دو هدف خود یعنی ایجاد زمینه برای آزادی وی و بعد از آن ضربه زدن به نامزد اخوان المسلمین در جریان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری و کمک به احمد شفیق نامزد هوادار مبارک برای رسیدن به حکومت و در حقیقت احیای رژیم منحله سابق در مصر دست بیابند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها