کد خبر: ۶۰۳۵
زمان انتشار: ۱۷:۳۵     ۲۹ مهر ۱۳۸۹

به گزارش فارس، بانک جهانی که همواره بخاطر اعمال سیاست‌های اقتصادی خود مورد انتقاد بوده، تلاش دارد تا با استفاده از شکیرا و برنامه‌های به ظاهر انسان دوستانه، خود را حامی کشورهای در حال توسعه بویژه در حوزه آمریکای لاتین معرفی کند.
بانک جهانی به منظور توسعه برنامه‌های خود در بین کودکان در منطقه آمریکای لاتین از هنرمندان و خواننده‌های مشهور پاپ استفاده می‌کند.
در جدید ترین این برنامه ها که ارزش آن مبلغ 300 میلیون دلار اعلام شده است، از خواننده‌های مشهور برای اجرای برنامه‌های خود جهت جذب جوانان استفاده می‌کند.
شکیرا خواننده و یکی از چهره‌های شاخص و بنیانگذار مؤسسه "حمایت از کودکان در آمریکای لاتین "( www.alasthemovement.org) است. "شکیرا ایزابل مبارک ریپل " (Shakira Isabel Mebarak Ripoll) (متولد 2فوریه 1977) خواننده پاپ و راک اهل کلمبیا است.
بانک جهانی یکی از ارگان‌های سازمان ملل متحد است و «بانک بین‌المللی بازسازی و توسعه»، «انجمن توسعه بین‌المللی»، «شرکت بین‌المللی تامین مالی»، «آژانس چندجانبه تضمین سرمایه‌گذاری»، و «مرکز بین‌المللی حل اختلافات سرمایه‌گذاری» از جمله نهادهای زیر مجموعه بانک جهانی هستند.
بانک جهانی که همواره به دلیل سیاست‌های جانبدارانه مالی خود در حمایت از قدرت‌های بزرگ از سوی ملت‌ها و کشورهای جهان سوم و درحال توسعه مورد انتقاد قرار گرفته، هم اکنون درصدد بهبود وجهه خود در بین کشورها است.
سید محمد حسینی وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران نیز اخیرا در نشست سالانه بانک‌جهانی و صندوق‌بین‌المللی‌پول با انتقاد شدید از رویکرد تبعیض‌آمیز آنها در قبال ایران گفت که این نهادها بر پایه ملاحظات سیاسی قدرت‌های بزرگ عمل می‌کنند.
وی افزود: این وضعیت بنیان های نظری اقتصاد جهانی و کارآیی ساختار مالی و پولی و نهادهای آن را به چالش کشیده است. نظام مالی و پولی به عنوان شریان اصلی انتشار نقدینگی آسیب پذیری خود را نشان داده است و بسیاری از نخبگان نسبت به ضعف ساختاری این نظام اذعان دارند که رابطه میان بخش واقعی و فعالیت اقتصادی با بخش مالی را نادیده می گیرد.
اگر چه بانک جهانی یک نهاد زیر مجموعه سازمان ملل می‌باشد اما همیشه به عنوان بازوی اقتصادی آمریکا در نظام بین‌الملل عمل کرده است.
رئیس سابق بانک جهانی نیز "پل ولوو ویتس " از نئومحافظه‌کاران آمریکایی از جمله طراحان حمله به عراق بود.
 

74.jpg


75.jpg



76.jpg

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها