کد خبر: ۶۰۲۲۹
زمان انتشار: ۲۰:۲۱     ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
برخی اوقات فکر می کنم ای کاش به جای اینکه بازیگر شوم، تاجر می شدم تا حداقل به نان و نوایی می رسیدم. سودای هنر ما را به سمت بازیگر شدن کشاند و این هم عاقبت بازیگری است.
شبکه ایران،  رکود تولید در سینمای ایران نه فقط موجب آن شده که بسیاری از کارگردانان مطرح نتوانند فعالیت خود به عنوان فیلمساز را امتداد دهند بلکه سبب ساز آن شده که بسیاری از بازیگران باتجربه هم مدتها طول بکشد تا فرصتی برای حضور در سینما پیدا کنند. یکی از این بازیگران قاسم زارع است؛ کسی که ایفای نقش دلپذیرش در «آژانس شیشه ای» همچنان در یادها است اما این روزها این بازیگر که تجربیات مفیدی هم در عرصه تئاتر دارد به دلایل مختلف خانه نشین شده است. گپ ما با زارع به دلایل همین دوری از سینما بازمی گردد.

مدتی است خبری از شما نیست؟ آیا مشکل خاصی برایتان پیش آمده؟

نه، مشکل خاصی ندارم اما وقتی کاری به ما پیشنهاد نمی شود طبیعی است که خبری هم از ما نباشد. در شش ماهه اخیر هیچ پیشنهاد جدی نداشته ام. فقط چند تله فیلم بوده که یکی از آنها که کار حسن اسدی بوده هنوز روی آنتن هم نرفته است.

حاتمی کیا پیش تولید کار جدیدش را آغاز کرده؛ آیا شما در گروه بازیگران این کار نیستید؟

نه بابا، در هیچ کاری خبری از ما نیست.

به هر حال شما در «آژانس شیشه ای» نقش آفرینی قابل تاملی را داشته اید. آیا همان همکاری خوب، حاتمی کیا را وادار نمی کند که برای پروژه جدیدش هم از شما کمک بگیرد؟

راستش را بخواهید هیچ ارتباطی با حاتمی کیا ندارم که نظرش را در این باره بپرسم. پروژه «چمران» هم کار سنگینی است که مطمئنا زمان زیادی هم صرف تولید آن خواهد شد. اینکه ایشان از من برای بازی در این فیلم دعوت کند هم به نظر شخصی خودشان بستگی دارد.

فکر می کنید دلیل اصلی بیکاری بازیگرانی مثل شما چه باشد؟

به هر حال شرایط الان، شرایط ایده آلی نیست و همین مساله باعث شده بسیاری از بازیگرانی مثل من بیکار شوند.

در این شرایط زندگی خود را چگونه می گذرانید؟ آیا شغل دیگری هم به جز بازیگری دارید؟

من خوشبختانه بازنشسته اداره تئاتر هستم و به این طریق یک آب باریکه ای به ما می رسد اما هستند بسیاری از بازیگران باتجربه که همین آب باریکه را هم ندارند. برخی اوقات فکر می کنم ای کاش به جای اینکه بازیگر شوم، تاجر می شدم تا حداقل به نان و نوایی می رسیدم. سودای هنر ما را به سمت بازیگر شدن کشاند و این هم عاقبت بازیگری است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها