کد خبر: ۶۰۲۱۱
زمان انتشار: ۱۹:۴۹     ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
رستم قاسمی وزیر نفت ایران که در راس هیاتی در دوحه به سر می‌بـرد، صبح امروز در دیدار با شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر پیام دعوت رئیس جمهوری ایران برای شرکت در نشست سران جنبش عدم تعهد را در تهران تسلیم وی کرد.

روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه، در این ملاقات رستم قاسمی با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی جمهوری اسلامی ایران با قطر ، این مناسبات را به عنوان الگوی مناسب با سایر کشورهای منطقه ارزیابی کرد و گفت : جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار آرامش ، صلح و امنیت در منطقه خلیج فارس است.

وی افزود: برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها فرصتی خواهد بود تا سران کشورها در مورد مسائل مشترک فیمابین رایزنی نموده و به توافقات مطلوب دست یابند.

وزیر نفت با یادآوری سوابق و تجربیات خوب مناسبات دو کشور بویژه همکاری های ایران و قطر در غزه و جنگ 33 روزه اظهار امیدواری کرد این همکاری‌ها راجع به بقیه مسائل جهان اسلام نیز وجود داشته باشد و بتواند نقش موثری را در جهت صلح و آرامش ایفا کند .     

شیخ حمد بن خلیفه نیز با تاکید بر استمرار مناسبات برادرانه و دوستانه جمهوری اسلامی ایران و قطر اظهارداشت ایران کشور بزرگ منطقه است و ما به طور شفاف گفته‌ایم با هرگونه دخالت نظامی مخالفیم و گفت‌وگو تنها راه حل مشکلات میان ایران و غرب است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها