کد خبر: ۶۰۱۷۴
زمان انتشار: ۱۵:۲۷     ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
يک تحليلگر سياسي مي‌گويد، صهيونيست‌ها از استراتژي سه سويه "جنون هزارتويي" براي براندازي دولت بشار اسد، رييس جمهور سوريه و نابودي اين کشور استفاده مي‌کنند.

استفن لندمن، نويسنده و مجري راديو ساکن شيکاگو بيان کرد که "نيروهاي ويژه" سازمان سيا و ام‌آي ۶ اکنون در سوريه قتل‌عام‌ها را هدايت مي‌کنند.

لندمن روز شنبه (۲۰ خرداد) اظهار داشت، "آن‌ها به دنبال وفاداران اسد رفتند. شکي نيست که اين يک جنگ به رهبري واشنگتن است."

"اين يک جنگ سطح پايين است که ناتو در آن مستقيما وارد نشده است. اما دقيقا همان چيزي است که سال گذشته در ليبي رخ داد. يک شورش آغاز شد. واشنگتن آن را هدايت کرد. شورشيان به خدمت گرفته شدند. تامين مالي شدند. تسليح شدند."

اين نويسنده امريکايي همچنين گفت که "سوريه سال‌ها بود که هدف تغيير رژيم قرار داشت. حداقل ۱۰ سال."

لندمن با اشاره به طرح صلح شش ماده‌اي کوفي عنان، نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب گفت: "طرح به اصطلاح صلح وي تعهد را کنار گذاشت. او به ندرت به اين شورشيان اشاره کرد، اين جوخه‌هاي مرگ، اين آدم‌کش‌ها."

وي ادامه داد: "من درباره کوفي عنان نوشته‌ام. چندين بار درباره وي نوشته‌ام. طي دوران کاري‌اش به عنوان دبيرکلي سازمان ملل، يک دهه، يک دهه کامل، هرگز کاري براي متوقف کردن جنگ‌هاي امپرياليستي نکرد."

وي اين اظهارات را همزمان با روزي بيان کرد که شوراي ملي سوريه مخالفان عبدالباسط سيدا، فعال کرد را به عنوان رهبر جديد خود در نشستي در استانبول انتخاب کردند.

سيدا جانشين برهان غليون، رهبر شوراي ملي سوريه شد که در ماه مه استعفا کرد.

پرس‌تی‌وی می نویسد: در همين حال سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه ۹ ژوئن در نشستي خبري در مسکو گفت که روسيه "استفاده از زور" عليه سوريه را "در شوراي امنيت سازمان ملل تصويب نخواهد کرد."

لاوروف افزود که طرح عنان دچار "تزلزل جدي" شده است اما "هيچ جايگزيني" براي آن وجود ندارد.


به گزارش سرویس بین الملل بی باک، دکتر اسماعیل سلامي، نويسنده و تحليلگر سياسي در مقاله‌اي در سايت اينترنتي "گلوبال ريسرچ" نوشت: "يک موج نادرست سياسي جنون هزارتويي سايه سنگين خود را بر سوريه افکنده است؛ کشوري که از چپ و راست مورد آماج توطئه‌هاي صهيونيست‌ها قرار دارد؛ توطئه‌هايي که از کنترل خارج شده‌اند."

حيم سبان، چهره بانفوذ رسانه‌اي امريکايي ـ اسراييلي متولد مصر که خود را "مردي تک موضوعي" که اسراييل "موضوعيتيش" است می‌داند، توضيح داده است که چگونه تل‌آويو و عواملش براي براندازي اسد کار مي‌کنند.

اين نويسنده افزود: "به گفته حيم سبان، اسراييل يک توطئه سه‌سويه را براي براندازي بشار اسد و نابودي سوريه به کار گرفته است: ۱. ارائه کمک‌هاي مالي به احزاب سياسي (مانند تامين مالي شورشيان مسلح و تروريست‌هاي وهابي در سوريه) ۲. تشکيل اتاق‌هاي فکر (مانند ايجاد مراکزي از قبيل مراکز "سبان صهيونيست" در واشنگتن و دوحه و تدوين استراتژي‌هاي موثر براي براندازي دولت اسد) و ۳. کنترل رسانه‌ها (جلوگيري از انتشار گزارش‌هاي بي‌طرفانه و صحيح در رسانه‌هاي عربي و غربي در زمينه تحولات سوريه.)"

وي درباره نقش سبان بيان کرد که در سال ۲۰۰۲، اين صهيونيست بانفوذ "مرکز سياست خارجي خاورميانه سبان را در موسسه بروکينگز در واشنگتن تاسيس کرد که به لابي قدرتمند صهيونيست در امريکا موسوم به آيپک وابسته است."

به گفته سلامي، سبان در کنفرانسي در سرزمين‌هاي اشغالي گفته است: "سه راه براي نفوذ بر سياست‌هاي امريکا، اراده کمک‌هاي مالي به احزاب سياسي، تشکيل اتاق‌هاي فکر وکنترل رسانه‌هاست."

اين تحليلگر سياسي در ادامه دو چهره ديگر صهيونيست را در تدوين طرح‌ها براي براندازي دولت اسد مورد اشاره قرار داده است؛ مارتين ايندايک (عضو هيات رييسه و مدير سياست خارجي در موسسه بروکينگز) و شادي حميد ( مدير تحقيقات در "مرکز بروکينگز دوحه" و عضو مرکز سياست خاورميانه مرکز بروکينگز سبان صهيونيست).

وي گفت: "در حقيقت، اين مراکز به طور مخفيانه وظيفه تدوين استراتژي‌ها و يافتن راه‌هاي موثري را بر عهده دارند تا هر رژيمي در خاورميانه را که ثابت شود در تضاد منافع اسراييل است بي‌ثبات کنند."

نويسنده "حقوق بشر در اسلام" همچنين "رژيم‌هاي دست نشانده عربي مانند عربستان سعودي و قطر" را به خاطر تامين منافع واشنگتن و تل‌آويو با تامين مالي و تجهيز شورشيان سوري و حمايت مالي از مراکز و اتاق فکرهاي صهيونيستي ضد سوري مورد انتقاد قرار داد.

سلامي در خاتمه با بيان اين که "شرايط پيچيده در سوريه بيش از هر زمان ديگر توسط نيروهاي بيشمار براي نابودي دوست ايران و دشمن اسراييل گيج کننده است" افزود:"مدارک نشان مي‌دهد که توطئه صهيونيستي به طرز موذيانه‌اي براي ايجاد مداخله نظامي در سوريه و تبديل اين کشور به هرج و مرج و ويرانه در کار است."

همچنین يک نويسنده امريکايي مي‌گويد، عوامل سيا و ام آي ۶ گروه‌هاي مسلح را براي انجام قتل عام در سوريه رهبري مي‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها