کد خبر: ۶۰۱۶۸
زمان انتشار: ۱۵:۱۶     ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
حجت الاسلام رسایی در گفتگو با ۵۹۸ عنوان داشت:
نماینده مردم تهران در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم استقبال از کمیسیون فرهنگی بیان داشت: با توجه به این که حوزه فرهنگ حوزه گسترده ای است و تعداد دستگاه هایی اجرایی که این کمیسیون می تواند با آنها تعامل و ارتباط و نظارت و قانون گذاری در آن مورد داشته باشد تقریبا خیلی کم بوده و فقط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از بعد نظارتی هم فقط صدا و سیما و دستگاه های جزئی دیگر می شود به همین دلیل خیلی مورد توجه قرار نمی گیرد.
به گزارش سرویس خانه ملتپایگاه 598، چند روزی است که بازار رقابت نمایندگان مجلس نهم بر سر حضور در کمیسیون های خاص داغ شده، رقابتی که در کمیسیون های تخصصی مجلس دیده نمی شود.

به طور مثال روز گذشته در خبرها آمده بود که کمیسیون شوراها فقط یک عضو درخواست کننده داشته و همچنین خبرهایی از بی رغبتی نمایندگان نسبت به کمیسیون فرهنگی به گوش می رسید. به همین منظور در گفتگوی کوتاهی با حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی علت بی رغبتی نمایندگان را جهت حضور در کمیسیون های تخصصی را جویا شدیم.



حجت السلام حمید رسایی در این باره اظهار داشت: برخی از کمیسیون های مجلس با عدم استقبال نمایندگان به عنوان اولویت اول روبه رو می شوند و عمدتاً دلیلش این است که کمیسیون های دیگر، وزارت خانه ها و دستگاه های اجرایی بیشتری را زیر پروبال خودشان می گیرند.

وی افزود: البته برخی از کمیسیون ها منافع اقتصادی بیشتری را دارند نه برای شخص نماینده بلکه برای حوزه استحفاظیه نمایندگان که با استقبال بیشتری از سوی نمایندگان روبه رو می شود.

نماینده مردم تهران در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم استقبال از کمیسیون فرهنگی بیان داشت:  با توجه به این که حوزه فرهنگ حوزه گسترده ای است و تعداد دستگاه هایی اجرایی که این کمیسیون می تواند با آنها تعامل و ارتباط و نظارت و قانون گذاری در آن مورد داشته باشد تقریبا خیلی کم بوده و فقط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از بعد نظارتی هم فقط صدا و سیما و دستگاه های جزئی دیگر می شود به همین دلیل خیلی مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی افزود: بنا بر اطلاع بنده 10 نفر از نمایندگان اولویت اول خودشان را کمیسیون فرهنگی انتخاب کرده اند و حدود بیش از 20 نفر هم اولویت دوم قرار داده اند و خود بنده در مجلس هشتم در کمیسیون فرهنگی بودم ولی در این دوره به کمیسیون اصل نود می روم و این حضور ضرورت هایی دارد که احساس می کنم که اگر در کمیسیون فرهنگی باشم نمی توانم آن امور را به شکل جدی تری پیگیری نمایم و با توجه به این که تجربه حضور در کمیسیون فرهنگی را در دوره قبل داشتم احساس می کنم که اگر در کمیسیون فرهنگی هم نباشم آن پیگیری هایی که در بخش فرهنگ باید داشته باشم می توانم انجام دهم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها