کد خبر: ۵۹۸۸۲
زمان انتشار: ۱۳:۲۹     ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
نقطه مشترک همه ورشکستگان سیاسی علیه نظام های مستقل در دنیا، هیاهو و شانتاژ و سرانجام اسقاط روسای خود و جنگ داخلی می باشد. سروصداهایی که با کمک رسانه های گسترده استکباری برای بزرگ جلوه دادن اپوزیسیون ها و تخریب روحیه دولت های مستقل و ملتهایشان صورت می گیرد اما زمانی که پای مقاومت مردم به میان می آید، اختلافات در راس و بدنه اپوزیسیون های وابسته به غرب نمود بیشتری پیدا می کند.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، بعد از اینکه جریان ضد نظام جمهوری اسلامی هر از چند گاهی خبر از نزدیک بودن سقوط جمهوری اسلامی ایران را می داد اما بعد از مدتی که پروژه هایشان یکی پس از دیگری به شکست می انجامید تنها دست آوردشان اسقاط روسای قبلی خودی و اوج گرفتن اختلافات درونی بود؛ اینبار این سناریوهای شکست خورده را اپوزیسیون نظام سوریه در حال تکرار می باشد.

پس از عدم موفقیت برهان غليون ریاست شورای ملی مخالفان سوریه در براندازی نظام بشار اسد، حجم انتقادات علیه وی در بین اپوزیسیون سوری بسیار زیاد شد تا جایی که وی مجبور به استعفا از سمت خود شد.


گفتنی است؛  شوراي ملي مخالفان سوريه به دنبال بالا گرفتن انتقادها از عملكرد برهان غليون، رئيس اين شورا و تهديد برخي افراد نسبت به كناره گيري از اين شورا پس از رياست مجدد برهان غليون بر شوراي مذكور، با استعفاي وي موافقت كرد. 

شوراي ملي مخالفان سوريه براي انتخاب رئيس جديد اين شورا، اجلاس دو روزه‌اي را در شهر استانبول ترکيه برگزار کرده است.

در اولين روز از اجلاس اين گروه که روز شنبه در استانبول برگزار شد، عبدالباسط سيدا به عنوان تک نامزد برای ریاست شورای ملی مخالفان سوریه انتخاب شد.

سيدا متولد ۱۹۵۶، روز شنبه در کنفرانسي مطبوعاتي با اشاره به اين که وي تنها نامزد براي اين سمت است افزود انتظار مي‌رود شرکت کنندگان در اين اجلاس او را به عنوان رئيس جديد تائيد کنند.


عبدالباسط سيدا افزود اين شورا از مبارزات "ارتش آزاد سوريه" براي سرنگوني دولت بشار اسد رئيس جمهور سوريه حمايت مي‌کند.

سيدا قرار است جانشين برهان غليون رئيس مستعفي اين شورا شود. برهان غليون در پي انتقادات شديد از رهبري وي در شورای ملی مخالفان سوریه استعفا داد.

در مجموع ۴۳ نماينده از جمله غليون در اين اجلاس که در استانبول با هدف انتخاب رياست آتي اين سازمان برگزار شد، حضور داشتند. اين شورا هفت گروه مخالف سوري مقيم خارج را در بر مي‌گيرد.

سيدا نمايندگي بلوک کردي را در اين شورا برعهده دارد.

"ارتش آزاد سوريه" اخيرا پس از آن که دولت سوريه به ضرب الاجل اين گروه شورشي پاسخ نداد، اعلام کرد به طرح صلح مورد حمايت کوفي عنان فرستاده ويژه سازمان ملل و اتحايه عرب پايبند نخواهد بود.

شورشيان تهديد کرده بودند در صورتي‌ که عمليات‌هاي ارتش سوريه علیه گروه‌هاي مسلح تا اول ژوئن متوقف نشود، از اجرای آتش بس امتناع می کنند.

طرح شش ماده اي پيشنهادي عنان که از اواسط آوريل به اجرا در آمد، استقرار آتش بس بين دولت و مخالفان سوري و ضرورت صدور مجوز دسترسي گروه‌هاي حامل کمک‌هاي بشردوستانه به مردم سوريه، آزادي زندانيان و آغاز گفت‌وگوی سياسي در اين کشور را شامل مي‌شود. 

سوريه از مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي‌هايي است که علی رغم تلاشهای کشورهای استکباری غربی و عربی و همچنین ترکیه برای براندازی نظام اسد، مردم سوریه تظاهرات‌های گسترده ای در حمايت از بشار اسد، رئيس جمهوري اين کشور برگزار کرده اند.

غرب و مخالفان، دمشق را به کشتار معترضان متهم مي‌کنند اما دولت سوريه خراب‌کاران و گروه‌هاي تروريستي مسلح را عامل اصلي ناآرامي مي‌داند و تاکید دارد کشورهاي غربي اين ناآرامي‌ را هدايت مي‌‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
sharmandeh
UNITED STATES
۱۴:۵۲ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
خود شما هم در بزرگ کردن به قول خودتون اپوزیسیون با نوشتن این مقاله نقش دارید

در حالیکه اینها یک مشت تروریست بچه کش هستند که میخواهند به نمایندگی از طرف اسرائیل و امریکا به جبهه مقاومت ضربه بزنند

اکٽریت مردم سوریه در تضاهراتشان نشان دادند که حامی رییس جمهور بشار اسد هستند

اینکار شما مثل این میمونه که در یکی از نشریات سوریه از منافقین خبر چاپ کنه این که کی رهبرشون هست و کجا چی گفتند

در حالیکه ملت ایران میدونه که منافقین مشتی آنهم بسیار اندک تروریست هستند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها