کد خبر: ۵۹۸۷۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۲۱ خرداد ۱۳۹۱

رییس سابق سازمان لیگ از ریخت و پاش های اخیر فوتبال انتقاد کرد و نکات جالب توجهی در خصوص قراردادها، پاداش​ها و جذب بازیکنان خارجی مطرح کرد.

به گزارش «24»، این روزها در حالیکه موضوع عدم رعایت سقف قراردادها از سوی باشگاههای لیگ برتری مطرح است، خیلی ها این مبحث را مطرح می کنند که تصویب چنین طرحی از اول اشتباه بود.
 
عزیزالله محمدی رییس سابق سازمان لیگ که او را بعنوان ابداع کننده چنین طرحی می شناسند درگفت و گو با خبرنگار ما حرفهای تازه ای را بر زبان آورده است که در زیر می خوانید:
 
احساس خطر می کنم
 
قصد نداشتم درباره این موضوعات حرفی بزنم چون ممکن است عده ای بگویند چون فلانی از فدراسیون رفته حالا انتقاد می کند اما بحث من، بحث ملی و موضوع جدی کم شدن سهمیه فوتبال ایران است. با توجه به اینکه باشگاههای ما باید پروانه حرفه ای شدن بگیرند اگر بحث بدهی های آنها حل نشود به مشکل می خوریم؛ در حال حاضر فقط 6 باشگاه می توانند پروانه حرفه ای شدن بگیرند.با وضعیت کنونی که درآمد و هزینه باشگاهها همخوانی ندارد احتمال عدم صدور پروانه حرفه ای برای برخی باشگاهها وجود دارد و در ادامه احتمال کم شدن سهمیه باشگاهها در لیگ قهرمانان زیاد می شود و این خطر وجود دارد.
 
دروازه بان ملی پوش به فوتبال ایران نمی آید!
 
نمی دانم حالا که ممنوعیت ورود دروازه بان خارجی لغو شده باشگاهها چرا دروازه بان خارجی جذب نمی کنند ولی مطمئنا دروازه بان خارجی ملی پوش به فوتبال ما نمی آید چون هم پول زیاد می خواهد و هم نگران است با ورود به فوتبال ما جایگاه ملی خود را از دست بدهد.
 
فرصت زیادی نداریم!
 
در حال حاضر سهمیه باشگاهی ما برای لیگ قهرمانان 1+3 است اما اگر باشگاهها تا آبان ماه شرایط خود را به استانداردهای لازم نرسانند و تا آن زمان که از باشگاههای ایرانی بازدید می شود مشکلات خود را مرتفع نکنند، احتمال کم شدن سهیمه ایران زیاد خواد شد.
 
آقایان آن اتفاقات را یادشان رفته است!
 
ریخت و پاش های اخیر فوتبال حاصل عدم نظارت کافی بر عملکرد باشگاهها است.ما در این راه با دو بحث روبرو هستیم ؛ یکی بحث باشگاههای خصوصی مثل استیل آذین ، راه آهن، داماش و ... که می گویند خصوصی هستیم و هرچقدر بخواهیم پول خرج می کنیم اما همین باشگاهها هم امروز به مشکل خورده اند! بحث دیگر به باشگاههای دولتی برمی گردد.جالب اینکه ما ابداع کننده سقف قرارداداها نبودیم و خود این باشگاهها بودند که این درخواست را داشتند!ظاهرا آقایان یادشان رفته که دو سال قبل چه اتفاقاتی افتاد! در آن روزها وزیر صنایع درباره پولی که در فوتبال باشگاههای صنعتی خرج می شد به رییس جمهور نامه نوشت و ایشان هم از آقای سعیدلو خواست تا به این موضوع رسیدگی کند و در نهایت باشگاههایی مثل ذوب آهن، فولاد، مس کرمان، سپاهان و ...خواستند با ایجاد سقف قرارداد مانع از هزینه صرف در فوتبال شویم و جالب است که حالا خودشان آن اتفاقات را فراموش کرده اند.
 
بازرسی وجود ندارد
 
اگر واقعا در وزارت های مختلف مثل وزارت صنایع و دیگر نهادها بازرسی وجود دارد آقایان به موضوع ریخت و پاش های اخیر فوتبال ورود پیدا کنند تا معلوم شود در زیر مجموعه شان چه می گذرد؛جالب اینکه در برخی باشگاهها امضای اعضای هیات مدیره پای یک قرارداد بلاتر از سقف وجود دارد! حتی فدراسیون می تواند به این بحث ورود پیدا کند و مثلا وقتی یک بازیکن یا مربی شکایت می کند و پول قراردادش را از یک باشگاه می خواهد ، اگر آن پول بالاتر از سقف قرارداد بود فرد شکایت کننده جریمه شود. آقایان اگر دل شان می سوزد به این بحث ورود کنند و اجازه ندهند این ریخت و پاش ها ادامه داشته باشد.
 
مگر سپاهان 50 تا بازی را برده است؟
 
ما باید ببنیم چه کسی درست می گوید و حرف دروغ از راست تمیز داده شود. اینکه نمی شود ما بگوییم سقف را رعایت می کنیم و قراردادی که به فدراسیون می رود با قرارداد اصلی تفاوت داشته باشد.
آقای رحیمی مدیر عامل محترم  سپاهان در برنامه ورزش و مردم می گفت که 50 تا دو میلیون برای بردها بعنوان پاداش به بازیکنش داده است؛ اما ایکاش از ایشان پرسیده می شد: مگر سپاهان این فصل 50 تا بازی خود را برده است؟!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها