کد خبر: ۵۹۷۵۰
زمان انتشار: ۰۱:۱۶     ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
جام ملت ‌های اروپا – ۲۰۱۲
دانمارک اولین شگفتی واقعی جام را در یک بازی جذاب خلق کرد
سایت گل – هلند در ورزشگاه متالیست یک بر صفر مقابل دانمارک شکست خورد و یورو 2012 را به شکلی وحشتناک آغاز کرد.

هلند که از بخت‌های قهرمانی یورو به شمار می‌رفت مقابل دروازه حریف بسیار بد بود و موقعیت‌های فراوانی از دست داد. روبین ون‌پرسی به‌ویژه فاجعه‌بار بازی کرد و هیچ نشانی از مهاجمی نداشت که 37 گل برای آرسنال در این فصل زد.

اکنون اوضاع در گروه B بسیار پیچیده شده و دانمارک نشان داده که مدعی جدی صعود از این گروه است. آنها سه امتیاز فوق‌العاده ارزشمند را کسب کردند.

برت ون‌مارویک در غیاب اریک پیترز از جترو ویلمز در خط دفاعی استفاده کرد که 18 سال و 71 روز داشت. ویلمز جوان‌ترین بازیکن تاریخ یورو شد. او بود که اولین موقعیت جدی را خلق کرد و ضربه‌اش در دقیقه 3 از بالای دروازه به بیرون رفت.

هلندی‌ها توپ و میدان را در دست داشتند و ابراهیم افلای و آرین روبن دو موقعیت خوب را از دست دادند.

هلند با وجود عملکرد خوب، نمی‌توانست مقابل دروازه حریف کاری به پیش ببرد و در دقیقه 24 بود که روزگار بر آنها سیاه شد. مایکل کرون-دهلی، بازیکن دانمارک پشت محوطه جریمه توپ را گرفت و از مدافع مستقیم خود گذشت و توپ را از بین پاهای مارتن استکلنبرگ به گل تبدیل کرد.

دانمارک در ادامه از کناره‌ها حملات خوبی روی دروازه هلند ترتیب داد.

اما هلند در دقیقه 36 چیزی نمانده بود بازی را به تساوی بکشاند. اشتباه بزرگ استفان اندرسن آرین روبن را صاحب توپ کرد. او هم به پیش رفت و ضربه‌اش از پشت محوطه جریمه به تیر دروازه برخورد کرد.

سپس ون‌پرسی موقعیتی از دست داد که باعث شد برت ون‌مارویک سرش را تکان دهد. او پاس عالی وسلی اسنایدر را به شکلی بد کنترل کرد، اما در هر حال می‌توانست ضربه خوبی بزند که ضربه او هم بد بود و توپ با برخورد به اندرسن به بیرون رفت.

ون‌پرسی در ابتدای نیمه دوم دو موقعیت خوب دیگر روی پاس‌های اسنایدر را از دست داد.

سپس افلای ضربه‌ای زد که از فاصله‌ای نزدیک با دروازه به بیرون رفت.

دانمارک هم حمله کرد و ضربه کرون-دهلی را استکلنبرگ با نوک انگشتانش به بیرون فرستاد.

سپس کلاس یان هونتلار تازه‌وارد در موقعیتی تک به تک نتوانست توپ را از اندرسن عبور دهد. کار اسنایدر روی این موقعیت هم عالی بود.

در اواخر دیدار هم ضربه ون‌پرسی از بالای دروازه به بیرون رفت. هلندی‌ها زمانی دیگر تسلیم شدند که توپ در محوطه جریمه دو بار از فاصله‌ای نزدیک به دستان مدافع دانمارک برخورد کرد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

هلندی‌ها در بازی بعدی به مصاف آلمان می‌روند و دانمارک به دنبال شگفتی دیگری مقابل پرتغال است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها