کد خبر: ۵۹۷۲۴
زمان انتشار: ۲۰:۳۲     ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
یادداشت میهمان؛
محمود احمدی نژاد
خداوند متعال انسان را خلق کرد و همه عالم را در خدمت کمال و تعالی او قرار داد.برای انسان راه را معین کرد،هدف را تعیین کرد و راهنما قرار داد و برای رسیدن به هدف همه شرایط و زمینه ها را فراهم کرد.امام علی(ع) هم هدف،هم راهنما،هم پشتیبان و هم معیار حرکت به سمت قله هاست.اسم اعظم خدا و خلاصه همه زیباییها و خوبیهای عالم امیرالمومنین علی(ع) است.وی نه تنها متعلق به شیعیان و مسلمانان است بلکه متعلق به همه بشریت است.او دستگیر همه است.او برای همه است و برای همه راهنماست و پشتیبان همه انسانهاست.او واسطه فیض الهی است و از طریق او همه خوبیها در عالم جاری می شود.همه ارزشهای الهی در وجود ایشان بطور کامل و در اوج تجلی است.

امیرالمومنین اسطوره خداپرستی و عدالت طلبی است.در سراسر زندگی پرافتخار و پربرکت ایشان حتی یک لحظه توقف،انصراف و یا کوتاه امدن از دعوت به توحید و عدالت مشاهده نمی شود.همه زندگی او مجاهدت برای خداست.سکوت و فریاد؛جنگ و صلح؛شجاعت و غیرت و وفاداری؛محبت و خشم و نصیحتش،همه اش برای خداست.

همه زندگی امیرالمومنین عدالت است. وی مظهر تام عدل الهی است تا جائیکه "قتل فی المحراب لشده عدله."

و اما عدالت؛
عدالت سر فصل و قله آرمان همه انبیا است."لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط "همه پیامبران الهی آمده اند که بعد از دعوت به توحید و پرستش خداوند، مردم را به اجرای عدالت دعوت کنند، چراکه عدالت تضمین دوام،نشاط،رشد و تعالی جامعه بشری است.عدالت تضمین امنیت و گره خوردن دلهاست.محور جامعه علوی عدالت است.عدالت دلها را به هم نزدیک میکند،انسجام درست میکند وآبادانی و سازندگی می آورد.با اجرای کامل عدالت در جهان همه چیز زیبا می شود.نفس کشیدن،نگاه کردن،قدم زدن،خواندن،پاسخ دادن،کارکردن و حتی طبیعت و دیوار و سنگها هم زیباست.اصلا تجلی زیبایی زمانی است که عدالت به طور کامل محقق شود.در آن دوران همه چیز زیباست و انسان جز زیبایی نمیبیند.مهمترین ماموریت انسان برای رسیدن به سعادت اجرای عدالت است و بزرگترین دشمنی ها علیه عدالت شکل گرفته است.

همان طور که عدالت رمز و مفتاح کمال بشری است،بی عدالتی و تبعیض کلید مفاسد است و اثبات این امر نیازمند دلیل نیست.تمام تاریخ بشر و وضع موجود عالم بر این واقعیت گواهی میدهد.البته اعمال و اجرای عدالت سخت ترین مرحله تحقق جامعه اسلامی است.در آزادی،استقلال و برپایی یک نظام اسلامی مرزبندی ها و خطوط درگیری کاملا معلوم است، اما در برپایی عدالت خط عوض می شود و جبهه درگیری خیلی گسترده تر می گردد.مرزبندی ها در هم می ریزد و انسان دیگر فقط با دشمن دارای خط کشی بیرونی طرف نیست بلکه این بار با دوست و آشنا، هم حزبی، هم باندی و هم گروه های خود طرف میشود.در اجرای عدالت انسان به ناگاه چشم باز کرده و خود را در مقابل برادرش می بیند.همانطور که امام علی(ع) در مقابل برادرش قرار گرفت.همین است که می بینید در زمان امیرالمومنین(ع) در گام اول کسانی در مقابل امام(ع) می ایستند که در نبردها و سختیها یار امام بودند.وقتی اجرای عدالت مطرح می شود،می بینید جبهه دیگر خط مستقیم نیست،بلکه بسیار پیچیده می شود.افرادی هستند که اجرای عدالت را تا حدی دوام می آورند،تا زمانیکه برای دیگران اجرا شود، تشویق و حمایت میکنند و ندای عدالت خواهی سر می دهند،اما به محض اینکه نوبت خودشان می شود،فریاد مخالفت سر می دهند و در مقابل اجرای عدالت می ایستند.این ویژگی است که اجرای عدالت را به سنگین ترین عقبه تحقق جامعه آرمانی تبدیل می کند.

اما هیچ کدام از این سختیها نباید مانع از حرکت ما در جهت تحقق عدالت بشود.حرکت در جهت تحقق عدالت یعنی تلاش بی پایان و شجاعانه برای زمینه سازی ایجاد حکومت جهانی سرشار از توحید و عدالت و عشق و جامعه آرمانی بشری که بدست مصلح کل و موعود نهایی همه انسانها،وارث بر حق امام علی(ع)،قطب عالم امکان،امام عصر،حضرت مهدی(عج) بر پا خواهد شد. بزرگترین ماموریت امام عصر(عج) همین است که قسط و عدل را در دنیا حاکم کند.اصلا نتیجه خلقت، ثمره گیری از همه تاریخ انجاست که عدالت در همه عالم گسترده گردد.به همین دلیل است که عدالت گستر به بهار انسانها و خرمی دوران ها ملقب شده است و وقتی که بیاید اولویت اقدام او استقرار عدالت است.تحولات جهانی و موج بیداری ملت های جهان در مقابل ظلم و ستم مستکبران نشان میدهد که به فضل الهی امروز شرایط به سرعت در حال تغییر است و بشریت روز به روز به ان نقطه عطف تاریخی خود نزدیک میگردد.این سنت خداست که استکبار و ظلم رفتنی است و عدالت و عشق حاکم خواهد شد.

ما هم موظفیم که سهم خودمان را در برپایی عدالت ایفا کنیم و دولت برخاسته از اراده و ایمان ملت عزیز این مسیر را با سربلندی ادامه میدهد و انشاءالله ادامه خواهد داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ولايت مدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۶ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۱۴
۲
سلام خدا بر مجاهدين حق
سلام دكتر جون
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۳۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
۱۵
۱
فعلاً سنگ های ضد عدالت را دست وپایشان را بسته اندو و سگ های ضد عدالت و خون آشامامن مردم رها هستند.
درورد بر احمدی نژاد و امام خامنه ای
زنده باد جنبش 5/99 درصدی عدالتخواهان
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
درود بر امام خامنه ای و احمدی نژاد!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
۵
۳
کدوم عدالت؟
عدالت اینه که کسی که سوار بر اتومبیل شخصی تک سرنشین ترافیک ایجاد می کنه و هوا رو آلوده می کنه بنزین یارانه ای بگیره، هر کی بیشتر ماشین داشت بیشتر یارانه بگیره اونوقت قشر متوسط و پایین جامعه که از اتوبوس استفاده می کنند کرایه حمل و نقلشون رو به دلیل خصوصی سازی اتوبوسرانی کامل پرداخت کنند؟ کلی هم معطل بشن که کی راننده محترم از پر شدن اتوبوس اطمینان حاصل می کنه و رضایت میده راه بیفته.
اگر شما تونستید شرایطی رو پیش بیارید که فرزندان خودتون و تمام مسئولین و مدیران کشور برای پیدا کردن شغل مجبور باشند مثل جوون های عادی ماهها یا شاید چندین سال آگهی های روزنامه رو دنبال کار بگردند (نه اینکه با توصیه پدر و مادر و پارتی سر کار بروند) اونوقت ادعا کنید که «ع» عدالت رو اجرا کردید.
یه سری به سایت مخابرات بزنید
یکی از بندهای استخدامیش اینه که فرزندان کارمندان مخابرات برای استخدام امتیاز دارند.
تازه معلوم نیست چند نفر رو به ناحق توی گزینش رد می کنند.
اینه مفهوم برقراری عدالت؟
پاسخ
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
۳
۱۰
ای کاش این آقای رئیس جمهور اینقدر دم از عدالت نمی زد یه کمی هم عدالت را اجرا می کرد ، دوصد گفته چون نیم کردار نیست ، به جای شعار دادن مثل خیلی های دیگر دست و آستین بالا بزند و اول هم از اطرافیان خودش شروع کند تا مردم باور کنند که راست می گفته ! چطور آیت الله محمدی گیلانی در مورد فرزند خود توانست عدالت را اجرا کند چطور آیت الله خزعلی اقدام لازم کرد اما این آقایان مدعی عدالت درمورد فرزندان و داماد که هیچ در مورد همکاران نزدیک خود هم نه اقدام می کنند و نه می گذارند دیگران اقدام نمایند فقط و فقط شعار می دهند !!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۱۸ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
و مثل اینکه توی این مملکت نیستی !؟
تمام دولت ها حق داشتند مجلس همراه داشته باشند هاشمی مجلس چهارم وپنجم همراهش بودند و خاتمی مجلس پنجم و ششم و حتی هفتم باهاش راه آمد ولی دولت مظلوم عدالت را از این حق محروم کردند وبا جنجال موهوم بر سر جریان انحرافی یارانش را از ورود به مجلس منع کردند ولی مجلش هفتم وهشتم تماماً مخالف دولت و بر هم زننده لوایح آن بود.
کجای تاریخ این کشور سراغ دارید که لایحه دولت که ساعت ها بنابر واقعیاتی که در نظر دولت است طراحی بشود ولی با دو نشست وبرخاست چند ساعته به طور کلی تغییر کند سهام عدالت آنچان شود و هدفمندی ادامه نیابد و قیمت آرد ونان با مصوبه مجلس گران شود و آتیه حذف شود و ...
قوه قضاییه هم که مسئولیت اصلی عدلتخواهی را دارد چنین هست که می بینیم .
ما به اندازه اختیارات رئیس جمهور که نگاه کنیم انصاف داده و همین مسیر سخت و طاقت فرسایی که ایشان می رود قدردان وشاکر نعمت ایشان هسیتم .
با این نمایندگانی که دفتر کار چند صد میلیونی برایشان از نان سفره مردم مهمتر است علی نیز خانه نشین می شد چه برسد به امثال رئیس جمهور که خاک پای علی هستند.
پس انصاف داشته باش اگر بنده خدایی .
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
۲
۲
این وسط نمی دونم به کی شک کنم به قوه ی قضاییه و ادعاهاش و خیلی های دیگه توی نظام و خبرگزاری ها یا به دکتر و اون همه صداقتی که ازش می شناسیم نکنه خدای نکرده دکتر پشت این شناخت ما ازش پنهان شده باشه! خدا نکنه! کاش یکی جواب می داد که دکتر چرا این همه به اطرافیانش اعتماد داره؟!! با این همه خطا! من فکر می کنم دکتر اینقدر پستی دید توی کسانی که یه روزی همسنگرش بودند دوست و دشمن قاطی کرده و شیطان امر رو بهش مشتبه کرده دوستانو دشمن و دشمنو دوست گرفته! کسی هست که یاریش کنه؟!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
ان الله لایغیر بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۱ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
۵
۶
عدالت یعنی اینکه رحیمی در دادگاه حاضر شود و بدون فشار بر قوه قضائیه به اتهامات خود پاسخ دهد نه اینکه معاون اول شما باشد.
عدالت یعنی اینکه کسی مثل مرتضوی که متهم ... است را رئیس بزرگترین سازمان اجتماعی و اقتصادی کشور نکنید.
عدالت یعنی اینکه کسی مثل شریف زاده را مشاور خودتون نکنید و ...
پاسخ
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
عدالت یعنی این که رئیس جمهور، هرچی که تو گفتی انجام بده.
این عدالته؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۹ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
پ نه پ! هر چه آقای رئیس جمهور صلاح بدانند عدالته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
یعنی قوه ی قضاییه انقدر... که زور رحیمی بهش میرسه؟ مرتضوی متهمه مجرم نیست! ضمنا به خدماتش هم نگاه کنید.فکر کنم منظورتون از شریف زاده ملک زاده باشه؟به نظر شما رئیس جمهور اوامر شما رو اجرا کنن عدالت برقراره؟کاش به این آسانی بود!!
SDN
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۶ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
۳
۲
با مردم رنجدیده محشور شدی
کابوس شبانه زر و زور شدی
دست تو نمک نداشت ای ظلم ستیز
مظلوم ترین رئیس جمهور شدی
پاسخ
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۲ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۱
۰
۳
اقای رییس جمهور به جای مقاله نویسی به فکر مشکلاتی باشه که واسه مردم ایجاد کرده. قربون حضت علی که اینقد مظلومه چون این روزا عدالت علی هم شده باریچه دست اقایون
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها