کد خبر: ۵۹۶۱۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۷     ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
نایب رئیس فدراسیون و رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: دبیر رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای نظر کمیته اخلاق را نمی‌گوید.

هادی آیت‌اللهی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره وضعیت نقل و انتقالات و بحث حضور فراز کمالوند صحبت های زیر را مطرح کرد:

فارس: علیپور، دبیر رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبال در مصاحبه با فارس گفته کمالوند نمی تواند در فوتبال فعالیت داشته باشد اما سازمان لیگ آزادگان می گوید نامه ای از کمیته اخلاق به آنها نرسیده. مگر بین ارکان فدراسیون هماهنگی نیست؟

آقای علیپور نظر کمیته اخلاق را نمی گوید. من به دلیل انجام کاری به شیراز آمده ام و نمی دانم چه اتفاقی رخ داده اما فردا در این مورد و به خصوص وضعیت کمالوند جلسه ای در فدراسیون فوتبال داریم.

فارس: 101 متخلفی که در فوتبال هستند چه می شوند؟

آنها صددرصد نمی توانند فعالیت کنند. این مسئله به باشگاه ها ابلاغ شده است. آنها شاکی خصوصی دارند و تا زمانی که مراجع قضایی حکم ندهند نمی توانیم اسم آنها را بیاوریم. این افراد فقط در صورتی که این شاکیان آنها را ببخشند و شکایت خود را پس بگیرند می توانند کار کنند.

فارس: بگذریم. به نظر می رسد فدراسیون به بازار نقل و انتقالات نظارت خوبی ندارد؟

قراردادها فقط طبق سقف قرارداد ثبت می شود.

فارس: مثل اینکه اخبار نقل و انتقالات به گوش شما نمی رسد؟

اتفاقا خیلی چیزها به گوش ما می رسد. آنچه برای ما ملاک است فقط سقف قرارداد است. خیلی از افراد بالای سقف قرارداد امضا کرده اند اما اکنون برای گرفتن پول، دستشان به جایی بند نیست و حتی نمی توانند شکایت کنند چون اگر شکایت کنند خودشان هم جریمه سنگین می شوند.

فارس: فکر نمی کنید با این شیوه پول زیر میزی رواج پیدا کرده است؟

هیچ پول زیر میزی هم نمی توانند بدهند چون قرار نیست همه پول ها همان اول داده شود.

فارس: رویانیان مدیرعامل پرسپولیس در مصاحبه های مختلف اعلام کرده در این آشفته بازار نقل و انتقالات نمی شود سقف را رعایت کرد.

او نظر خودش را گفته است. پاسخگویی و مسئولیت عدم رعایت سقف قرارداد با خودش است. نهادهای دیگر می توانند به این مسئله ورود کنند. اگر از ما هم استعلام بگیرند می گوییم سقف قرارداد باید رعایت شود. مطمئنا مدیرانی که سقف را رعایت نکنند باید روزی جوابگو باشند. این خود باشگاه ها هستند که این آشفته بازار را درست می کنند.

بازیکنانی که بالای سقف قرارداد امضا می کنند بیشتر از 30 نفر نیستند. در پایان فصل همه این بازیکنان به مشکل می خورند. این بازیکنان که همه پول خود را ابتدا نمی گیرند و فقط 20 درصد آن را می گیرند و در ادامه راه هم نمی توانند همه پول خود را بگیرند. شما تیم شاهین بوشهر را ببینید. 16 بازیکن این تیم بالای سقف قرارداد گرفته اند و نمی توانند همه پول را بگیرند و حتی شکایت هم نمی کنند. آنهایی که زیر سقف قرارداد با این تیم قرارداد امضا کرده اند موفق نشده اند پول خود را بگیرند چه برسد به آنهایی که بالای سقف قرارداد بسته اند.

فارس: چرا از قانون کسر امتیاز برای متخلفان استفاده نمی کنید؟

این قانون را اجرا می کنیم. اگر تیم های بدهکار نتوانند بدهی های خود را بدهند کمیته انضباطی با آنها برخورد جدی می کنند. چاره ای جز رعایت قوانین نداریم. بحث حرفه ای شدن باشگاه ها هم می تواند سدی برای تیم های بدهکار باشد.

فارس: وضعیت تیم هایی مثل ملوان و فجر سپاسی چه می شود؟

درست است که تیم های ملوان و فجر هزینه کمی کرده اند اما همان پول کم خود را داده اند. این مشکلات برای تیم های بزرگ است. این تیم های بزرگ هستند که قراردادهای نجومی امضا می کنند و در ادامه راه از پرداخت آن عاجز می مانند. معمولا این اتفاق برای تیم هایی رخ می دهد که مدیران سیاسی دارند و یا مدیرانی که ورزشی نیستند. آنها تعهد می دهند و سپس این تعهد را باید مدیر بعدی انجام دهد. وقتی همه اینها روی هم گذاشته می شود باشگاه زیر سوال می رود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها