کد خبر: ۵۹۵۹
زمان انتشار: ۲۰:۴۳     ۲۶ مهر ۱۳۸۹
به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري بي‌بي‌سي، پيوستن كارگران صنعت نفت به تظاهركنندگان، سبب شده بيش از هزار پمپ بنزين بدون سوخت بمانند. رانندگان كاميون‌ها هم در همدستي با كارگران، در جاده‌ها با سرعت كمتر از معمول حركت مي‌كنند و با مسدود كردن راه‌ها، رساندن سوخت به پمپ بنزين ها را غيرممكن كرده‌اند.

در ادامه اين گزارش آمده است: مقامات هوانوردي فرانسه به دليل مختل شدن امور، دستور لغو دست كم يك سوم از پروازهاي فردا 19 اكتبر، را داده‌اند. نخست وزير فرانسه قول داده است براي عرضه سوخت، حداكثر تلاش خود را بكند.
كريستين فريزر، خبرنگار بي‌بي‌سي در پاريس مي گويد: از شواهد امر چنين بر مي‌آيد كه وضعيت ساعت به ساعت وخيم‌تر مي‌شود.

خبرنگار بي‌بي‌سي افزود: علاوه بر بحران كمبود سوخت، عامل ديگري كه از نزديك تحت نظر قرار دارد، موضوع تظاهرات دانشجويان است. پليس ضد شورش براي متفرق كردن جواناني كه در حومه پاريس يك اتومبيل را آتش زده و به ايستگاه‌هاي پليس حمله كرده بودند، از گاز اشك‌آور استفاده كرده است.

علاوه بر پاريس، در چند شهر ديگر فرانسه نيز تظاهراتي صورت گرفته و چندين مورد درگيري تظاهركنندگان با ماموران پليس گزارش شده است.
كريستين فريزر خبرنگار بي‌بي‌سي مي‌گويد: با توجه به مشكلات مالي فرانسه و نياز مبرم به فعاليت بازارها، چند روز آينده مي‌تواند براي نيكولا ساركوزي، سرنوشت سازترين روزها در دوره رياست جمهوري‌اش باشد.

در اثر تغييراتي كه به منظور صرفه جويي در هزينه‌هاي دولت فرانسه در نظر گرفته شده است، حداقل سن بازنشستگي از 60 سالگي به 62 سالگي افزايش مي‌يابد.
حد اقل سن بازنشستگي براي دريافت حقوق كامل بازنشستگي نيز از 65 سالگي به 67 سالگي افزايش خواهد يافت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها