کد خبر: ۵۹۳۹
زمان انتشار: ۰۹:۳۵     ۲۶ مهر ۱۳۸۹
به گزارش فارس هفتمين سمينار بين‌المللي گفت‌وگوي اديان در دوحه قطر طي روزهاي 27 تا 29 مهرماه جاري برگزار مي‌شود.

برپايه اين گزارش،‌برخي دين‌پژوهان ضد صهيونيست از جمله شيخ يوسف قرضاوي رييس اتحاديه علماي مسلمان مقيم قطر، اين سمينار را به دليل حضور برخي از خاخام‌ها و عناصر صهيونيست تحريم كرده‌اند.

سمينار بين‌المللي گفتگوي اديان هر ساله با شركت بيش از 160 شخصيت از دين‌پژوهان و سران مذهبي اديان اسلام، مسيحيت و يهود از 58 كشور جهان به ميزباني يكي از كشورهاي عضو برگزار مي‌شود. نشست امسال نيز قرار است با شعار همياري جامعه بشريت در دوحه‌ي قطر برگزار خواهد شد.

از سال گذشته عناصر صهيونيست به صورت فعال در اين سمينارها شركت و نقش موثري در برگزاري آن ايفا كردند. به همين دليل سال گذشته هيئت ايراني به سرپرستي آيت‌الله تسخيري از شركت در اين سمينار خودداري كرد.

شيخ يوسف قرضاوي كه از علماي مسلمان با مواضع ضد صهيونيست است، اعلام كرده كه امسال نيز مانند سال گذشته در اعتراض به حضور عناصر صهيونيست در اين نشست، از شركت در آن خودداري خواهد كرد.

اين درحالي است كه شنيده‌ها حاكي از آن است، مولوي عبدالحميد اسماعيل‌زهي امام جمعه‌ي مسجد مكي زاهدان به رغم اطلاع از حضور فعال عناصر صهيونيست در سمينار بين‌المللي گفتگوي اديان، اعلام نموده با توجه به اين‌كه از وي براي حضور در اين سمينار دعوت شده است، تصميم دارد در آن شركت كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها