کد خبر: ۵۹۲۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۲۵ مهر ۱۳۸۹

تيم چند نفره‌اي كه مأمور به رايزني با بيوت برخي مراجع و علماي قم بود تا قبل از اعلام نظر نهايي رهبر انقلاب در مورد وقف دانشگاه آزاد با اخذ نظرات متنوع در زمينه ابطال قطعي وقف دانشگاه آزاد ترديد ايجاد كند، در مأموريت خود ناكام ماند.

به گزارش رجانيوز، مأموريت اين تيم كه از حدود يك هفته قبل از اعلام نظر قطعي رهبر معظم انقلاب به‌طور جدي مشغول رايزني براي دريافت استفتاهايي از علما و مراجع تقليد بود، با هوشياري نهادهاي مسوول متوقف شد.

در سوالاتي كه اين تيم براي ارائه به مراجع و اخذ استفتا در مورد وقف دانشگاه آزاد تهيه كرده بودند، موارد كلي كه براي موافقت با اصل شرعي وقف لازم است، مطرح شده بوده و در مورد زواياي پنهان حقوقي اموال دانشگاه آزاد هيچ توضيح بيشتري ذكر نشده بود.

اين در حالي است كه هاشمي رفسنجاني نيز حدود 10 روز قبل از اعلام نظر رهبري، در سفر به مازندران به‌منظور افتتاح واحد دانشگاه آزاد بابل ادعا كرده بود كه وقف دانشگاه آزاد جاري شده و كسي كه بخواهد آن را برهم بزند، بايد در حد خدا قدرت داشته باشد!

در عين حال، اين اظهارنظر با واكنش رئيس قوه قضائيه مواجه شد و آيت‌الله لاريجاني ضمن تأكيد بر اينكه وقف دانشگاه آزاد از ابتدا باطل بوده و اساساً وقفي در كار نبوده كه كسي بخواهد آن را برهم بزند، اين اظهارات را ناشايست و اشتباه خواند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز هفته گذشته نظر نهايي خود را با توجه به مستندات كميته فقهي- حقوقي كه به سرپرستي رئيس قوه قضائيه تشكيل داده بودند، اعلام و تصريح كردند كه وقف دانشگاه از نظر فقهي و حقوقي صحيح نيست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها