کد خبر: ۵۹۲۴۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۱۸ خرداد ۱۳۹۱

وزیر امور خارجه آمریکا به منظور شرکت در دومین نشست کمیته هماهنگی مجمع جهانی مبارزه با تروریسم تحت تدابیر شدید امنیتی به ترکیه سفر کرد.

 به گزارش دفتر خبرگزاری فارس، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا به منظور شرکت در دومین نشست کمیته هماهنگی مجمع جهانی مبارزه با تروریسم  چهارشنبه شب با یک هواپیمای اختصاصی و تحت تدابیر شدید امنیتی وارد استانبول شد.
 
کلینتون پس از ورود به فرودگاه بین المللی استانبول از سوی فرانسیس جی ریکاردون سفیر آمریکا در آنکارا و اسکات کیلنر سرکنسول آمریکا در استانبول و نامیک تان سفیر ترکیه در واشنگتن و دیگر برخی مقامات استقبال شد.
 
کلینتون و هیات همراه به دنبال مراسم استقبال رسمی تحت تدابیر شدید امنیتی از فرودگاه بین المللی استانبول به سوی محل اقامت خود عزیمت کرد.
 
کلینتون به همراه احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه چهارشنبه شب و قبل از برگزاری دومین نشست کمیته هماهنگی مجمع جهانی مبارزه با تروریسم با وزیران امور خارجه کشورهای اسپانیا، کویت، عربستان سعودی، آلمان، انگلیس، ایتالیا، قطر، اردن، مصر، مراکش، فرانسه، امارات متحده عربی و تونس و نیز کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نشستی غیررسمی برگزار کردند. منابع دیپلماتیک موضوع این نشست را تحولات روزهای اخیر در سوریه و تشدید خشونت ها در این کشور عنوان کردند.
 
متعاقب این نشست وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای ضمن تایید این مطلب اعلام کرد که در این نشست راهکارهای کمک های بیشتر به مردم سوریه و هماهنگی لازم در روند گذر به رژیمی جدید بعد از بشار اسد در سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.
 
وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه مذکور تصریح کرد که شرکت کنندگان در این نشست در زمینه تشکیل گروه هماهنگی با هدف حمایت از گروه های معارض سوری به توافق دست یافتند، در ضمن مقرر گردید که نماینده ای جهت شرکت در نشست هماهنگی کلیه گروه های معارض سوری که در 15 و 16 ژوئن در استانبول برگزار می شود اعزام نمایند.
 
در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه همچنین آمده است که شرکت کنندگان در این نشست از پیشنهاد فرانسه برای میزبانی نشست بعدی گروه موسوم به دوستان سوریه در ماه ژوئیه در پاریس استقبال کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها