کد خبر: ۵۹۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۲۵ مهر ۱۳۸۹

فرج الله سلحشور گفت: کمبود تولیدات تلویزیونی و سینمایی فاخر با موضوع فرهنگ رضوی بدلیل ضعف فیلم نامه نویسی است.

به گزارش مهر، فرج الله سلحشور صبح شنبه در جمع خبرنگاران بابیان این مطلب افزود: تا کنون در زمینه تربیت نیروهای توانمند ضعف داشته ایم و اگر افرادی که دانش، ایمان و اعتقاد به امام رضا (ع) دارند به تولید آثار در این باره بپردازند بی‌گمان ایشان نه تنها به عنوان یک امام شیعیان بلکه در حد یک منجی و مربی جهانی مطرح می‌شوند.

وی تصریح کرد: متاسفانه مبانی فیلم نامه نویسی کشور ما بر گرفته از مبانی غربی است و بنا بر این نمی توان انتظار تولید آثار فاخر با موضوعاتی مثل امام رضا (ع) را داشت.

سلحشور بر تعریف مبانی سینمای دینی تاکید کرد و ابراز داشت: در پی این موضوع است که ما می توانیم برای تولید آثار در این حوزه اقدام کنیم.

وی همچنین گفت:ما هم اکنون با حضور تعدادی از فیلم نامه نویسان متعهد گروهی تشکیل داده و در حال جمع آوری داستان های مستند و نگارش فیلم نامه با موضوعات دینی هستیم.

این کاردان سینما و تلویزیون با بیان این که این گروه تا کنون حدود 30 داستان مستند را جمع آوری کرده است ، عنوان کرد: از این تعداد حدود 15 مورد به فیلم نامه تبدیل شده که چهار عنوان آن با موضوعات مربوط به امام رضا (ع) ، کرامات ایشان و فرهنگ رضوی است.

فرج الله سلحشور درباره برگزاری جشنهای میلاد امام رضا (ع) با حضور خادمان امام رضا(ع) در سراسر کشور خاطرنشان کرد: در اجرای این گونه برنامه ها باید به مسائل روز و اولویت های جامعه مثل وحدت ، فرهنگ ولایت و امامت و ... توجه شود.

وی افزود: به عنوان مثال باید احادیثی از ائمه اطهار(ع) و به ویژه امام رضا(ع) نقل شود که مرتبط با مسائل روز جامعه ماست و راه حلی برای آن ها ارائه می دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها