کد خبر: ۵۹۱۲۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
برخورد سلیقه ای دبیرمجمع تشخیص با حرمت شکنی ها:
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی در جدیدترین اظهار نظر خود در غالب اعتراض به حرمت شکنی حجت الاسلام سید حسن خمینی در مراسم 14 خرداد، فرصتی دیگری را برای بیان جملات و ادبیات همیشگی یشان همانند: افراطی ها، تندروها، خودسرها و عوام‌فريبي بدست آورد. ایشان رفتار پیش آمده را توهین به بیت امام(ره) و اندیشه امام(ره) دانست و آن را خلاف نظر رهبری انقلاب بیان داشت.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی در جدیدترین اظهار نظر خود در غالب اعتراض به حرمت شکنی حجت الاسلام سید حسن خمینی در مراسم 14 خرداد، فرصتی دیگری را برای بیان جملات و ادبیات همیشگی یشان همانند: افراطی ها، تندروها، خودسرها و عوام‌فريبي بدست آورد.

ایشان که در ديدار جمعي از مديران پژوهشكده امام (ره) سخن می گفت با اعتراض به شعارهایی که در طی مراسم 14 خرداد امسال در هنگام سخنرانی سید حسن خمینی داده شد بیان داشت: اين رفتارهاي افراطي نمود بارز استبداد عوام است كه اگر جلوي آن گرفته نشود به اصل نظام آسيب مي‌زند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تضاد بسيار عجيبي است، چگونه مي‌شود در سالروزي كه اقشار مختلف مردم عاشق امام از سراسر كشور به اميد وحدت و همدلي در آستان مطهر امام گرد هم مي‌آيند، گرو‌هي اندك ولي متشكل و البته نامشخص، در مقابل چشم ميليون‌ها انسان و شبكه‌هاي تلويزيوني اجازه اهانت به بيت امام و مسئولين را به خود بدهند؟ آيا مي‌توان تصور كرد آنها گروهي خودسر هستند؟

همچنین هاشمی رفسنجانی بیان داشت: افراط و عوام‌فريبي در طول تاريخ و از زمان امام علي(ع) به عنوان خوارج تاكنون بوده‌اند و امروز هم به اشكال و شيوه‌هاي جديد و نو وجود دارد.

ایشان رفتار پیش آمده را توهین به بیت امام(ره) و اندیشه امام(ره) دانست و آن را خلاف نظر رهبری انقلاب بیان داشت.

یقیناً هر گونه توهین و حرمت شکنی نسبت به شخصیت های نظام مخالف با نظر رهبری معظم انقلاب بوده و مردود است اما سوال اصلی این است که آیا فقط حرمت شکنی از نوه امام محکوم است یا ...؟

ایشان که با گذشت نزدیک به سه سال از حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم و فتنه سال 88 هنوز علی رغم تذکرات فراوان رهبری معظم و مراجع و بزرگان نظام، مواضع خود را صریح و شفاف بیان نداشته اند و سکوت تاریخی ایشان در برابر اهانت های فراوان رخ داده در آن ایام هنوز مورد سوال بسیاری از دلسوزان نظام از ایشان است این بار به دفاع از امام، بیت امام، اندیشه امام(ره) پرداخته اند.

این مواجهه حجت الاسلام و المسلمین هاشمی با نیروهای انقلابی و انگ همیشگی تندرویی و با یک چوب راندن همه جوانانی که دغدغه نظام و انقلاب را دارند پیش تر نیز در اظهارات ایشان قابل مشاهده بوده است.

البته فارغ از موضوع سخن، بررسی برخی از جملات آقای هاشمی رفسنجانی در این دیدار جای تامل فراوان و حاوی نکتات بسیاری است. برخی از این جملات به این شرح است:

- مي‌توان تصور كرد آنها گروهي خودسر هستند؟

- حاج سيدحسن خميني فرصت خدمت بسياري به كشور و آينده نظام دارد.

- اگر مي‌خواهيم الگوی مردم دنيا باشيم بايد اعتدال و آزادمنشي را در كشور و نظام حفظ كنيم.

لازم به ذکر است که چندی است گروهی با بیان داستان و خاطرات "من بودم و امام" و انکار و نفی فعالیت های انقلابی دیگران سعی در حذف و زیرسوال کشاندن جریان مخالف خود و حامیان گفتمان انقلاب را دارد که نتیجه عکس آن را بارهای بار تاریخ انقلاب نشان داده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها