کد خبر: ۵۹۰۰۷
زمان انتشار: ۱۸:۲۹     ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
نماینده رژیم صهیونیستی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز مدعی شدند ایران در خصوص برنامه هسته‌ای خود از راهبرد فریبکاری و پنهانکاری استفاده می‌کند.

فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیأت اسرائیل در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) امروز چهارشنبه با متهم کردن ایران به استفاده از راهبرد "فریبکاری، لجبازی و پنهانکاری" اعلام کردند که ایران همزمان که بر روی سلاح‌های هسته‌ای فعالیت‌ می‌کند، در عین حال وانمود می‌کند که چنین سلاح‌هایی را نمی‌خواهد.

آژانس و برخی کشورهای غربی به بهانه بازدید از سایت "پارچین" که "علی اصغر سلطانیه"، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده در صورت توافق بر «چارچوبی مشخص» که در آن انتظارات و تعهدات دو طرف لحاظ شده باشد، بازرسان آژانس اجازه خواهند داشت از هر محلی که مورد نظرشان است، بازدید به عمل آورند ، مدعی شده‌اند که ایران فعالیت‌های غنی سازی خود را شدت بخشیده است.

این نماینده رژیم صهیونیستی در حالی ایران را به دنبال کردن برنامه نظامی هسته‌ای متهم کرده که خود این رژیم دارای هزاران زرادخانه‌های هسته‌ای بسیار زیادی است و حاضر به پیوستن به پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای "ان پی تی" نیست اما ایران یکی از امضاکنندگان این پیمان است و تأکید دارد که به دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

ایران تمامی ادعاهای آژانس و کشورهای غربی را در خصوص فعالیت مخفیانه تسلیحات هسته‌ای رد کرده و تأکید دارد که نه تنها هیچ تمایلی به گسترش تسلیحات هسته‌ای ندارد بلکه برنامه هسته‌ای این کشور تنها برای تولید سوخت هسته‌ای است.

اظهارات امروز هیأت اسرائیل در آژانس مسئله تازه‌ای نیست و پیشتر نیز مقامات صهیونیستی با لفاظی‌هایی علیه برنامه هسته‌ای ایران، به دنبال توجیه تهدیدات خود برای حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران هستند.

"ایهود آزولای" نماینده رژیم اسرائیل در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با متهم کردن ایران به فریبکاری، تهدیدات صهیونیست‌ها به اقدام نظامی علیه ایران را توجیه کرد و گفت: زمان برای راه‌حل سیاسی در حال به اتمام رسیدن است.

ایران و گروه 1+5 (آمریکا، فرانسه، روسیه، چین، انگلیس بعلاوه آلمان) قرار است اواخر ماه جاری با یکدیگر در مسکو دیدار و گفت‌وگو کنند.

علیرغم آنکه طرفین این مذاکرات، با امید به نتیجه‌ بخش بودن این نشست به مذاکرات خود ادامه می‌دهند، آزولای مدعی شد که تمامی تلاش‌ها برای تعامل با ایران بی‌حاصل بوده است.

با وجود آنکه ایران بازدید از پارچین را در صورت توافق در خصوص "چارچوبی مشخص" امکانپذیر دانسته، نماینده رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران بیشترین تلاش خود را برای مانع‌تراشی برای بازرسی از این سایت به کار می‌گیرد.

مدت‌هاست رسانه‌های غربی با شایعه سازی درباره این سایت سعی دارند بخشی از "ابعاد نظامی احتمالی" ذکر شده در گزارش‌های مدیر کل آژانس را با تکرار این موضوع توجیه نموده و ممانعت ایران از دسترسی به این سایت نظامی را دلیلی بر انحراف تهران از برنامه صلح آمیز هسته‌ای ذکر کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها