آببر در گفتوگو با ايسنا، گفت: پس از پايان كار ساخت آزادراه شركت
آزادراه تهران – شمال مجوز نصب عوارضي در ابتداي آزادراه تهران – شمال در
تهران را دارد.
وي ادامه داد: عوارض دريافت از ماشينهاي عبوري از
آزادراه تهران – شمال تا 10 سال متعلق به شركت آزادراه تهران – شمال است و
پس از آن به وزارت راه تحويل داده ميشود.
مديرعامل شركت آزادراه
تهران – شمال خاطرنشان كرد: وزارت راه نيز يا همچنان به دريافت عوارض
ادامه ميدهد يا آن را تعطيل و جمعآوري ميكند.
آببر در مورد
مبلغ در نظر گرفته شده براي عوارض اتومبيلهاي ورودي به آزادراه تهران –
شمال از سمت تهران اظهار كرد: هنوز مبلغ دقيقي در نظر گرفته نشده است اما
حداقل آن 1500 تومان خواهد بود.
آزادراه تهران – شمال كه از سالها
پيش در چهار قطعه ساخت آن آغاز شده است همچنان در دو قطعه اول كه در تهران
شروع ميشود و قطعه چهارم كه در تنكابن پايان مييابد به پايان نرسيده است
ضمن آنكه دو قطعه دو و سه آن نيز هنوز بدون اقدامي عملي باقي مانده است.
در
شرايطي مدير عامل شركت آزادراه زيرساخت از اخذ عوارض از اتومبيلهاي ورودي
به آزادراه تهران – شمال از سمت تهران خبر ميدهد كه وزارت راه ساخت دو
قطعه دو و سه از سوي آزادراه تهران – شمال به تعليق درآورده است.
دو
قطعهاي كه بنا به برآورد آب بر مدير عامل شركت آزادراه تهران – شمال اگر
ساخت آن از امروز شروع ميشود تا چهار سال آينده ادامه خواهد داشت. البته
شركت آزادراه تهران – شمال درصدد است تا بتواند بار ديگر فعاليت در دو قطعه
دو و سه را در دست بگيرد.
زيرا به گفته مدير عامل شركت آزداراه
هزينههاي بسياري از سوي اين شركت و نيز بنياد مستضعفين براي ساخت آزادراه
صرف شده است و حال به دليل اخذ عوارض از ماشينهاي ورودي به آزادراه اين
شركت و بنياد مستضعفين ميتوانند هزينههاي صرف شده را بازگردانند.
بنابراين شايد يكي از دلايل نداشتن تمايل شركت آزادراه براي خروج از پروژه
در دو قطعه دو و سه همين توجيه اقتصادي باشد.