کد خبر: ۵۸۷۴۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
رییس جمهور به منظور شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای عازم کشور چین شد.

پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور پیش از ظهر امروز به منظور شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای و دیدار و گفت‌و‌گو با مقامات عالی‌رتبه کشور چین و تعدادی از سران کشورهای حاضر در این اجلاس دقایقی پیش با بدرقه رسمی معاون اول رییس جمهور، تهران را به مقصد پکن ترک کرد.

در این سفر علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه، سیدشمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی، رستم قاسمی وزیر نفت، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی، ‌سعیدلو معاون امور بین الملل، سیدمجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد رییس جمهور، مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه و فاضلی رییس سازمان فضایی کشور ‌احمدی‌نزاد را در این سفر همراهی می کنند.

اجلاس شانگهای در روزهای هفدهم و هجدهم خردادماه در پکن برگزار می‌شود و کشورهای عضو آن قرار است در خصوص تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر بحث و تبادل‌نظر کنند.

چین‌، روسیه‌، قرقیزستان، قزاقستان‌، تاجیکستان و ازبکستان اعضای سازمان شانگهای بوده و ایران‌، پاکستان، هند و مغولستان به عنوان اعضای ناظر این سازمان هستند و علاوه بر آنها افغانستان نیز به عنوان میهمان در اجلاس پکن حضور خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها