کد خبر: ۵۸۷۰۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره آخرین وضعیت قیمت شیر، مرغ و روغن در بازار توضیحاتی ارائه کرد.

محمدعلی ضیغمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این که طی مدت کوتاهی بیش از 200 هزار تن سویا برای مصرف مرغداران عرضه شده است، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام در این زمینه به سرعت عمل کرد و ما انتظار داریم که بخش تولید به تعهد خود برای کاهش قیمت مرغ عمل کند.

او با اشاره به این که بخش عمده نهاده‌ها مانند ذرت و سویا با قیمت تعادلی به تولیدکنندگان تحویل داده شده است، گفت: سویا با قیمت 830 تومان و ذرت با حدود 470 تومان عرضه شده و انتظار ما از این پس کاهش قیمت مرغ است.

ضیغمی با تاکید بر این که وظیفه ذاتی تامین نهاده‌ها بر عهده خود تولیدکنندگان است، گفت: با این وجود به دلیل این‌که قیمت‌ها در بازار نوسانی شد، ما برای حمایت از تولید و کاهش هزینه‌ها بخشی از تامین نهاده‌ها را نیز بر عهده گرفتیم.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که بخشی از بالا بودن قیمت گوشت مرغ هم به دلیل بالا بودن قیمت مرغ زنده است، گفت: نکته دیگر این است که فارغ از هزینه تمام شده، میزان عرضه صورت گرفته و تناسب و تعادل آن با مصرف بازار نیز باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به این که این تعادل هم اکنون برقرار نیست، گفت: حجم مرغی که هم اکنون وارد بازار می‌شود کفاف نیاز را نمی‌دهد و باعث افزایش قیمت می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که چرا با وجود وعده داده شده برای کاهش قیمت گوشت مرغ هم اکنون قیمت‌ها طبق روال سابق در بازار است؟ گفت: به نظر من باید از این پس از تولیدکننده پرسید که چرا محصول خود را گران تولید می‌کند. شاید حتی تولیدکننده هم مدعی باشد که قمیت‌های کنونی، قیمت بالایی نیست.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با اعلام این که عرضه گوشت مرغ با قیمت تعادلی در استان‌ها به زودی آغاز می‌شود، گفت: در تهران این موضوع از مدتی پیش آغاز شده و شبکه سازمان میادین در حال عرضه مرغ با قیمت تعادلی است.

قیمت شیر اصلاح شد

وی در ادامه به موضوع قیمت شیر پرداخت و با اعلام این‌که پس از ورود دولت به این موضوع اغلب تولیدکنندگان قیمت‌ها را به حالت قبل برگردانده‌اند، گفت:‌ دامداران و مجموعه شرکت پشتیبانی امور دام و کارخانه‌های تولید شیر توافق خوبی با هم داشته‌اند و مکانیسم تامین نهاده های دامی نیز تغییر کرده است.

ضیغمی با اشاره به این که در حال حاضر نهاده‌های دامی با همکاری اتحادیه سراسری دامداران وانجمن صنفی کارخانه‌ها توزیع می‌شود، گفت: با این روش ضریب پوشش شیر خام 630 تومانی افزایش می‌یابد.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که دامداران از دریافت نهاده‌های تولید اطمینان خاطر بیشتری پیدا کرده‌اند، افزود: توزیع نهاده‌هایی که قبلا به صورت مستقیم از شرکت پشتیبانی امور دام انجام می‌شد، هم اکنون از طریق اتحادیه صورت می‌گیرد و امیدواریم در معدود کارخانه‌های باقی مانده نیز قیمت‌ها هر چه زودتر به نرخ توافق شده بازگردد.

قیمت روغن مورد تایید ماست

وی همچنین درباره‌ی آخرین وضعیت قیمت روغن در بازار گفت: قیمت روغن نباتی از ابتدای فروردین ماه اصلاح شد و نوسان قیمتی آن هم به دلیل تغییر نرخ رسمی ارز و تاثیر آن در قیمت تمام شده روغن خام تولید داخل بود.

او با اشاره به وابستگی قیمت روغن خوراکی به روغن وارداتی گفت: این قیمت در اولین فرصت اصلاح شد و از آن پس دیگر تغییر قیمت روغن نداشته‌ایم.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که تغییر در سیستم توزیع در مقطع کوتاهی قیمت روغن را افزایش داد، گفت: انجمن صنفی و کارخانه‌ها در این مقطع همکاری کرده‌اند و وضعیت توزیع اصلاح شد. به همین دلیل در حال حاضر همه قیمت‌های روغن موجود در بازار قیمت رسمی و مورد توافق است.

وی تاکید کرد:‌انجمن صنفی متعهد شده که در مواقع خاص و در برنامه‌های تنظیم بازار با توافق معاونت توسعه بازرگانی داخلی تخفیف‌هایی را نیز در روغن خوراکی ارائه کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
چرا دروغ میگه وزارت بازرگانی و جهاد کشاورزی ( اقای غضنفری باز یه خورده کارش خوبه ) چرا هر روز وعده میدهند اما هنوز ارزان نشد و خدا شاهده استان گلستان که از همه جا اجناس ارزانتر است مرغ شده 5200 تومان * به کی بگیم ما دیگه به ستوه افتادیم تا کی باید زیر سلطه خودی باشیم مرغ 3700 بود همین چند ماه پیش چرا در ایران راه ده ساله را چند ماهه میروند مثل دلار گران کردن بانک مرکزی به خاطر گران کردن فلزات مثلا مس کیلوی 7000 تومان بود که یه یکباره با جایگزین کردن دلار کردن 15000 تومان که الانه به خاطر ریزش جهانی قیمت مس شده 13000 تومان وگرنه در ایران اگه اونس طلا و فلزات ریزش نکند تغییری نمیکند الانه در تمامی کشورهای توسعه یافته قیمتها با ارز دولتی حساب میشود و ازاد معنایی ندارد اما در ایران ارز دولتی میگیرند و ازاد به پای ملت حساب میکنند و تا کی باید دلار دولتی و ازاد فاصله داشته باشد و رانت خوری تو حد هشدار باشد و یه عده میلیاردر شوند مثلا یک شمش چند ماه پیش 70 میلیون بود که به یکباره با گران کردن دلار بازار سیاه که خود بانک مرکزی این کار را کرد شده 110 میلیون که الانه فکر کنم 100 میلیون شده یعنی هنوز 30 میلیون رانت خوری وجود دارد و سرمایه دار هم به یک شمش قاتع نیست / بانک مرکزی یه عده را پولدار کرد و مردم هم باید کالاها را گران تر بخرند الانه چون بازاریان فقط دلار 1800 را میشناسند حتی تولیدات خودمان که ربطی ندارد را درصد بالایی گران کردن * این وزیر اقتصاد هر روز میگه قیمت ارز دولتی و ازاد را نزدیک به هم میکنیم اما همش در حد ... - به امید ازادی یتیمان مهدی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها