کد خبر: ۵۸۳۰۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
مواضع یک بام و دو هوای خاتمی نشان می دهد که دقیقا وی دچار "سردرگمی سیاسی" شده است و نمی خواهد تکلیف خود را با "مردم"، "مسئولان" و "ضدانقلاب" مشخص کند.
عصر امروز، سید محمد خاتمی در برنامه گرامیداشت دوم خرداد، گفته است که "رأی دادن من گرچه موجب دلخوری و جریحه‌دار شدن احساسات بسیاری از دوستان شد، اما در این مورد همچنان از اصل کاری که انجام داده‌ام دفاع می‌کنم؛ گرچه نقدهای دوستان به شیوه آن را وارد دانسته و می‌پذیرم. آنچه را که در 48 ساعت آخر به آن رسیدم، می‌شد زود‌تر هم با تحلیل دریافت. ما میدان را به دو دسته تحریمی داده بودیم؛ یک تحریمی‌های خارج از کشور که می‌گفتند انتخابات باید تحریم شود و اصرار داشتند که تحریم را به اصلاح‌طلبان هم نسبت دهند و دیگری جریانی در داخل که با نسبت دادن تحریم به ما درصدد ضربه‌زدن به بخش‌های باقی‌مانده از اصلاحات بودند. ما باید توضیح بیشتری می‌دادیم که اولاً ما تحریمی نبودیم، دوم اینکه تحریم همیشه به معنای براندازی نیست و سوم اینکه اگر کسی خواست رأی بدهد، اشکالی ندارد و باید ذهن جامعه را درباره این سه نکته آماده می‌کردیم که نکردیم"

رئیس بنیاد باران درباره رأی خود تصریح کرده است: "بارها گفته‌ام که ما خود را داخل نظام می دانیم و اگر نقدی هم داریم، نقد سیاست‌ها و روش‌هایی است که معتقدیم باید اصلاح شود. به هر حال ما راهمان با کسانی که خواستار براندازی اند جدا است"

مواضع ضد و نقیض و سیاست های یک بام و دو هوای خاتمی پس از فتنه 88 که گاهی درصدد جلب رضایت مردم و مسئولان کشور و گاهی درصدد جلب رضایت "براندازان" و "فتنه گران" برمی آید، نشان می دهد که وی بسیار زیرکانه قصد دارد تا با "حمایت براندازان به نظام برگردد!" یعنی آنکه وی می خواهد هم پتانسیل حمایت "عناصر ضدانقلاب" از خود را از دست ندهد هم راهی برای بازگشت به نظام داشته باشد! که به نظر امری "محال" به نظر می رسد.

از بررسی مواضع ضد و نقیض خاتمی در ماه های اخیر که بگذریم باید به یکی دیگر از فعالیت های مشکوک وی در دفاع از عناصر ضدانقلاب اشاره کنیم؛ و آن "تبریک جشن تولد فتنه گران و براندازان توسط خاتمی می باشد"

* تبریک جشن تولد "براندازان"؛ از خبرنگار فتنه تا فتنه گر زنانه پوش

بنابراین گزارش، سید محمد خاتمی اردیبهشت ماه سال جاری طی پیامی "تولد" مسعود باستانی، روزنامه نگاری که به جرم براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محاکمه شده است را تبریک گفت.

وی در این پیام خطاب به خبرنگار فتنه گر تاکید می کند: "در ایران عزیز و در جمهوری اسلامی که شعار اصلی انقلابش، آزادی، استقلال، جمهوری اسلامی بود شایسته نیست که شاهد گرفتاری تعدادی از روزنامه نگاران و نویسندگان و اصحاب رسانه باشیم. گرچه حتی اگر یک فرد هم دربند باشد تاسف آور هست ولی اگر بنا است زندان آباد باشد باید برای کسانی باشد که آزادی را دربند می کنند. روز آزادی روزنامه نگاران را به همه آرمان خواهان آزادی طلب به خصوص زندانیان عزیز تبریک می گویم."

همچنین وی در پیامی دیگر تولد چند تن از فعالان فتنه 88 چون: نسرین ستوده، مسعود پدرام، بهمن احمدی اموئی، عبدالله مومنی، مجید توکلی، محمدحسین نعیمی پور و مهدی خدائی، را تبریک گفت و از آنها تقدیر کرد!

خاتمی در این پیام تاکید می کند: "خداجوئی، آزادی خواهی، حقیقت طلبی، پیشرفت جوئی این ملت در خرداد تجلی ویژه ای داشته است و افسوس که این ملت بزرگ علیرغم دست آوردهای بزرگش در رسیدن به آرمان های خود احیانا ناکام مانده است ولی هیچگاه دست از طلب نداشته است هرچند هزینه های فراوان پرداخته است.

خرداد، از جمله ماه تولد تعدادی از فرزندان این مرز و بوم و دوستداران عزت و والایی ملک و میهن است. و مبارک باد بر ما و خانواده ها و دوستداران این عزیزان در بند، سالروز تولدشان.

یادشان را گرامی می داریم و امیدوارم لطف خداوند دستگیر شود و هرچه زودتر شاهد آزادی همه کسانی باشیم که در حبس و حصر به سر می برند"

براساس این گزارش، مواضع یک بام و دو هوای خاتمی نشان می دهد که دقیقا وی دچار "سردرگمی سیاسی" شده است و نمی خواهد تکلیف خود را با "مردم"، "مسئولان" و "ضدانقلاب" مشخص کند؛ از سویی با شرکت در انتخابات مجلس سعی می کند تا آرام آرام سیاست بازگشت به نظام را دنبال کند و از سویی دیگر از زندانیان برانداز و عناصر ضد انقلاب تقدیر می کند؛ اقداماتی که اتفاقا نتیجه عکس داده است و امروز رئیس بنیاد باران هم از سوی ضدانقلاب "ناسزا" می شنود و هم با انتقاد مردم ایران اسلامی روبرو شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
UNITED STATES
۱۸:۵۱ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
درود بر همه عزیزان در بند.
درود بر سید محمد خاتمی فقید...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها