کد خبر: ۵۸۲۹۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم از ثبت‌نام 31 هزار نفر متقاضی در سامانه نقل و انتقال و مهمانی دانشجویی در سال جاری خبر داد و چگونگی نقل و انتقال دانشجویان جدید الورود را تشریح کرد.

فارس، مجتبی بذرافشان مقدم مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم در چهل و سومین همایش معاونان آموزشی دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه در سال گذشته 45 هزار و 316 نفر ظرفیت برای انتقال در نظر گرفته شده بود، به تقاضای اولیه 43 هزار نفری متقاضیان برای انتقال و مهمانی اشاره کرد.

به گفته وی سال گذشته با انتقال 28 هزار و 866 نفر در دانشگاه مبدا موافقت شد یه عبارتی با 64 درصد ظرفیت تعیین شده در دانشگاه مبدا موافقت شد.

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم خاطرنشان کرد: از بین 28 هزار نفر موافقت شده در مبدا، با 18 هزار و 515 نفر در مقصد موافقت شد و از مجموع 43 هزار متقاضی نقل و انتقال و مهمانی در نهایت با تقاضای 18 هزار و 515 نفر موافقت شد.

وی با اشاره به ظرفیت 23 هزار و 810 نفری دانشگاه‌های دولتی برای نقل و انتقال، گفت: در مبدا با 89 درصد این ظرفیت و در مقصد با 54 درصد موافقت شد.

بذرافشان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: دانشگاه‌های دولتی با 69 درصد تقاضاها در مقصد و دانشگاه‌های غیر دولتی با 30 درصد تقاضای دانشجویان موافقت کردند.

وی همچنین خبر از ایجاد چند تغییر در آیین‌نامه نقل و انتقال و مهمانی دانشجویان داد و گفت: سامانه نقل و انتقال هر سال فقط در اردیبهشت ماه برای ثبت تقاضای متقاضیان باز خواهد بود.

به گفته مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم اضافه شدن متقاضیان دانشگاه فنی ‌و حرفه‌ای و دغدغه برخی مسئولین برای تقاضای دانشجویان جدید الورود به ویژه دانشجویان دختر از دیگر تغییرات این سامانه است.

وی درباره ثبت تقاضای نقل و انتقال و مهمانی دانشجویان جدید الورود، گفت: با هماهنگی سازمان سنجش و بر اساس آیین‌نامه مهمانی و انتقال، دانشجویان جدید الورود می‌توانند بر اساس رتبه احراز شده در کنکور به صورت مهمانی مبنا اقدام کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها