کد خبر: ۵۸۰۸۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۲     ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
اَعوذُ بِالله مِنَ الشّیطانِ الَّرجیم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿13﴾ أُوْلَئِكَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ خَالِدِينَ فِيهَا جَزَاء بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ﴿14﴾

بى‏گمان كسانى كه گفتند پروردگار ما خداوند است، سپس [در اين راه‏] پايدارى ورزيدند، نه بيمى بر آنان است و نه اندوهگين مى‏شوند (13)  آنها اهل بهشتند، و جاودانه در آن مي‏مانند، اين پاداش ‍ اعمالي است كه انجام مي‏دادند. (14) - سوره مبارکه الاحقاف

السَّلام علیکَ یا روحَ ا...، ایُّها الَعبدَ الصّالح، نَشهد اَنَّک قَد جاهَدتَ فی ا... حقَ جَهاده و اَمرتَ بِالمعروف و نهیتَ عنِ المنکر؛ بیست و سه سال پس از آنکه روح الموسوی الخمینی (رضوان ا... تعالی علیه) با دلی آرام و قلبی مطمئن به اجداد موحد خویش پیوست و میراث گرانمایه خود را برای ما به یادگار گذاشت، قصد آن داریم که با یادی از آن پیر طریقت و سالک حقیقت، تذکری به خودمان بدهیم. چرا که همه انسانها بخاطر نسیان ذاتی شان نیازمند تذکر و یادآوری هستند و از همین روست که خداوند تبارک و تعالی انبیاء خود (سلام ا.. علیهم اجمعین) را مُنذِر و مُذکِّر خطاب فرموده است. تو گویی خود حضرت روح ا... (رضوان ا... تعالی علیه) هم مامور به این مهم بود و چونان تبار بت شکنش که خداوند آنها را برای هدایت امت خویش برگزیده بود، او نیز ماموریتی جز تذکر و بیداری بشریت نداشت. آری خداوند سبحان اراده فرموده بود تا در دوره جاهیلت مدرن که انسانها اسیر باورهای شیطانی و اساطیری شده اند، به ما معجزه ای دیگر از جنس دم مسیحایی نشان بدهد تا بیدار شویم و طومار مستکبران عالم را در هم بپیچیم (انشاءا...).
و چه با مسـما نامی برای او برگـزیدند؛ «روح خـدا». آری او قیام کرد تا تلنـگری دوباره به ذهن و قلب کسانی بزند که خداوند یکتا آنها را به خلیفة اللهی ذات اقدسش در زمین برگزیده بود اما این خلیفه فراموشکار در پی دسیسه های ابلیس رانده شده و اذناب انسی و جنّی او، صراط مستقیم را گم کرده و در وادی دَنیّ دنیا سرگردان شده بود. لکن باردیگر همان خالق یگانه ای که به فرموده حضرتش «وَ مَا كُنَّا عَنِ الْخَلْقِ غَافِلِينَ» است (و ما از خلق خود غافل نبوده و نیستیم- آیه 17سوره مبارکه مومنون)، مردی از تبار رحمة للعالمین و از سلاله پاک علی مرتضی و فاطمه زهرا (سلام ا... علیهم اجمعین) مبعوث کرد تا پیام آور بیداری دینی در عصری باشد که به زعم سران حزب شیطان ولیده نامشروع جدایی دین از سیاست مراحل بلوغ خود را پشت سر گذاشته و ساز و برگ قدرتش عالم گیر گردیده بود. اما اهل ایمان را چه باک از در افتادن با ظلم و استکبار چرا که یقین حاصل کرده اند که «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ ـ ای كسانى كه ايمان آورده‏ايد اگر [دين‏] خدا را يارى دهيد، شما را يارى مى‏دهد و گامهايتان را استوار مى‏دارد» (آیه 7 سوره مبارکه محمد).

آری اینگونه بود که با نصرت الهی انقلاب اسلامی روح خدا با اتصال به دریای خروشان ملت رشید و با بصیرت ایران در 15 خرداد 1342 نقطه عطفی در تاریخ رقم زد که نتایج مبارک آن هر روز دامنه بیشتری از جغرافیای مادی و معنوی جهان را فرا میگیرد. چنانکه امروز و با گذشت نیم قرن از آن یوم ا... موج بیداری اسلامی که با انقلاب مردم ایران ایجاد شده بود در حال پیشروی است و به فضل خداوند منان افق روشنی پیش روی خود دارد.

ما اعضای اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا بر این باوریم که پیوند امامت و امت اصلی ترین عامل پیروزی و پیشرفت انقلاب اسلامی بوده و میباشد و از این رهگذر است که امروز ملت ایران به ملتی مستقل، مقتدر، با عزت و الهام بخش برای آزادگان جهان بدل گشته است. در وصف عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران همین بس که در زمانه ای که اکثر قریب به اتفاق کشورهای جهان به دنباله روی از برخی به اصطلاح ابرقدرتهای بین المللی محکوم شده اند، همان قدرتهای برتر و مستکبر در جبهه ای واحد قرار گرفته و برای مذاکره با نمایندگان ملت با بصیرت ایران روز شماری میکنند.

آنان که حافظه تاریخی شان یاری میکند و کسانی که اهل مطالعه تاریخ هستند خوب میدانند که از چند قرن پیش و تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، نهایت اعتنای این قدرتهای چپاولگر به ایران آنهم با هدف سوءاستفاده از ظرفیتهای کم نظیر آن به این صورت بوده که سفیر یا مستشار نظامی آنها شخص اول مملکت را خطاب دستورات مقامات ارشد خود قرار میداده است. خاطره تلخ جدایی بحرین از ایران در سال 1350 که با یک اشاره استعمار پیر و اطاعت امر شاه مخلوع صورت گرفت کجا و ادوار پی در پی مذاکرات گروه 5 + 1 با جمهوری اسلامی ایران کجا؟!!

در آنسوی میدان، شتاب فزاینده رشد علمی کشور و در نوردیدن مرزهای دانش و رسیدن به قله های افتخاری که تا پیش از این تنها در انحصار گروه اندکی از کشورهای دنیا بود، جلوه¬ی دیگری از موهباتی است که مرهون دمیدن روحیه خودباوری و تلاشگری در کالبد ملت ایران توسط خمینی کبیر (رضوان ا... تعالی علیه) میباشد. همو که چون معلمی هنرمند به ما آموخت که: «ما میتوانیم». آری این همه نتیجه زعامت ولی فقیه و پایمردی ملت با بصیرت ایران است.

ما همچون سایر جوانان مومن ایران اسلامی بر این باوریم که این تحولات شگرف و این دستاوردهای کم نظیر هیچکدام تصادفی نبوده و نیستند و یقینا الگوی مردم سالاری دینی به رهبری ولی فقیه مقدمه ای برای ظهور بقیة ا... الاعظم (عجل ا.. تعالی فرجه الشریف) است تا انسانها تمرین کنند چگونه ضمن تقویت مبانی اعتقادی و با غلبه بر هواهای نفسانی باید علاوه بر جهاد اکبر، آماده مصاف در جبهه جهاد اصغر شوند. تردیدی وجود ندارد که اوضاع اخیر رقم خورده در بلاد اسلامی و دیگر ممالک، نشانه ای از یک انقلاب بزرگ در جهت فروپاشی جبهه استکبار و پیروزی جبهه حق است. شاعر خوش ذوق چه زیبا سروده است که:

                    شد جهان منقلب از آمدن شاگردی        وای بر حال عدو گر برسد استادش

همچنین رجاء واثق داریم که توفیق درک صحیح چنین اوضاع خطیری نصیب همه بندگان خدا بشود تا بواسطه فهم درست و تبعیت از بندگان برگزیده، موانع ظهور منجی موعود هر چه سریعتر برطرف شده و انشاءا... عدالت واقعی و صلح پایدار در سراسر عالم اقامه گردد.

اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا اعلام میدارد که بجا آوردن شکر این تفضلات الهی بر فرد فرد ما واجب عینی است و بر مسئولین و خواص جامعه واجب تر؛ و صد البته که خدمت خالصانه بهترین مرتبه از مراتب شکر است.

این اتحادیه به نمایندگی از دانشجویان عضو و با تاسی به توصیه ها و دستورات مکرر رهبر معظم انقلاب ضمن قدردانی از زحمات مسئولین در قوای سه گانه و سایر دستگاهها، خطاب به موکلین خود و مسئولین نظام اعلام میکند که رعایت تقوی الهی، نگاه امیدوارانه به آینده، التزام به قانون، وحدت کلمه و رویکرد کارشناسانه اصلی ترین شاخصهایی هستند که هر مسئول باید سرلوحه کار خویش قرار دهد تا دوره گذرای مسئولیت را به بهترین نحو سپری کرده و آخر الامر در پیشگاه الهی و در برابر مردم که به تعبیر امام راحل ولی نعمتان انقلابند، سربلند و رو سفید باشد.

در پایان ضمن تجدید بیعت با آرمانهای والای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و خلف صالحش حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای (دامت برکاته الشریف)، از آستان کبریائی خداوند سبحان مسئلت داریم که ملت هوشیار و تاریخ ساز ایران اسلامی را سرافراز تر از همیشه و موید به توفیقات الهی بفرماید. همچنین از تمامی مردم شریف تقاضا مندیم تا با حضور با شکوه خود در مراسمات بزرگداشت چهاردهم و پانزدهم خرداد در تعظیم و تکریم این ایام ا... کوشا باشند.

                                 و السلام علی عباد الصالحین
                                 اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا
                               خرداد 1391
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها