کد خبر: ۵۷۹۸۴
زمان انتشار: ۱۹:۱۶     ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
رييس پليس راهور تهران از راه‌اندازي تيم‌هاي ويژه شكار و گروه ضربت موتورسيكلت‌سوار در بزرگراه‌هاي پايتخت براي برخورد با تخلفات حادثه‌ساز خبر داد و گفت: در عين حال براي نخستين بار برخورد با تخلف عدم حركت بين خطوط در بزرگراه همت بزودي اجرايي مي‌شود.
(ايسنا)، سردار حسين رحيمي روز چهارشنبه پيرامون اقدامات اين يگان تخصصي در سال گذشته و همچنين برنامه‌هاي اين پليس در سال جاري گفت: در سال جديد برنامه و چشم اندازهاي متعددي براي پليس راهنمايي و رانندگي تعريف شده است.

وي با بيان اينكه شعار امسال پليس «بهبود رفتار ترافيكي و هوشمندسازي معابر» است گفت: در بحث بهبود رفتار ترافيكي توجه و تمركز اصلي به آموزش و ارتقاي فرهنگ ترافيكي عابران، رانندگان و راكبين موتورسيكلت است كه با جديت اين مهم ادامه مي‌يابد.

رييس پليس راهور تهران با بيان اينكه آموزش رانندگان تاكسي و خودروهاي حمل و نقل عمومي در سال جاري به عنوان يكي از اصول مورد توجه قرار مي‌گيرد افزود: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته 80 هزار نفر راننده تاكسي در طول سال 91 در جلسات متعدد آموزش مي‌بينند.

سردار حسين رحيمي

رانندگان نمونه تشويق مي‌شوند

رييس پليس راهور تهران افزود: رانندگان نمونه كه تخلفات انجام نداده‌اند شناسايي و تشويق مي‌شوند.

وي در مورد هوشمندسازي معابر نيز به مجهز شدن تقاطع‌ها به دوربين‌هاي ثبت تخلف و عبور از چراغ قرمز اشاره كرد و گفت: 12 تقاطع به دوربين‌هاي ثبت تخلفات و عبور از چراغ قرمز به صورت آزمايشي مجهز شده‌اند.

90 دوربين ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در نيمه اول سال نصب مي‌شود

رييس پليس راهور تهران با بيان اينكه در شش ماهه اول سال 90 تقاطع مهم به دوربين‌هاي ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز مجهز مي‌شوند، گفت: بر اساس قانون خودروهايي كه بر روي خط عابر پياده بايستند 20 هزار تومان جريمه و خودروهايي كه از چراغ قرمز عبور كنند علاوه بر پرداخت صد هزار تومان جريمه، 5 نمره منفي نيز به رانندگان آنها داده مي‌شود.

وي با بيان اينكه بر اساس پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته بزرگراه همت به دوربين ثبت تخلف عدم حركت بين خطوط مجهز مي‌شود گفت: بر اساس پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته اين موضوع بزودي نهايي مي‌شود.

رييس پليس راهور تهران همچنين در مورد ساماندهي پارك‌ها حاشيه‌اي گفت: تا كنون 15 هزار پارك حاشيه‌اي ساماندهي شده است.

عامل 40 درصد ترافيك محلي تهران پارك‌هاي حاشيه‌اي است

وي با بيان اينكه عامل 35 تا 40 درصد ترافيك منطقه‌اي شهر تهران مربوط به پارك‌هاي حاشيه‌اي است گفت: با برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته در سال جاري 10 هزار جاي پارك ساماندهي مي‌شوند.

به گفته رييس پليس راهور تهران محدوده طرح زوج و فرد نيز مجهز به سيستم مكانيزه الكترونيكي خواهد شد و از اين پس اين محدوده نيز توسط دوربين كنترل خواهد شد.

رحيمي همچنين در مورد آموزش موتورسيكلت سواران گفت: بر اساس برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته در سال جاري به 100 هزار راكب موتورسيكلت سوار آموزش‌هاي لازم داده خواهد شد و اين در حاليست كه در سال گذشته 77 هزار راكب موتورسيكلت سوار در زمينه رعايت قوانين آموزش‌هاي لازم را ديده‌ بودند.

كشته‌هاي موتورسيكلت سواران 35 درصد كاهش يافت

رييس پليس راهور تهران با بيان اينكه با اقدامات انجام شده در سال جاري ميزان كشته‌هاي موتورسيكلت سواران 35 درصد كاهش يافته است گفت: ميزان تقصير موتورسيكلت سواران در تصادفات نيز در سال 90 نسبت به سال 89، 38 درصد كاهش يافته است.

كشته‌هاي لايي‌كشي در تهران به صفر رسيد

رحيمي همچنين در بخش برخورد با حركات مخاطره‌آميز گفت: در اين حوزه اقدامات بسيار خوبي صورت گرفته است كه در طي دو هفته گذشته طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و لايي‌كشي اجرايي شده است كه در اين مدت ميزان كشته‌هاي اين گونه تخلفات به صفر رسيده است.

به گزارش ايسنا، وي همچنين به رانندگاني كه اقدام به تخلفات حادثه‌ساز مي‌كنند هشدار داد كه پليس به شدت با آنها برخورد خواهد كرد و به هيچ عنوان كوتاه نمي‌آيد.

تيم‌هاي ويژه شكار و گروه ضربت موتورسيكلت‌سوار در بزرگراه‌هاي پايتخت فعال مي‌شوند

رحيمي با اعلام خبر فعال‌سازي تيم‌هاي ويژه شكار و همچنين گروه ضربت موتورسيكلت‌سوار در بزرگراه‌هاي پايتخت گفت: با فعال‌سازي اين تيم‌ها حلقه برخورد با تخلفات مخاطره‌آميز از جمله لايي‌كشي، تخطي از سرعت مطمئنه و سبقت غيرمجاز تنگ‌تر مي‌شود.

وي همچنين با اشاره به انجام تست سلامت از برخي رانندگان حادثه‌ساز گفت: در سال گذشته از يكهزار و 195 نفر از رانندگان تست سلامت اخذ شد كه 985 نفر از آنان مشكوك به استفاده از مواد مخدر و مشروبات الكلي بودند.

رييس پليس راهور تهران با بيان اينكه تيم‌هاي ويژه دريافت تست سلامت از رانندگاني كه حركات مخاطره آميز انجام مي‌دهند، بزودي فعال مي‌شود گفت: اين افراد از رانندگاني كه مشكوك به مصرف مواد مخدر يا مشروبات الكلي هستند تست سلامت مي‌گيرند.

وي افزود: افرادي كه در اين حوزه محروميت يك ماه تا يك سال در دو ماهه اول سال جاري دريافت كرده‌اند، 63 نفر بوده‌اند.

رييس پليس راهور تهران همچنين با بيان اينكه طرح‌هاي ويژه برخورد با تخلفات شبانه در طول تابستان و يك ماهه بهار با جديت دنبال مي‌شود گفت: با خودروهايي كه داراي لامپ‌هاي زنون، نقص سيستم روشنايي، عبور از چراغ قرمز و محل ممنوعه، سرعت غيرمجاز و همچنين حمل و تخليه زباله و نخاله در جاهاي خطرناك داشته باشند برخورد مي‌شود.

وي همچنين در مورد خودروهاي دودزا در سطح پايتخت نيز گفت: به هيچ عنوان پليس اجازه تردد هيچگونه خودروي دودزا اعم از خودروي دولتي و شخصي را نمي‌دهد.

توقيف 1500 خودرو دودزا در سال جاري

رييس پليس راهور تهران با بيان اينكه پليس به دستگاه‌هاي دولتي تذكر داده است كه نسبت به ساماندهي خودروها و سرويس‌هاي دودزا تجديدنظر كنند گفت: در دو ماهه امساله يكهزار و 500 دستگاه خودروي دودزا در پايتخت توقيف شده‌اند كه اين خودروها تا رفع نقص خود به هيچ عنوان به چرخه حمل و نقل بر نمي‌گردند.

به گفته وي در دو ماهه نخست سال جاري 4 هزار خودروي فاقد برگه معاينه فني در پايتخت متوقف شد.

كاهش25 درصدي كشته‌هاي تصادفات رانندگي پايتخت در سال جاري

عابران پياده همچنان بيشترين كشته‌هاي تصادفات پايتخت هستند

رحيمي همچنين با بيان اينكه در دو ماهه نخست سال جاري ركوردي در حوزه كاهش كشته‌هاي تصادفات به وقوع پيوست گفت:‌ در فروردين و ارديبهشت سال 90، 175 نفر در تصادفات رانندگي پايتخت جان خود را از دست دادند اما در دو ماهه نخست سال جاري با كاهش 25 درصدي در حوزه كاهش كشته‌ها مواجه بوديم؛ به گونه‌اي كه تعداد كشته‌ها به 127 نفر رسيد.

وي با بيان اينكه در سال گذشته 52 درصد از كشته‌هاي تصادفات را عابران تشكيل مي‌دادند گفت: از وضعيت عابران پياده راضي نيستيم و عابران بدون درنظر گرفتن خطرات از هر مكاني كه دوست داشته باشند تردد مي‌كنند.

وي با بيان اينكه در سال 91 با كاناليزه كردن بخشي از خيابان‌ها و همچنين رعايت قوانين ميزان عابرين كشته شده در تصادفات از 21 نفر در مدت مشابه سال گذشته به 16 كشته رسيد گفت: در حوزه فوت عابرين پياده در تصادفات، در دو ماهه نخست سال جاري با كاهش 23 درصدي مواجه هستيم.

رييس پليس راهور تهران همچنين با اشاره به ميزان تصادفات در حوزه‌ موتورسيكلت سواران گفت: با كاهش 12 درصدي تصادفات موتورسيكلت سواران روبرو بوده‌ايم.

اعمال قانون امسال 40 درصد و توقيف خودرو 19 درصد كاهش يافت

حلقه تخلف در بزرگراه‌ها تنگتر مي‌شود

وي همچنين با بيان اينكه در دو ماهه نخست سال جاري، شاهد كاهش 40 درصدي اعمال قانون بوده‌ايم، گفت: ميزان توقيف خودرو در اين مدت نيز 19 درصد كاهش يافته است كه اين مهم نشان مي‌دهد ميزان رعايت قانون توسط رانندگان روند صعودي را طي مي‌كند.

رييس پليس راهور تهران همچنين در مورد برخي انتقادات مبني بر عدم نظارت كافي بر بزرگراه‌هاي كشور گفت: در بخش پليس بزرگراه با تزريق تجهيزات جديد و دنبال كردن رويكرد جديد پليس نامحسوس، ميزان كنترل و نظارت بزرگراه‌ها افزايش خواهد يافت.

وي با بيان اينكه در گذشته تنها 64 دوربين نظارت بر بزر گراه‌ها را دنبال مي‌كردند گفت: اين در حاليست كه ميزان دوربين‌هاي ثبت تخلفات در بزرگراه‌ها به 168 دوربين رسيده است.

رييس پليس راهور تهران همچنين در مورد برخورد با راندگان كاميون‌ها و همچنين تخليه نامناسب نخاله‌هاي ساختمان گفت: پليس طرح‌هاي متعددي در بزرگراه‌ها همچون بزرگراه امام علي (ع) و صياد اجرا كرده است و بايد گفت كه پليس راهور با جديت و حساسيت ويژه و بدون اغماض با رانندگان متخلف برخورد مي‌كند كه اميد است با اجرا شدن اين طرح‌ها شاهد انضباط ترافيكي و كاهش تخلفات در بزرگراه‌ها باشيم.

وي همچنين در مورد برخي انتقادات مبني بر حمل نامناسب خودروهاي توقيف شده توسط پليس و همچنين وقوع برخي سرقت‌ها در خودروهاي توقيف شده در پاركينگ‌ها گفت: چه كفي‌هايي كه خودرو حمل مي‌كنند چه جرثقيل و همچنين پاركينگ براي بخش خصوصي است.

رييس پليس راهور تهران با بيان اينكه پليس راهور تهران 44 جرثقيل استاندارد دارد كه با اين جرثقيل‌ها اقدام به جابجايي خودروهاي توقيف شده مي‌كند گفت: اگر مردم نسبت به تخلف اين 44 جرثقيل شكايتي دارند واحد بازرسي و پيگيري ويژه در ستاد ترخيص خودروها در خيابان‌ آذربايجان وجود دارد كه مردم مي‌توانند شكايت خود را به اين واحد ارجاع دهند.

توقيف روزانه 800 خودرو و 700 موتورسيكلت در تهران

سردار رحيمي همچنين با بيان اينكه ميانگين اعزام خودروهاي توقيف شده به پاركينگ روزانه 700 الي 800 دستگاه خودرو است گفت: اين در حالي است كه روزانه 650 تا 700 دستگاه موتورسيكلت توقيف شده نيز به پاركينگ منتقل مي‌شوند.

وي با بيان اينكه پليس در توقيف خودروها به دنبال عدد و آمار نيست گفت: ما با توقيف خودروها به دنبال تلنگري به رانندگان براي آموزش بيشتر هستيم.

وي با بيان اينكه گاها خودروها زمان كمي توقيف و پس از آن آزاد مي‌شوند گفت: پليس در زمينه توقيف خودروهاي متخلف به دنبال عدد و آمار نيست.

رييس پليس راهور تهران همچنين در مورد برخي انتقادات مبني بر عملكرد نامناسب پاركومترهاي مكانيزه گفت: در حال حاضر اين دستگاه‌ها 12 ساعته هستند و قوانين و مقررات استفاده از آن دستگاه‌ها نيز نصب شده است و ممكن است تعدادي از اين دستگاه‌ها دچار ايراد جزئي شده باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها