کد خبر: ۵۷۸۲۷
زمان انتشار: ۰۱:۴۳     ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
در شرايطي كه تمام فكر و ذكر اين روزهاي اهالي فوتبال معطوف به مسابقات مقدماتي جام جهاني و نقل و انتقالات ليگ برتر است رئيس كميته صدور مجوز سازمان ليگ مي گويد كاهش سهميه ها به شدت فوتبال ايران را تهديد مي كند.
علي كاظمي رئيس كميته صدور مجوز سازمان ليگ فوتبال در توضيح روند حرفه اي شدن باشگاه ها و اخذ مجوز فعاليت در فوتبال، گفت: باشگاه هايي مي توانند عضو سازمان ليگ شوند كه حداقل داراي شرايط آيين نامه رابط باشگاه با ليگ را داشته باشند. در اين آيين نامه حتي آمده كه اگر تيم هاي صعود كننده به ليگ برتر، شرايط لازم را نداشته باشند، مي توان آن ها را پشت در ليگ برتر نگه داشت و اجازه صعود نداد. به عنوان مثال در اين آيين نامه به بحث هاي سخت افزاري و ساختار باشگاه ها اشاره شده است.
كاظمي همچنين به قانون بليت فروشي باشگاه ها اشاره كرد و يادآور شد: طبق معيارهاي زيرساختي AFC بليت فروشي ها بايد به باشگاه واگذار شود. سازمان ليگ در اين زمينه آمادگي اش را به باشگاه ها اعلام كرده منتهي ابتدا بايد سيستم به تأييد برسد و كنترل مركزي داشته باشد.
بازرسان AFC براي صدور مجوز حرفه اي به باشگاه ها اواسط مرداد به ايران مي آيند و به نظر مي رسد تا آن موقع مشكلات بسياري حل نشده باقي بماند.
رئيس كميته صدور مجوز در اين رابطه، اظهار كرد: به اعتقادم بعضي از مشكلات پيش رو قابل برطرف شدن است و سخت هم نيست، اما بايد جلسه اي تشكيل شود و هر بخش مسئوليتي را بگيرد تا ايرادات رفع شوند. به هر حال اگر اين ايرادات را متوجه مديريت باشگاه بدانيم به نتيجه اي نخواهيم رسيد، حتي اگر تنها سازمان ليگ را هم مسئول بدانيم، بعيد مي دانم اتفاقي بيفتد. بنابراين مي طلبد تا همه آدم هايي كه مي توانند كمك كنند در يك نشستي وظايف صورت جلسه شود و هر مجموعه اي بداند كه ملزم به انجام چه كارهايي است.
كاظمي، در پايان تأكيد كرد: براي برآورده كردن انتظارات كنفدراسيون فوتبال آسيا اصلاً زمان نداريم. الان اگر بگوييم زمان كافي داريم به فوتبال خيانت كرده ايم. ما حتي از زمان عقبيم و به نظرم حيف است كه موقعيت را از دست بدهيم. همه مي توانيم كمك كنيم و بخش عمده مشكلات قابل حل است و در كوتاه مدت رفع مي شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها