کد خبر: ۵۷۸۲۴
زمان انتشار: ۰۱:۴۰     ۱۰ خرداد ۱۳۹۱

مدير اداره بررسي ها و سياست هاي اقتصادي بانك مركزي جزئيات جديدي از تحويل سكه هاي پيش فروشي ارائه كرد.
پيمان قرباني در گفتگو با مهر گفت: آخرين مهلت باقيمانده براي دريافت اوراق گواهي سپرده جايگزين تحويل سكه پيش فروشي با نرخ سود 24 درصد تا 13 خرداد ماه جاري است.
وي افزود: پيش از اين، آخرين زمان اعلام شده از سوي بانك مركزي براي دريافت اوراق گواهي سپرده با نرخ 24 درصد روز پنجم خرداد ماه بود اما با توجه به اينكه تاريخ مذكور روز جمعه بود و بنابراين، ايفاي تعهدات مربوطه به روز شنبه بعد موكول مي شد و در عين حال تعهدات روز شنبه يعني ششم خرداد ماه زياد بود، بنابراين بانك مركزي مهلت مراجعه را تا روز 13 خرداد ماه تمديد كرد.
به گفته وي، ممكن بود برخي از افراد امكان مراجعه به بانك و دريافت اوراق گواهي با نرخ 24 درصد را در آن زمان نداشته باشند، كارگروه مربوطه در بانك مركزي تا روز سيزدهم مهلت را تمديد كرد، اما پس از اين تاريخ به بعد نرخ اوراق گواهي به 20 درصد تقليل خواهد يافت و ساير شرايط آن مانند اينكه نرخ سود از زمان ثبت نام در نظر گرفته مي شد، همچون گذشته خواهد بود.
اين مقام مسئول در بانك مركزي نرخ سود 24 درصد اوراق گواهي سپرده را جذاب دانست و تصريح كرد: افرادي كه علاقه مند هستند، مي توانند تا تاريخ سيزدهم خرداد ماه جاري از فرصت باقيمانده استفاده كنند و اين مهلت تمديد نخواهد شد.
قرباني تأكيد كرد: دريافت ابزارهاي پيشنهادي بانك مركزي به جاي دريافت سكه اختياري است و در عين حال موقتي است و دائمي نيست.
مدير اداره بررسي ها و سياست هاي اقتصادي بانك مركزي در مورد عملكرد اين بانك براي تحويل سكه ها و عرضه ابزارهاي جايگزين عنوان كرد: از ابتداي اجراي طرح تا روز سه شنبه در مجموع 3 ميليون و 250 هزار قطعه سكه تحويل داده شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها