کد خبر: ۵۷۸۱۵
زمان انتشار: ۲۲:۰۶     ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
یکی از اعضای فهرست العراقیه تاکید کرد: ساکنان اردوگاه لیبرتی باید حق دفاع از خودشان را داشته باشند و محل سکونت آنها باید به اردوگاه آوارگان تبدیل شود.

مهر به نقل از خبرگزاری المستقله عراق، "لؤی السعیدی" از اعضای جریان علاوی بدون توجه به این مسئله که اقامت منافقین در اردوگاه لیبرتی به صورت موقتی تا زمان اخراج آنها از این کشور است، تاکید کرد: سازمان ملل باید این اردوگاه را به اردوگاه آوارگان تبدیل کند و از ساکنان آن بر مبنای توافقات ژنو حمایت به عمل آورد.

وی بدون توجه به جنایات منافقین، با انتقاد از سازمان ملل ادعا کرد: این نهاد بین المللی در گذشته نیز اشتباهات و شکستهایی در حمایت از مستضعفین مرتکب شده است.

این عضو العراقیه همچنین از دولت عراق خواست که با ساکنان اردوگاه اشرف (استان دیاله) که هنوز به اردوگاه لیبرتی در بغداد منتقل نشده اند، برخورد انسانی داشته باشد.

این در حالی است که "سید صادق الحسینی" معاون استانداری دیاله  تاکید کرد: گروهک منافقین به کشتار مردم عراق در مناطق الخالص (استان دیاله) و  استان کرکوک متهم است و بقای آنها در اردوگاه اشرف پس از مدت قانونی، نقض حاکمیت عراق محسوب می شود.

به گزارش شبکه خبری نهرین عراق الحسینی تصمیم دولت عراق برای انتقال منافقین به خارج از استان دیاله را تصمیمی درست و مثبت در بتعامل با گروهکهای تروریستی و وابسته به رژیم سابق ارزیابی کرد.

معاون استانداری دیاله اسناد اقدامات تروریستی منافقین را غیر قابل انکار دانشت و در عین حال در رد برخی گزارشها درباره نحوه تعامل با ساکنان اشرف اظهار داشت: ساکنان اشرف از تمامی حقوق خود برخوردارند و به آنها خدمات رسانی نیز می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها