کد خبر: ۵۷۶۹۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
سايت فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) در فاصله شش روز تا آغاز رقابتهاي انتخابي جام جهاني آخرين شرايط لبنان همگروه تيم ايران را مورد بررسي قرار داد.

به گزارش ايسنا، در گزارش مفصل سايت فيفا آمده است: "وقتي يوسف شاهين فيلم معروف «بازگشت پسر گمراه» را ساخت، لبنان گرفتار جنگ‌هاي خانمانسوز طايفه‌اي بود و فوتبال اين كشور به مدت 10 سال متوقف شد. خوشبختانه شرايط تغيير كرده است. پس از 20 سال كه از نزاع‌هاي داخلي لبنان مي گذرد، تيم ملي فوتبال اين كشور به دور چهارم و نهايي مرحله انتخابي جام جهاني 2014 برزيل راه پيدا كرده و قصد دارد تاريخ ساز باشد.

لبنان در گروه A با قرعه سختي روبه‌رو شده و با تيم‌هاي كره جنوبي، ايران، ازبكستان و قطر هم گروه است. اين مساله موجب شده تا تئو باكر مربي آلماني لبنان از محمد غدار و زكريا شراره براي بازگشت به تيم ملي دعوت كند.

غدار در موفقيت تيم لبنان در دور سوم نقش مهمي ايفا كرد. لبناني‌ها در اين دور با كره جنوبي، كويت و امارات متحده عربي هم گروه شده بودند. اين مهاجم 28 ساله گل اول تيمش را در پيروزي سه بر يك مقابل امارات كه سپتامبر گذشته در بيروت به دست آمد، به ثمر رساند. اين نتيجه‌ تاثير بسيار مهمي در راهيابي لبنان به دور نهايي رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني داشت. پس از آن غدار از فهرست تيم ملي لبنان كنار گذاشته شد و جاي خود را به محمود علي داد و تيمش را در ديدار برگشت مقابل امارات كه ماه فوريه برگزار شد، همراهي نكرد.

سرنوشت محمود علي اين گونه بود كه دچار يك آسيب ديدگي‌ بسيار جدي شود و غدار نيز كه در باشگاه كلانتان مالزي حضور دارد بازي‌هاي خوبي براي تيمش ارائه كرد و با به ثمر رساندن هفت گل از 10 گل تيمش در AFC كاپ درخشش خيره كننده‌اي داشت. اين درخشش غدار از چشمان باكر دور نماند و باعث شد كه اين مربي آلماني غدار را به تيم ملي لبنان باز گرداند.

محمد غدار درباره بازگشت خود به تيم ملي لبنان گفت: هر بازيكني دوست دارد كه براي تيم ملي كشورش بازي كند و من هم اميدوارم كه بتوانم بهتر از قبل در خدمت تيم كشورم باشم.

وي با اشاره به غيبت محمود علي در تيم ملي، گفت: غيبت محمود آشكارا براي ما پر هزينه خواهد بود. براي درك اهميت وجود اين بازيكن كافي است كه عملكرد او توجه كنيم. اميدوارم كه بتوانيم جاي خالي او را پر كنيم. فرقي نمي‌كند كه من بازي كنم يا بازيكن ديگري. آنچه اهميت دارد پر كردن جاي خالي محمود علي و ارائه يك بازي خوب براي تيم ملي است.

غدار از سال 2005 به تيم ملي لبنان دعوت شده و از آن پس بازي‌هاي ملي زيادي در كارنامه خود دارد. وي معتقد است كه نسل فعلي بازيكنان لبنان توانايي انجام دادن كاري را كه پيش از اين ناممكن دانسته مي‌شد، دارد. وي گفت: همه با هم متحد هستيم و همه مي‌خواهيم كه به موفقيت برسيم. تاكنون به دستاوردهاي خوبي رسيده‌ايم و احساس مي‌كنم مي‌توانيم اين مسير را ادامه دهيم. مخصوصا اين كه اين دور را در خانه و مقابل هواداران خودمان شروع مي‌‌كنيم. براي موفقيت به حمايت هوادارانمان نيازمنديم.

غدار گفت: سعي مي‌كنيم در هر بازي بهترين نتيجه ممكن را بگيريم. اولين بازي ما مقابل قطر است. تا كنون همه چيز عالي بوده و اميدواريم كه بتوانيم سه امتياز بگيريم و شرايطمان را براي بازي‌هاي آينده بهتر كنيم.

زكريا شراره نسبت به محمد غدار مدت زمان بيشتري دور از تيم ملي بود. آخرين بازي ملي شراره به دور دوم انتخابي جام جهاني 2014 برزيل باز مي‌گردد كه در آن زمان اميل رستم به جاي تئو باكر سرمربي لبنان بود.

اين مهاجم 26 ساله هم كه در كوالالامپور بازي مي‌كند، همچون غدار در ليگ مالزي عملكرد خوبي داشته و به تيم ملي لبنان دعوت شده است تا در بازي اول مقابل قطر به ميدان برود. شراره درباره غيبت طولاني مدت خود از تيم ملي لبنان، افزود: در اين مدت به من سخت گذشت چون هر بازيكني دوست دارد به پيروزي تيم كشورش كمك كند حتي زماني كه در تيم ملي نبودم، همه بازي‌ها را از نزديك دنبال مي‌كردم و از اين كه به اين مرحله راه پيدا كرديم،‌ خوشحال شدم.

وي گفت: بازگشت به تيم ملي لبنان كه در حال حاضر يكي از بهترين تيم‌هاي آسيا است براي من اهميت زيادي دارد. از آنجايي كه من يك بازيكن حرفه‌اي هستم كه خارج از كشور بازي مي‌كنم، همه حواسشان به من است و اميدوارم بتوانم از اين فرصت استفاده مناسبي بكنم.

شراره نيز همچون غدار فوتبال خود را از باشگاه النجمه بيروت شروع كرد. او معتقد است كه لبنان يك فرصت تاريخي در اختيار دارد و در فوتبال هيچ چيز غير ممكن نيست. شراره گفت: ما مدعي اصلي نيستيم، اما از انگيزه بسيار بالايي برخورداريم و همين انگيزه است كه به ما كمك كرده به اين مرحله برسيم. اين توانايي را داريم كه همه مسير را طي كنيم، اما نبايد مغرور شويم و لازم است كه همه تمركز خود را حفظ كنيم. كار بسيار دشواري پيش‌رو داريم و لازم است كه حتي از دور قبل هم بهتر باشيم.

غدار و شراره مدت‌ها در باشگاه و تيم ملي با يكديگر هم بازي بوده‌اند و به همين دليل شناخت بسيار خوبي از يكديگر دارند و هميشه در اردوهاي تيم ملي با يكديگر هم اتاق بوده‌اند.

در ديدار دوستانه روز يكشنبه لبنان مقابل عمان كه نخستين بازي مشترك اين دو زير نظر تئو باكر بود، ‌به وضوح مي‌شد هماهنگي اين دو بازيكن را با يكديگر مشاهده كرد. در اين مسابقه، شراره توپي را براي غدار سانتر كرد تا او علي الحبسي دروازه‌بان عمان و تيم ويگان انگليسي را مغلوب كند. غدار درباره رابطه نزديك خود با شراره گفت: زكريا بيش از يك هم تيمي است و همچون برادر من است. وقتي در مالزي بوديم هميشه با يكديگر تماس داشتيم و حالا كه هر دو كنار يكديگر بازي مي‌‌كنيم، اميدوارم كه تيم از شناختي كه ما از يكديگر داريم، سود ببريم.

شراره نيز چنين نظري درباره غدار دارد: رابطه ما پيش از رابطه دو همبازي در تيم ملي است. غدار يكي از بهترين بازيكناني است كه تاكنون ديده‌ام و ما هماهنگي خيلي خوبي با يكديگر داريم. اميدوارم بتوانيم با كمك ساير بازيكنان تيم خوبي تشكيل دهيم و به دستاورد بزرگي برسيم.

اگر لبنان مي‌‌خواهد مسافر برزيل شود بايد بر موانع زيادي غلبه كند ولي با حضور باكر روي نيمكت تيم و بازگشت غدار و شراره به تيم ملي، لبناني‌ها مي‌توانند در پايان مرحله انتخابي سر خود را بالا بگيرند."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها