کد خبر: ۵۷۶۸۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۲     ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی به نقش رژیم صهیونیستی در ساخت ویروس «شعله» که برای جاسوسی سایبری از کشورهای خاورمیانه و به خصوص ایران ساخته شده است، اعتراف کرد.

فارس به نقل از روزنامه «جروزالم‌پست»، مقامات اسرائیل به نقش خود در ساخت پیچیده‌ترین نرم‌افزار جاسوس تاریخ، موسوم به «شعله» اعتراف کردند.

"موشه یعلون" معاون نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه با رادیو ارتش گفت: «هر کس خطر ایران را جدی می‌داند باید گامهای متفاوتی نیز برای آسیب زدن به آنها بردارد.»

وی اضافه کرد: «اسرائیل کشوری است که از فناوری‌های برتری برخوردار است. این دستاوردهای ما، راه را برای انواع احتمالاتی که پیش روی ما قرار دارد، باز می‌کند.»

  محققان شرکت «کاسپرسکای» از کشف ویروس خطرناکی موسوم به «شعله» خبر دادند که از حداقل پنج سال پیش برای جاسوسی سایبری از کشورهای خاورمیانه و به خصوص ایران طراحی شده است.

شرکت «کاسپرسکای» اعلام کرد شواهد امر حامی از آن هستند که این ویروس موسوم به Flame، (شعله) از سوی همان کشور یا کشورهایی ساخته شده است که ویروس استاکس‌نت را برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران طراحی کردند.

ویروس Flame که بیش از 20 برابر استاکس‌نت کد دارد، می‌تواند فایل‌های داده را جمع‌آوری کند، تنظیمات رایانه‌ها را از راه دور تغییر دهد، میکروفون رایانه‌های شخصی را روشن کرده و مکالمات را ضبط کند و عکس‌برداری کند.

خبرگزاری رویترز با توجه به شباهت‌هایی که در ساخت ویروس شعله با استاکس‌نت داشت نتیجه گرفت این ویروس از سوی آمریکا و اسرائیل طراحی شده است.

اظهارات امروز «موشه یعلون» تأیید دیگری بر نقش اسرائیل در طراحی این بدافزار تلقی شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها