کد خبر: ۵۷۶۸۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی تاکید کرد کاخ سفید و اعضای کنگره آمریکا در پی پیشتازی محمد مُرسِی نماینده گروه اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری مصر، بسیار نگران شده است.

همراهان نیوز، روزنامه "هیل" ارگان رسمی اعضای کنگره آمریکا، با اشاره به این مساله تاکید کرد که اعضای کنگره از نتیجه اخیر انتخابات ریاست جمهوری مصر احساس ناراحتی شدید می کنند و این ناراحتی به دلیل احتمال قطع شدن روابط مصریها با رژیم صهیونیستی در صورت انتخاب کاندیدای اخوان المسلیمن است.

این روزنامه در ادامه گزارش خود تاکید می کند که احتمال قطع روابط قاهره و تل اویو از آنجا که اخوان المسلمین به تنهائی تقریبا نزدیک به نیمی از کرسی های مجلس را در اختیار گرفته است بیشتر شده و این مساله نیز باعث نگرانی هرچه بیشتر مقامات کاخ سفید و اعضای کنگره شده است.

این روزنامه همچنین به قطع کمک‌های ارسالی آمریکا به فلسطینیان پس از پیروزی حماس در انتخابات مجلس اشاره می کند و تاکید کرد که این سیاست نوعی مجازات فلسطینیان به دلیل انتخاب این جنبش از سوی آنها به شمار می‌آید.

این روزنامه در ادامه نوشت که به کارگیری تحریم‌ها و قطع کمک های آمریکا به مصر این بار بر ضد این کشور کارساز نخواهد بود و به نقل از جان کری سناتور آمریکائی تاکید کرد: قطع کمکهای امریکا به مصر در صورت پیروزی اسلامگرایان یک پیام درد آور خواهد بود.

ارگان رسانه ای کنگره آمریکا نوشت: برای واشنگتن هم پذیرش پیروزی اسلامگراها سخت و دشوار است و هم قطع کمک مالی به مصر در صورت پیروزی اسلام گراها چه اینکه مصداقیت آمریکا در برخورد با دمکراسی زیر سوال می‌رود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها