کد خبر: ۵۷۶۷۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
سخنان متفاوت دو سخنران همایش مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت:
صبح امروز همایش تحولات خاورمیانه و آینده نظم منطقه‌ای به میزبانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در محل آن مرکز برگزار گردید. حجت الاسلام والسلمین هاشمی رفسنجانی به عنوان مدعو اول این همایش طی سخنانی بیان داشتند: "روی اسم نباید خیلی پافشاری کرد که آیا بیداری اسلامی، بهار عربی یا اینکه انقلاب‌های مردمی است چرا که در حال حاضر ابعاد مختلفی دارد و نامگذاری هر اسم برای آن نیز بنا به دلیل خاص خودش است."
به گزارش پایگاه 598، صبح امروز همایش تحولات خاورمیانه و آینده نظم منطقه‌ای به میزبانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در محل آن مرکز برگزار گردید.

در این همایش شخصیت هایی چون رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین مشاور رهبر انقلاب (دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی) برای سخنرانی دعوت به عمل آمده بود.

حجت الاسلام والسلمین هاشمی رفسنجانی به عنوان مدعو اول این همایش طی سخنانی بیان داشتند: "روی اسم نباید خیلی پافشاری کرد که آیا بیداری اسلامی، بهار عربی یا اینکه انقلاب‌های مردمی است چرا که در حال حاضر ابعاد مختلفی دارد و نامگذاری هر اسم برای آن نیز بنا به دلیل خاص خودش است."

این سخنان آقای هاشمی رفسنجانی پس از تاکیدات و بیانات فراوان رهبر معظم انقلاب مبنی بر وجود بیداری اسلامی در نهضت های منطقه بیان می گردد که پافشاری ایشان بر روی این گونه از تحلیل ها در نوع خود قابل تامل می باشد.

البته مدعو بعدی این همایش سخنان حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی را بی پاسخ نگذاشته و بلافاصله می توان پاسخ رئیس مجمع تشخیص مصلحت را در سخنان دکتر ولایتی مشاهده نمود.

دکتر ولایتی طی سخنانی در این همایش بیان می دارند که: "تحلیل‌های مختلفی در مورد انقلاب‌های منطقه وجود دارد؛‌ برخی آنها را انقلاب‌های رنگی نامیدند که از جانب غرب مدیریت می‌شود، ‌برخی آنرا بهار عربی خواندند و گروهی نیز که در ایران بیشتر قابل مشاهده است آنرا بیداری اسلامی نامیدند."

همچنین دبیرکل مجمع بیداری اسلامی اظهار داشتند: "امروز شکی وجود ندارد که این حرکت، ‌بیداری اسلامی است که انتخابات مصر این موضوع را به خوبی نشان داد، زیرا ناسیونالیست‌های 20 درصد آرا را کسب کردند و اسلام‌گرایان 75 درصد آرا را به دست‌ آوردند."

البته فاصله گرفتن تحلیل های حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص تحولات منطقه پیش تر نیز تکرار شده بود.

به طوری که حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی طی سخنانی در اوائل خرداد 90 بیان داشته بودند: "می‌توان منطقه را دید كه مردم هوشیار، آگاه، مجاهد و مبارز شده‌اند. مردم یمن ماه‌هاست در خیابان هستند و شهید می‌دهند. در لیبی نیز مردم می‌جنگند و كشته می‌دهند. در سوریه نیز مردم مقاومت می‌كنند. در بحرین كه یك مظلمه‌ای است و هیچ پناهی نیز در این دنیا ندارند. در مقابل مردم در مصر موفق شدند و در جاهای دیگر حركت آغاز شده و این‌گونه حركات ادامه دارد، چون مردم آگاه شده‌اند و حاضر نیستند كه استبداد و وابستگی به استعمار را بپذیرند."

و این در حالی بود که رهبر معظم انقلاب 9 تیر ماه 90 طی بیاناتی اظهار داشتند: "امروز آمريكا براى شبيه‌سازى كارى كه در مصر و در تونس و در يمن و در ليبى و امثال اينها انجام گرفته است، متوجه شده است كه سوريه را - كه در خط مقاومت است - دچار مشكل كند. ماهيت قضيه در سوريه با ماهيت قضيه در اين كشورها متفاوت است. در اين كشورها حركت ضد آمريكا و ضد صهيونيسم بود، اما در سوريه دست آمريكا آشكار و مشهود است؛ صهيونيست‌ها دنبال قضيه هستند. ما نبايد اشتباه كنيم. ما نبايد معيار را فراموش كنيم. آنجايى كه حركت ضد آمريكا و ضد صهيونيسم است، آن حركت، حركت اصيل و مردمى است؛ آنجايى كه شعارها به نفع آمريكا و صهيونيسم است، آنجا حركت انحرافى است."


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
sharmandeh
UNITED STATES
۱۶:۰۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
۸
۷
... سمبل اسلام امریکایی است همونی که امام راحل از آن متنفر بودند
پاسخ
م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
۶
۳
تو خودتو زدی به اون راه یا چیز ه دیگری است .
خود ولایتی رفسنجانی را آورده و کلّی براش مستمع جعل کرده حالا متفاوت سخن گفته ؟!
خوابید برادر .اون از جبهه پایداری که نصفشان در مجلس به لاریجانی رای دادند واین هم از این برید بجای سایت فالوده دم حرم بفروشید مفید ترید.
پاسخ
ناشناس
AUSTRIA
۱۷:۰۷ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
۶
۴
ba salam !
faghat bidari eslami va na chize digari agh mardom mosalmanand va bidar shodeand hagheshan ra mikhahand
پاسخ
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۲ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
۳
۱
سلام
چرا نامه سرگشاده خطاب به محمد علی انصاری را که در سایت عماریون به نقل از وبلاگ شاخص منتشر شده است را منتشر نکرده اید. به نظرم نامه فوق العاده خوبی می باشد. با تشکر
پاسخ
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۶ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۹
۵
هاشمي سالهاست كه با خط رهبري فاصله پيدا كرده است اما چون اين جناب ,فردي حسابگر و اهل 2-2تا4تاست لذا باديدن اقبال پيش از پشي اكثريت ملت با فهم و شعور ايران به رهبر حكيم ,شجاع ,صبور,مخلص وبي بديل انقلاب ,خيلي جرأت رو كردن اين فاصله را ندارد وفعلا"در كمين نشسته تا شايد دري به تخته خورده ودنيابه كامش شود.!!زهي خيال باطل.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
۴
۷
598 غلط کردی با این تیتر زدنت.
ایشان هرجی بگویند شما با این تیتر زدنهایتان می خواهید مراد باطل از آن کنید. خب تعجبی نداره جیره خوار جبهه افراطی پایداری هستین دیگه.
پاسخ
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۴ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
۲
۴
خدابه این شخص عقل سالم دهد تا یه کم مودبانه تر حرف بزند
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۰ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
ناشناس برو خودتو بشناس
پاسخ
س.احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۳ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
با سلام به همه خیر خواهان، خب قطعا صرف اسم خیلی باری به همراه نداره ولی دل ما میخواد که بیداری اسلامی باشه، شکی نیست که اگر درک اسلامی مردم منطقه رشد کنه به نفع انقلاب اسلامی هست ، اما جدای از این خواسته باطنی، یه نگاهی از غرب افریقا جایی که اولین جرقه از اونجا شروع شد بیندازیم، الان تونس میشه میزبان مخالف های بشار اسدشده( هر چند من هم با روش حکومت سوریه چندان موافق نیستم اما از باب این که مدت هاست سوریه تنها کشور درگیر با رژیم اشغالگر قدس هست و روابط خوب با کشور ما و مهم تر این که فضای حاکم بر درگیر یها ی سوریه رو داخلی نمیبینم بلکه حمایت اشکار امریکا و.. در به دنبال داره لذا در این مرحله مخالف مخالفین اسد هستم)، یه ذره این طرف تر، لیبی رسما همراه نیروهای ترکیه و فرانسه و... تو سوریه داره می جنگه، یمن با اون همه قدمت مبارزه مردمش یه کار نیمه تموم دارن، مصر هم که اگه همینجور بره جلو عملا دچار استحاله ای در انقلابش شده، هر چند اگر به ارا اعلام شده اعتماد کنیم حتی در این مرحله اول انقلاب ، طرفداران مبارک عملا در صد بالایی از رای رو به خودشون اختصاص دادن، و انقلابیون هم که چند دسته هستن و یه دسته قابل اعتناشون هم اصلا رابطه خوبی با ایران نداره، و با تاخیری که با رفتن مبارک پیش اومد عملا امریکا با شورای نظامی مصر، کنترل رو در دست گرفته و باعث شده تا اختلافات طبیعی و اجتماب ناپذیر بین گروه های مختلف انقلابیون کم کم خودش رو اشکار کنه و اونا رو به جون هم بیندازه، با این وضع، و علی رغم میل ما شاید خیلی نام بردن از بهار اسلامی موضوعیت نداشته باشه، مگر این که با این برداشت که در هر حااال بالاخره اسلام خواهی مردم منطقه بعد از این حرکت ها افزایش یافته و لزومی نداره که حتما ثمره اون رو بلافاصله ببینیم، و باید منتظر ثمرات اون در سال های اتی بود، که با این برداشت که انشاالله چنین باشد، می توان بهاری اسلامی را انتظار کشید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۹ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
راستی به یادتان می آورم که نامه آقای هاشمی به آقای خامنه ای را که چگونه حقایق را قبل از این با درایت خاص خود تشخیص داد این هم یکی از آن موارد هست که در آینده معلوم میشود.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها