کد خبر: ۵۷۶۴۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
خبرآنلاین، محمدرضا نوروزپور پیشاپیش اعلام می کنم که نه محققم و نه پژوهشگر و این مطلب که می خوانید صرفا زاییده ذهن پرسشگر و کنجکاو من است که امیدوارم کسانی که هم محقق هستند و هم پژوهشگر، پای در میدان گذاشته و پاسخ هایی برای آن ارائه دهند.
دیروز که اخبار و تصاویر مربوط به انتخابات ریاست جمهوری مصر را دنبال می کردم، تبلیغات محیطی احمد شفیق یکی از نامزدهای انتخابات را که از قضا مورد حمایت ارتش، باقی ماندگان رژیم مبارک، عربستان، آمریکا و اسرائیل است، توجهم را به خود جلب کرد.
در بنرهای بزرگ تبلیغاتی احمد شفیق از خط زیبای نستعلیق فارسی آن هم به شیوه ای کاملا حرفه ای استفاده شده بود. برای اهل فن بسیار روشن است که خط نستعلیق اساسا ایرانی است و اعراب اگرچه در سالیان گذشته به مدد گسترش و نفوذ فرهنگ غنی ایرانی بسیار به سمت استفاده از این خط متمایل شده اند، اما همچنان استفاده از این نوع خط در جوامع عربی متداول و مرسوم نشده است.


حتی با فرض اینکه بپذیریم فرهنگ مصری ها نسبت به سایر ملل عربی در منطقه، به ایران نزدیکی بیشتری دارد و بسیاری از دیوان سالاران گذشته و حتی کنونی مصر، ایرانیان و یا فاطمیان متاثر از فرهنگ ایرانی بوده اند، بازهم نمی توان به کار گیری این شیوه در تبلیغات گسترده انتخاباتی احمد شفیق را توجیه کرد.
نتیجه اینکه به گمانم بخشی از تبلیغات محیطی این نامزد ریاست جمهوری مصر را که با اختلاف کمی از محمد المرسی به مرحله دوم راه یافته است، برخی از ایرانیان به عهده داشته اند که نرم افزارهای موجود در بازار برای استفاده از خط نستعلیق را نیز در اختیار داشته اند.
اما این سوال مطرح است که این ایرانیان چه کسانی هستند؟
به فرض صحت این موضوع- که اثبات آن از عهده و توان من خارج است و حتی ممکن است اینگونه نباشد- برای یافتن پاسخ سوال باید به گذشته نه چندان دور و ارتباط خاندان پهلوی با خاندان سلطنتی و حتی بعد از آن خاندان ریاست جمهوری مصر یعنی ملک فاروق و بعد از آن انور سادات رجوع کرد.

اما نکته دومی که بعد از ان توجه من را به خود جلب کرد شعاری است که احمد شفیق برای خود در برخی از بنرها استفاده کرده و نوشته است : "رقم ۹ رمز السلم "

ارتباط رقم ۹ با بهائیت و فراماسونری را قبلا در مقاله ها و کتاب هایی درباره فراماسونری و بهائیت خوانده بودم و به نظرم رسید که این دو می توانند به یکدیگر مربوط باشند. استفاده از خط نستعلیق فارسی در تبلیغات احمد شفیق، رابطه سلطنت طلبان با او و استفاده از عدد مقدس بهائیان و فراماسونرها.
به نظرم باقی ماجرا را باید به کارشناسان این حوزه واگذار کرد تا آنها برای ما بگویند که آیا این فرضیات درست هستند یا صرفا یک توهم اند!؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها