کد خبر: ۵۷۵۷۵
زمان انتشار: ۰۹:۳۹     ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
کارشناس ارشد مسائل سوریه با بیان اینکه دستان آغشته به خون گروه‌های مسلح در پشت پرده حادثه الحوله به چشم می خورد، گفت: این جنایت توسط گروه‌های تکفیری که با گروهک تروریستی القاعده در ارتباطند صورت گرفت و عربستان و قطر به آنها کمک و حمایت مالی می‌کنند.

"حسین مرتضی" کارشناس ارشد مسائل سوریه و مدیر دفتر شبکه خبری العالم در دمشق در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس درباره کشتار جمعی کودکان و زنان سوری توسط افراد ناشناس گفت: با اینکه تروریست‌ها مدعی شده‌اند که قربانیان در تیراندازی ارتش سوریه کشته شدند ولی تصاویر پخش شده نشان می‌دهد که هیچ اثری از تیراندازی و بمباران در ساختمان‌ها به چشم نمی‌خورد و این امر نشان می‌دهد که قربانیان توسط مجموعه‌های مسلح و از فاصله نزدیک به خاک و خون کشیده شده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی شبکه‌های عربی که سعی در دامن زدن به اختلافات داخلی سوریه دارند، اولین بار تصاویری آرشیوی که مربوط به چند ماه گذشته‌اند را به عنوان اولین تصاویر از قتل عام حوله پخش کردند، افزود: چنین اموری دروغین بودن ادعاهای این شبکه‌های دروغ پرداز را نشان می‌دهد.

مرتضی که به عنوان خبرنگار ارشد از بدو تحولات سوریه در این کشور عربی حضور داشته و نقش چشمگیری در رسوا سازی دروغ پردازی‌های رسانه‌های عربی دارد،‌ تصریح کرد که اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد گروهی از افراد مسلح عصر روز جمعه پس از درگیری با نیروهای سوری از چند پست ایست و بازرسی عبور کرده و دو نفر از آنها که گفته می‌شود از خاندان "العکش" و تحت پیگرد نیروهای دولتی هستند؛ به چنین جنایتی دست زدند.

این کارشناس مسائل سوریه علت فرافکنی دشمنان سوریه علیه ارتش دمشق را تخریب چهره نظامیان این کشور و ایجاد اختلاف میان مردم و ارتش دانست و افزود: گروه‌‌های مسلح می خواهند از طریق ریختن خون بیگناهان و متهم ساختن نظام سوریه به دست داشتن در آن جنایات و فشار آوردن به آن از دمشق امتیاز بگیرند.

وی با اشاره به سفر "کوفی عنان" به دمشق که دیروز وارد سوریه شده، هدف مجموعه‌های مسلح از ارتکاب چنین جنایتی را شکست طرح کوفی عنان خواند و گفت: در طی مدت‌ گذشته هر گاه تحرکی بین‌المللی در خصوص تحولات سوریه صورت می‌‌گرفت، افراد مسلح دست به ارتکاب جنایت ‌زدند و انگشتان اتهام خود را به سوی نظام دمشق نشانه ‌رفتند.

مرتضی با بیان اینکه هویت کسانی که جنایت الحوله را مرتکب شدند و افرادی که از آنها پشتیبانی می‌کنند بر کسی پوشیده نیست، افزود: این جنایت توسط گروه‌های تکفیری که در گذشته نیز جنایات مشابهی را در عراق و افغانستان مرتکب شده‌اند؛ رخ داده است.

وی یادآور شد که گروه‌‌های مسلح و تکفیری فعال در سوریه با گروهک تروریستی القاعده در ارتباطند و توسط اموال سعودی و قطری تغذیه و حمایت می‌شود.

این کارشناس مسائل سوریه تاکید کرد که گروه‌های مسلح سعی دارند با ارتکاب جنایت و متهم ساختن نیروهای دولتی اینگونه وانمود که نظام دمشق آتش بس طرح کوفی عنان را زیر پا گذاشته تا بدینوسیله بهانه‌ای برای ادامه دادن عملیات مسلحانه خود به صورت آشکارا بیابند.

وی با اشاره به اخبار و گزارش‌های دروغین و تحریک آمیز شبکه‌های العربیه و الجزیره، گفت: مردم سوریه این شبکه‌های تلویزیونی و دولت‌‌های حامی آنها را شریک جرم در کشتار بیگناهان می دانند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها