حضور زنان در عرصهٔ رسانه در قالب مجریگری
برنامههای مختلف، یکی از شاخصترین انواع حضور رسانهای زنان است.
برنامههای متنوعی که در صدا و سیما پخش میشوند، از برنامههای کودک گرفته
تا برنامههای مهمانمحور، نمود حضور اجتماعی زنان ایرانیست.
در این
میان پوشش این زنان در برنامههای مختلف یکی از ابعاد قابل بررسی این حضور
است. انتخاب رنگ و مدل پوشش، بسته به نوع برنامه و مخاطبانش شکل میگیرد.
مخاطبانی کهگاه کودکان میباشند وگاه یک برنامهٔ اجتماعی و یا سیاسی.
آنچه
که در صدا و سیمای جمهوری اسلامی قابل توجه است، تنوع و تفاوت نوع
پوششهای استاندارد در هر شبکه است. این تفاوت به خصوص در شبکههای
برونمرزی جمهوری اسلامی از جمله العالم، پرستیوی و آیفیلم مشهودتر
است. پوشش در این شبکهها به نحویست که شایدگاه عنوان حجاب اسلامی را
نتوان بر آنها گذاشت.