کد خبر: ۵۷۴۵۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۵     ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
روسیا الیوم بررسی کرد؛
یک پایگاه روسی با اشاره به دیدار قریب الوقوع کوفی عنان از سوریه به سرنوشت طرح شش گانه وی پرداخته است.
پایگاه روسیا الیوم در مطلبی با عنوان "دیدار عنان از سوریه و آینده تلاشهای بین المللی برای حل بحران سوریه" آورده است : کوفی عنان شش هفته پس از حضور ناظران بین المللی در سراسر سوریه به این کشور بازگشته است.

این پایگاه بیان کرد: دیدار وی در حالی انجام می شود که  نظام و مخالفان آن یکدیگر را به تلاش برای شکست طرح کوفی عنان متهم می کنند.

پایگاه مذکور می افزاید: بعید است که دیپلمات صبور ماموریت خود را متوقف کند، زیرا تمایلی به شکست طرح خود با وجود مشکلات آن ندارد.

این پایگاه ذکر کرد: نبود طرح جایگزین بین المللی درباره بحران سوریه به عنوان یک اهرم فشار برای ادامه ماموریت وی محسوب می شود.

پایگاه مذکور بیان کرد: هر چند نمی توان به موضوعاتی که کوفی عنان آن را در دمشق مورد رایزنی قرار خواهد داد پی برد اما انتظار می رود که عنان تلاش کند که تعداد ناظران را افزایش دهد و فضای لازم برای آزادی عمل بیشتر آنها را فراهم آورد.

همچنین احتمالا عنان موضوع اجازه دادن به کمیته های بین المللی برای تحقیق درباره کشتارها و اقدامات تروریستی را مورد بررسی قرار می دهد.

این پایگاه در ادامه می افزاید: در صورتی که اقدام عملی برای توقف خشونتها صورت نگیرد و بندهای ششگانه اجرایی نشود و اراده همگان بر موفقیت طرح عنان استوار نباشد، نمی توان به موفقیت طرحهای آن امیدوار بود.

پایگاه مذکور بیان کرد: حوادث هفته های اخیر نشان می دهد که شرایط بحرانی بر آینده سوریه و منطقه سایه افکنده است که ضرورت اقدام جدی جامعه جهانی برای توقف خشونتها در سوریه و ایجاد راهکار سیاسی با حضور دولت و مخالفان سوری را طلب می کند.

این پایگاه می افزاید: هر طرحی که بر اساس قاعده غالب و مغلوب استوار باشد موفق نمی شود و جامعه جهانی باید با تلاشهایی که برای تشدید بحران به جای مهار آن انجام می شود مقابله کند.

پایگاه فوق بیان کرد: ظهور عوامل ناگهانی مانند حمله به ناظران بین المللی و جنایتهای بزرگ احتمالا روند خروج ناظران از سوریه قبل از موعد نود روزه آن را موجب می شود و روندی مشابه آنچه درباره ناظران اتحادیه عرب افتاد را سبب می شود با این تفاوت اساسی که جنگ داخلی سوریه به منطقه و دنیا سرایت می کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها